Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!
<< До змісту номера (“Джміль” № 5-6 /2020) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Божевільний будинок
Мандруємо світом у пошуках архітектурних перлинок, користуючись послугами агенції віртуальних подорожей “Навколо світу”, та позначаємо великими наліпками дива архітектури на Джмеликовій мапі світу.
П'ята подорож — до невеличкої азійської країни з мініатюрними мешканцями, майже половина яких мають прізвище Нгуен. Одна з їхніх найулюбленіших страв — рис, а найпопулярніший транспортний засіб — скутер.
Знайшли назву цієї країни на мапі? Відкривайте журнал і читайте про химерний готель-музей, зображений на п'ятій великій наліпці.
Готель-музей — справжня гордість в'єтнамського міста Далат. Його називають божевільним за химерний і казковий вигляд.
Зовні бетонний готель подібний до , обплутаного та . Кожне в ньому наче , прикрашене металевим . Готель розташований у квітучому серед бетонних фігур тварин і .
Хочете дізнатися, який усередині цей химерний будинок та чому архітектори зробили його саме таким? Ставайте читачами друкованої версії журналу “Джміль” і вирушайте у В'єтнам, країну з мініатюрними працелюбними мешканцями, — дочитайте історію зі словами-картинками до кінця і доповніть її словами-наліпками.
- Що впадає у вічі, коли дивишся на готель-музей?
- Цей будинок вас приваблює чи лякає?
- Чи хочеться до нього зайти? Чому?
- Як краще оформити територію біля будинка?
- Придумайте назву для куточка міста, в якому він розташований.
Лише читачі журналу отримають у подарунок велику наліпку та мапу навколосвітньої подорожі (журнал “Джміль”, 2020, № 1), а також зможуть прочитати детальний звіт Джмелика про кожну знайдену архітектурну перлинку.
Збирайте колекцію разом із Джмеликом та його друзями і користуйтеся послугами агенції віртуальних подорожей. 10 журналів — 10 колекційних наліпок — 10 диво-будівель з усього світу.
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Матеріал допомагає виховати читачів-діячів, пробудити в малят інтерес до самостійного читання та складання власних творів, навчити їх якомога точніше й виразніше висловлювати свої думки, сприяє розвитку мовлення, асоціативного мислення та уяви дітей, розширює їхній активний словник, поглиблює знання рідної мови.
Такі невеличкі твори зі словами-малюнками якнайкраще відповідають потребам читачів-початківців — вихованців старшої групи дитячого садка та першокласників. Малята не просто читають цікаву історію, а й активно діють: вставляють відповідні слова на місця пропусків, добирають синоніми, шукають і “пробують на смак” різні варіанти слів — замінників зображень.
Цей матеріал є одним із прикладів тексту з пізнавальною інформацією для дошкільнят і молодших школярів. Обговоріть з малятами, які особливості має цей текст, запитайте, як вони його назвали б, чому саме так. Чим він відрізняється від казки, інших жанрів художньої літератури? Навіщо і коли потрібні такі тексти?
Запропонуйте дітям знайти у статті наукові відомості, з’ясуйте, що з прочитаного їх найбільше вразило, про що вони могли здогадатися, роздивляючись будинок. Можливо, якусь інформацію вони захотіли перевірити. Чому? Як саме вони планують це зробити? Які джерела використають для цього? Чому саме їх?
Запитайте малят про їхні враження від будівлі. Чому вони саме такі? Що вона їм нагадує? Запропонуйте поміркувати, для чого архітектор створив саме таку споруду, пофантазувати й описати, яка вона зсередини. Як варто облаштувати вулицю біля будинку? Як оформити довколишню територію?
Запропонуйте дітям уявити себе архітекторами: придумати оригінальну будівлю для свого населеного пункту й створити її модель за допомогою конструктора чи підручних матеріалів або ж намалювати. Що у цій будівлі має розташовуватися? Які заходи варто там проводити? Хто їх має організовувати?
Така робота вчить малят не просто читати, а опрацьовувати текст: відштовхнувшись від змісту, йти далі, уточнювати та розширювати його, розмірковувати, самостійно досліджувати проблему, ставити запитання і знаходити відповіді.
Матеріал може стати “родзинкою” занять з інформаційної культури, уроків інтегрованих курсів “Мистецтво”, “Я досліджую світ”, “Читання”, занять з образотворчості та конструювання.