Джмеликова колекція

Капличка Босьєс

Мандруємо світом у пошуках архітектурних перлинок, користуючись послугами агенції віртуальних подорожей “Навколо світу”, та позначаємо великими наліпками дива архітектури на Джмеликовій мапі світу.

Шоста подорож — до країни, що розташована на другому за площею материку Землі, в найбільш сонячному її місці. Це єдина країна світу, що має аж три столиці, й саме в ній знайдено найбільший слід від метеорита на нашій планеті.

Знайшли назву цієї країни на мапі? Відкривайте журнал і читайте про незвичайну капличку, зображену на шостій великій наліпці.

У Південно-Африканській Республіці поблизу міста Кейптаун розташована капличка .

Ця церковна споруда не схожа на жодну капличку на . Вона не має звичних . Замість стін — суцільний дах  форми, який тримається на металевих опорах. Ці опори також є рамами для  і скляних . Завдяки високим у приміщення потрапляє багато світла. Усередині капличка дуже простора. Там стоять лише прості…

Цікаво зазирнути до каплички? Ставайте читачами друкованої версії журналу “Джміль” і вирушайте до Африки, адже для передплатників журналу Джмелик завжди завчасно бронює місця в усіх експедиціях. Ви зможете також дочитати історію зі словами-картинками до кінця і доповніть її словами-наліпками.

  • Дізнайтеся, що таке капличка, де будують такі споруди, як біля них слід поводитись.
  • Які каплички є у вашому краї? Чим капличка в Кейптауні схожа на них, а чим відрізняється?

Лише читачі журналу отримають у подарунок велику наліпку та мапу навколосвітньої подорожі (журнал “Джміль”, 2020, № 1), а також зможуть прочитати детальний звіт Джмелика про кожну знайдену архітектурну перлинку.

Збирайте колекцію разом із Джмеликом та його друзями і користуйтеся послугами агенції віртуальних подорожей. 10 журналів — 10 колекційних наліпок — 10 диво-будівель з усього світу.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Матеріал допомагає виховати читачів-діячів, пробудити в малят інтерес до самостійного читання та складання власних творів, навчити їх якомога точніше й виразніше висловлювати свої думки, сприяє розвитку мовлення, асоціативного мислення та уяви дітей, розширює їхній активний словник, поглиблює знання рідної мови.

Такі невеличкі твори зі словами-малюнками якнайкраще відповідають потребам читачів-початківців — вихованців старшої групи дитячого садка та першокласників. Малята не просто читають цікаву історію, а й активно діють: вставляють відповідні слова на місця пропусків, добирають синоніми, шукають і “пробують на смак” різні варіанти слів — замінників зображень.

Цей матеріал є одним із прикладів тексту з пізнавальною інформацією для дошкільнят і молодших школярів. Обговоріть із малятами, які особливості має цей текст, запитайте, як вони його назвали б, чому саме так. Чим він відрізняється від казки, інших жанрів художньої літератури? Навіщо і коли потрібні такі тексти?

Запропонуйте дітям знайти у статті наукові відомості, з’ясуйте, що з прочитаного їх найбільше вразило, про що вони могли здогадатися, роздивляючись будинок. Можливо, якусь інформацію вони захотіли перевірити. Чому? Як саме вони планують це зробити? Які джерела використають для цього? Чому саме їх?

Запитайте малят про їхні враження від будівлі. Чому вони саме такі? Що їм нагадує капличка? Запропонуйте поміркувати, для чого архітектор створив саме таку споруду, пофантазувати й описати, яка вона всередині.

Як краще облаштувати вулицю біля будинка, а як — територію навколо? Які будинки доречно звести поряд із цією спорудою? Можливо, варто нічого не будувати біля неї? Чому?

Запропонуйте дітям уявити себе архітекторами: придумати оригінальну будівлю у своєму населеному пункті, створити її модель за допомогою конструктора чи підручних матеріалів або ж намалювати. Що можна розташувати в цій будівлі? Які заходи варто там проводити? Хто їх має організовувати?

Така робота вчить малят не просто читати, а опрацьовувати текст: відштовхнувшись від змісту, йти далі, уточнювати та розширювати його, розмірковувати, самостійно досліджувати проблему, ставити запитання і знаходити відповіді.

Матеріал може стати родзинкою занять з інформаційної культури, уроків інтегрованих курсів “Мистецтво”, “Я досліджую світ”, “Українська мова та читання”, занять з образотворчості та конструювання.









<< До змісту номера (“Джміль” № 7-8 /2020)