Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 4 /2020) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Кубічні будинки
Мандруємо світом у пошуках архітектурних перлинок, користуючись послугами агенції віртуальних подорожей “Навколо світу”, та позначаємо великими наліпками дива архітектури на Джмеликовій мапі світу.
Четверта подорож — до країни млинів, укритої барвистими рукотворними полями тюльпанів. У цій дивовижній країні велосипедів більше, ніж людей. Здогадалися, куди помандрували друзі цього разу? Знайшли назву цієї країни на мапі? Відкривайте журнал і читайте про ліс кубічних будиночків, зображений на четвертій великій наліпці.
Місто Роттердам у Нідерландах відоме своїми будинками-, які стоять під кутом на шестикутних стовпах.
Якось архітектору Піту Блому запропонували збудувати оригінальне житло просто на пішохідному . Пітер утворив там цілий з . Кожний дім тримається на стовпі, як на . Стовпи є опорою та входом до . Ще в них облаштовані комори для зберігання .
Хочете дізнатися, як будинки-кубики влаштовані в середині? Ставайте читачами друкованої версії журналу “Джміль” і вирушайте у Нідерланди, країну тюльпанів і млинів, — дочитайте історію зі словами-картинками до кінця і доповніть її словами-наліпками.
- Чим будинки-кубики вас здивували?
- Придумайте назву для куточка міста з ними.
- А як краще біля таких будинків облаштувати дитячий майданчик? Адже всі об’єкти мають гарно поєднуватися один з одним. Створіть проєкт майданчика з конструктора чи намалюй.
Лише читачі журналу отримають у подарунок велику наліпку та мапу навколосвітньої подорожі (журнал “Джміль”, 2020, № 1), а також зможуть прочитати детальний звіт Джмелика про кожну знайдену архітектурну перлинку.
Збирайте колекцію разом із Джмеликом та його друзями і користуйтеся послугами агенції віртуальних подорожей. 10 журналів — 10 колекційних наліпок — 10 диво-будівель з усього світу.
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Матеріал допомагає виховати читачів-діячів, пробудити в малят інтерес до самостійного читання та складання власних творів, навчити їх якомога точніше й виразніше висловлювати свої думки, сприяє розвитку мовлення, асоціативного мислення та уяви дітей, розширює їхній активний словник, поглиблює знання рідної мови.
Такі невеличкі твори зі словами-малюнками якнайкраще відповідають потребам читачів-початківців — вихованців старшої групи дитячого садка та першокласників. Малята не просто читають цікаву історію, а й активно діють: вставляють відповідні слова на місця пропусків, добирають синоніми, шукають і “пробують на смак” різні варіанти слів — замінників зображень.
Цей матеріал є одним із прикладів тексту з пізнавальною інформацією для дошкільнят і молодших школярів. Обговоріть з малятами, які особливості має цей текст, запитайте, як вони його назвали б, чому саме так. Чим він відрізняється від казки, інших жанрів художньої літератури? Навіщо і коли потрібні такі тексти?
Запропонуйте дітям знайти у статті наукові відомості, з’ясуйте, що з прочитаного їх найбільше вразило, про що вони могли здогадатися, роздивляючись будинок. Можливо, якусь інформацію вони захотіли перевірити. Чому? Як саме вони планують це зробити? Які джерела використають для цього? Чому саме їх?
Запитайте малят, чим їм сподобалася така будівля. Запропонуйте поміркувати, на яку геометричну фігуру вона схожа, що нагадує, для чого архітектор створив саме такі будинки. Пофантазувати й описати, які вони зсередини, що в них можна розмістити. Як варто назвати цей куточок міста? Як оформити територію навколо кубічних будиночків?
Запропонуйте дітям уявити себе архітекторами: придумати оригінальну будівлю у своєму населеному пункті та створити її модель за допомогою конструктора чи підручних матеріалів, або ж намалювати. Що у цій будівлі має розташовуватися? Які заходи варто там проводити? Хто їх має організовувати?
Така робота вчить малят не просто читати, а опрацьовувати текст: відштовхнувшись від змісту, йти далі, уточнювати та розширювати його, розмірковувати, самостійно досліджувати проблему, ставити запитання і знаходити відповіді.
Матеріал може стати “родзинкою” занять з інформаційної культури, уроків інтегрованих курсів “Мистецтво”, “Я досліджую світ”, “Українська мова та читання”, занять з образотворчості та конструювання.