Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 12 /2020) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Науково-дослідна станція “Галлей VI”
Мандруємо світом у пошуках архітектурних перлинок, користуючись послугами агенції віртуальних подорожей “Навколо світу”, та позначаємо великими наліпками дива архітектури на Джмеликовій мапі світу.
Десята подорож — до найпівденнішого та найхолоднішого континенту Землі, вкритого снігом і кригою, континенту, де холодно навіть улітку, де немає жодної країни та жодних кордонів.
Знайшли його назву на мапі? Відкривайте журнал і читайте про диво-споруду, яка не тоне в снігу, зображену на десятій великій наліпці.
Станція "Галлей VI" розташована на льодовику поблизу материка Антарктида. Там живе мало , зате багато , , , . Ця належить британським дослідникам.
Британці досліджують Антарктику роки. За цей час їхня змінила кілька будівель. Усі були засипані .
Цікаво, що придумав архітектор, аби убезпечити станцію від потопання у снігу? Ставайте читачами друкованої версії журналу “Джміль” і вирушайте до Антарктиди, адже для передплатників Джмелик завжди завчасно бронює місця в усіх експедиціях. Ви зможете також дочитати історію зі словами-картинками до кінця і доповнити її словами-наліпками.
- Уявіть себе архітекторами. Як гадаєте, які споруди доцільно будувати в Антарктиді? Чому саме такі?
- Влаштуйте з друзями конкурс антарктичної архітектури.
Лише читачі журналу отримають у подарунок велику наліпку та мапу навколосвітньої подорожі (журнал “Джміль”, 2020, № 1), а також зможуть прочитати детальний звіт Джмелика про кожну знайдену архітектурну перлинку.
Збирайте колекцію разом із Джмеликом та його друзями і користуйтеся послугами агенції віртуальних подорожей. 10 журналів — 10 колекційних наліпок — 10 диво-будівель з усього світу.
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Матеріал допомагає виховати читачів-діячів, пробудити в малят інтерес до самостійного читання та складання власних творів, навчити їх якомога точніше й виразніше висловлювати свої думки, сприяє розвитку мовлення, асоціативного мислення та уяви дітей, розширює їхній активний словник, поглиблює знання рідної мови.
Такі невеличкі твори зі словами-малюнками якнайкраще відповідають потребам читачів-початківців — вихованців старшої групи дитячого садка та першокласників. Малята не просто читають цікаву історію, а й активно діють: вставляють відповідні слова на місця пропусків, добирають синоніми, шукають і “пробують на смак” різні варіанти слів — замінників зображень.
Цей матеріал є одним із прикладів тексту з пізнавальною інформацією для дошкільнят і молодших школярів. Обговоріть із малятами, які особливості має цей текст, запитайте, як вони його назвали б, чому саме так. Чим він відрізняється від казки, інших жанрів художньої літератури? Навіщо і коли потрібні такі тексти?
Запропонуйте дітям знайти у статті наукові відомості, з’ясуйте, що з прочитаного їх найбільше вразило, про що вони могли здогадатися, розглядаючи будинок. Можливо, якусь інформацію вони захотіли перевірити. Чому? Як саме вони планують це зробити? Які джерела використають для цього? Чому саме їх?
Здійсніть разом з малятами уявну мандрівку в Антарктиду. Чому там не можна побудувати звичайні будинки? Які особливості мають будівлі дослідної станції? А які вони всередині? Як їх облаштували, щоб у суворих антарктичних умовах науковцям було в них затишно й безпечно?
Запропонуйте дітям створити власні проєкти будинків для полярників. Як вони будуть облаштовані? Чому саме так? Чи можна створити будинок, який сам буде пересуватися антарктичними просторами?
Така робота вчить малят не просто читати, а опрацьовувати текст: відштовхнувшись від змісту, йти далі, уточнювати та розширювати його, розмірковувати, самостійно досліджувати проблему, ставити запитання і знаходити відповіді.
Матеріал може стати родзинкою занять з інформаційної культури, уроків інтегрованих курсів “Мистецтво”, “Я досліджую світ”, “Українська мова та читання”, занять з образотворчості та конструювання.