Знайомтеся! Комплект нових підручників для 3 класу:
“Я досліджую світ” “Українська мова та читання” “Мистецтво”

Свято щодня

Вересень

Поспішайте відзначити у дитячому садочку такі свята вересня.



8 вересняВсесвітній день журавля

Зараз журавлів можна побачити практично всюди, а раніше на них полювали. Щоб урятувати американських журавлів, яким загрожувало зникнення, учені-екологи підкладали яйця цих птахів у гнізда журавлів інших видів. День, коли виросли перші врятовані птахи, став святом журавлів. Цей птах нині є символом природоохоронних організацій.

У нашій країні здавна шанують цих прекрасних птахів, навіть колодязі-журавлі є мало не в кожному українському селі. Ближче познайомте з ними дітей, розкажіть, де їх можна побачити в Україні, як уберегти від знищення.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Бесіда про журавлів: розкажіть дітям, що предки журавлів з’явилися на Землі приблизно 40–60 млн років тому, тож мали змогу бачили динозаврів; про різні види журавлів; покажіть відео з життя цих птахів тощо.
  • Прислів’я про журавля та їх обговорення
  • Конструювання “Побудуй казку”: конструюємо персонажів казки та декорації.
  • Інсценізація казки “Лисиця і Журавель” для дітей молодшої групи.
  • Вправа-асоціація Що навколо схоже на журавля?”.
  • Вправа “Журавель який?”.
  • Діалог-дослідження “Чим колодязь на журавля схожий?”.
  • Конструювання-моделювання “Колодязь-журавель”.
  • Фізкультхвилинка “Як журавлик”: діти самостійно придумують вправи, що імітують рухи журавля.
  • Придумування загадок про журавля.

9 вересняМіжнародний день краси

Міжнародний комітет естетики і косметології СІДЕСКО проявив ініціативу щодо відзначення Міжнародного дня краси. У цей день у світі особливо вітається все гарне, усе, що приносить естетичне і моральне задоволення. А своє професійне свято відзначають ті, чия робота так чи інакше пов’язана з красою.

Покажіть малятам красу, що їх оточує, — природу рідного краю, красу рідного міста, рідної вулиці, малої батьківщини, країни та всього світу, зовнішню й внутрішню красу людей, їхньої праці, стосунків. Навчіть дітей ставитися до краси з повагою, милуватися нею, зберігати та примножувати її.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Бесіда-роздум “Що таке справжня краса?”.
  • Гра-милування “Краса навколо мене”: діти шукають щось гарне у довкіллі, добирають відповідні слова, щоб розповісти про знайдений об’єкт.
  • Інтегрована діяльність — слухання музики (симфонічні ескізи “Море” Клода Дебюссі), розглядання картин про море, хореографічна імпровізація “Таке різне море” (див. бесіду “Музичне море” та е-додаток до журналу “Джміль” (№ 3, 2014)): покажіть дітям різне море, його красу, велич і уразливість, поміркуйте з малятами, як можна подружитися з морем, допомогти йому надовго зберегти свою красу.
  • Віртуальні подорожі Україною (див. бесіду за сюжетною картиною на обкладинці журналу “Моя Батьківщина” та е-додаток до журналу “Джміль” (№ 1, 2015)), презентації “Дивовижні фонтани світу”, “Фонтани в живій та неживій природі” (е-додаток до журналу “Джміль”, № 2, 2014), “Водойми України та світу” (е-додаток до журналу “Джміль”, № 3, 2014).
  • Діалог-роздум “Що таке гарна людина?”.
  • Діалог-роздум “Як зберегти красу нашого майданчика?”: поміркуйте з малятами, що можна зробити, аби дитячий майданчик став іще кращим, як допомогти деревам, кущам та квітам щодня милувати око, а потім усі разом почніть діяти!
  • Образотворча діяльність “Творимо красу”.

17 вересняДень рятувальника

Свято встановлене указом Президента України № 830\2008 від 12.09.2008 на підтримку ініціативи громадськості та Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи. Його святкують працівники аварійно-рятувальних служб, пожежної охорони, інших спеціальних формувань, а також громадяни, які брали участь у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Дату вибрано не випадково: у цей день увесь православний світ відзначає свято ікони Божої Матері “Неопалима Купина”. Вважається, що цей образ оберігає від пожеж і рятує від біди. Тому й було прийнято рішення вшановувати у цей день пожежників та працівників інших рятувальних служб.

Розкажіть дітям про тих людей, які оберігають наш спокій і до яких завжди можна звернутися по допомогу. Коли ми звертаємося до таких людей? Як їх знайти? Яку інформацію потрібно надати, щоб допомога прийшла вчасно? Коли варто і коли не варто звертатися до них?

Робота з дітьми впродовж дня


19 вересняДень народження Смайлика

У цей день професор Скотт Фалман запропонував використовувати символ “:–)” для позначення усміхненого обличчя в електронному тексті. Сьогодні смайлик замінює те, що важко передати словами у короткому повідомленні (інтонацію голосу, міміку), допомагає краще зрозуміти співрозмовника, вловити його настрій... Врешті-решт, кумедний смайлик поліпшує настрій кожному, хто його малює і бачить.

Зробіть цей день “усміхненим святом” для дітвори, розкажіть, що щира усмішка може творити справжні дива, подаруйте гарний настрій друзям, батькам і знайомим, поговоріть з дітьми про те, що не варто чекати особливого приводу, аби зробити приємний сюрприз рідним людям.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Перегляд мультфільму “Крихітка Єнот”.
  • Бесіда “Що може усмішка?”.
  • Вправа-асоціація “Розкажи за допомогою Смайлика”: діти малюють повідомлення, використовуючи якомога більше різних смайликів, потім зачитують повідомлення товаришів і обговорюють враження від листів.
  • Образотворча діяльність “Смайлик у подарунок”: малюємо, ліпимо, робимо аплікацію, виготовляємо поробку.
  • Бесіда “Як поліпшити настрій іншій людині?”.
  • Образотворча діяльність “Подаруй гарний настрій”.
  • Гра на прогулянці “Хто знайде більше смайликів?”: педагог розвішує смайлики у найнесподіваніших місцях, малює крейдою та паличкою тощо; діти також можуть знаходити різні об’єкти, схожі на смайлики — хмаринки, квіти тощо.

21 вересняМіжнародний день миру

Це свято присвячено зміцненню ідеалів миру як усередині держав і народів, так і між ними. Це день припинення вогню і відмови від насильства, осмислення проблем миру, обміну інформацією та практичним досвідом діяльності щодо його досягнення.

Поговоріть з малятами про красу нашої країни, її неосяжні простори, людей, що живуть поруч з нами, і про те, як треба берегти й захищати Батьківщину. Зараз у нашій країні, мабуть, усі розуміють, наскільки крихкий і уразливий мир, як і чому його потрібно берегти, тож варто поговорити з дітьми про захисників Батьківщини, поміркувати разом, як кожен з нас може допомогти їм.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Дидактична гра “Подружися з інопланетянином”: діти об’єднуються у дві групи — “інопланетян” і жителів Землі. “Інопланетяни” без слів (використовуючи міміку, жести, малюнки, поробки, конструкції тощо) повідомляють землянам, звідки прилетіли, чого хочуть. “Земляни” так само розповідають про себе, свою планету, про те, що ми хочемо жити у злагоді з усіма.
  • Створення плакату “Мир нашому дому” (колективна робота).
  • Образотворча діяльність “Подарунок захиснику Батьківщини”

22 вересняВсесвітній день без автомобіля

Люди у цей день зменшують використання автомобілів для поїздок містом, віддаючи перевагу громадському транспорту, а також велосипедам і пішій ходьбі. Головний девіз свята: “Місто — простір для людей, простір для життя”.

День без автомобіля уперше відзначили у 1997 р. в Англії, а ще через рік — у Франції. До 2001 р. до цього руху офіційно приєдналися більше тисячі міст у 35 країнах світу.

Щороку тіснішими стають зв’язки між різними країнами і континентами, тож без автомобілів обійтися нині просто неможливо. Але ж використання транспорту не тільки надає вагомі переваги, із ним пов’язані й певні проблеми.

У цей день поговоріть з дітьми про проблеми, пов’язані з автомобілями, про те, як їх використовувати ефективно, а також про те, як можна зменшити шкоду від транспорту.

Робота з дітьми впродовж дня


26 вересняВсесвітній день моря

Мета свята — привернути увагу людей до того, якої непоправної шкоди морям і океанам завдають вилов риби, забруднення водоймищ і глобальне потепління. Також у цей день варто поговорити про безпечну поведінку на водоймах.

Цей день може стати ще одним приводом поговорити про красу і велич моря, його дивовижних мешканців, про наше ставлення до нього. Покажіть малятам, яким різним може бути море — величним, усміхненим, грайливим, сердитим, грізним, лютим, — поясніть, що це домівка для багатьох живих істот, що воно впливає і на життя на суходолі, тож про цього могутнього велетня потрібно дбати, оберігати його від забруднення.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Інтегрована діяльність: слухання музики (симфонічні ескізи “Море” Клода Дебюссі); розглядання картин про море; хореографічна імпровізація “Таке різне море” (див. бесіду “Музичне море” в журналі “Джміль” № 3, 2014 та е‑додаток до випуску).
  • Рухлива гра “Море хвилюється…”: зображення у пластиці морських мешканців, представників морських професій тощо.
  • Бесіда за фотографіями “Знайди красу щодня, щомиті”.
  • Дидактична гра “Як допомогти морю?”.
  • Дидактична гра “Знайди морські барви навколо”.
  • Бесіда про правила поведінки на березі моря взимку.
  • Дидактична гра “Що не так роблять діти?”.
  • Музична казка “Як море захистили” (див. “Джміль”, № 3, 2014)

27 вересняВсесвітній день туризму

Метою свята є пропаганда туризму, розвиток зв’язків між народами різних країн. Це свято кожного, хто хоч раз відчув себе мандрівником, вибравшись із буденної суєти на берег річки, до лісу, в поле або в інші місця, якими така багата наша земля!

Пізнавати світ можна по-різному — за допомогою телевізора, з вікон потягів, автобусів та машин, а можна хоча б іноді брати рюкзак і знайомитися з різними цікавинками безпосередньо. Такий туризм де в чому складний, але має й багато переваг. Поговоріть з дітьми про піший туризм, про те, як можна ближче познайомитися з горами, далекими долинами, лісами тощо, послухайте разом з ними бардівські пісні під гітару, поспівайте та здійсніть хоча б невеличку пішу подорож.

Робота з дітьми впродовж дня


30 вересняВсеукраїнський день бібліотек

Цей день відзначається згідно з Указом Президента України № 471/98 від 14 травня 1998 р. Він має на меті привернути увагу до ролі бібліотек у житті кожної країни, їхнього важливого внеску у збереження надбань культури, знань і традицій для прийдешніх поколінь.

Розкажіть дітям про роль книги у передачі знань та досвіду людства, її історію, порівняйте книги у минулому із сучасними, приверніть увагу малят до бібліотек, їхньої ролі у житті суспільства, кожного з нас, покажіть їх розмаїття та навчіть ними користуватися.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Бесіда “Як книга з’являється на світ” (за сюжетною картиною до журналу “Джміль” 2016, № 2 та е-додатком до статті).
  • Гра “Без чого книги не буває?”: діти визначають характерні ознаки книги.
  • Гра “Чи всі книги можна потримати в руках?”: діти пригадують, якими бувають книги, зокрема сучасні.
  • Діалог-дослідження “Як і де книги зберігають?”.
  • Гра “Добираємо книжки для власної бібліотеки”: малята із запропонованих книжок вибирають ті, які їм подобаються, створюють власну бібліотеку.
  • Гра-класифікація “Як зробити бібліотеки зручними?”: діти упорядковують надані педагогом книжки, пропонують різні способи класифікації, розглядають переваги і недоліки кожного способу, вибирають найзручніший.
  • Сюжетна гра “Подорож до бібліотеки”.
  • Читання оповідання “Слоник-стрибунець” (див. “Джміль”, 2016, № 2 та е-додаток до публікації): діти або педагог читають твір, додумують і добирають слова за картинками.
  • Образотворча діяльність “Намалюй оповідання”: діти малюють сюжети своїх оповідань, потім обмінюються малюнками і розповідають за картинками оповідання своїх товаришів, потім слухають розповіді авторів; педагог разом з дітьми влаштовують бібліотеку дитячих творів для батьків.

Яскравих свят!


Про свята жовтня читайте за посиланням.