Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 11 /2020) |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “Пара. Вода. Крига” журналу “Джміль” (2020, № 11)
у дошкільній та початковій освіті
Тема номера зацікавить абсолютно всіх дошкільнят і молодших школярів — адже ігри з водою найулюбленіші у дітвори. Цей випуск допоможе здійснити з дошкільнятами освітню подорож “Вода – це життя!” та розгорнути освітні ситуації “Пара. Вода. Лід”, “Синоптичний привіт: хмара і туман”.
Вчителі, які працюють у початковій школі, можуть провести за матеріалами випуску тематичний тиждень “Вода” (1 клас), а також використати публікації журналу для розкриття тем “Факти і здогади”, “Все пов’язане з усім” (2 клас) та “Чарівні перетворення” (3 клас).
Пригадайте з дітьми властивості води, закріпіть набуті знання і йдіть далі — вивчайте її колообіг у природі. Завдяки яким властивостям води він можливий? А якою була б Земля без колообігу?
Роздивіться Землю з висоти. На що насамперед ми звертаємо увагу? Чи могли б ми це помітити, мандруючи пішки або на автомобілі? Чому? З’ясуйте, мало чи багато на нашій планеті води і навіщо вона потрібна живій природі. Які джерела води є у людства? Чому ми маємо економити прісну воду? Як саме?
Розкажіть дітям про Дніпро — найбільшу річку в Україні. Почитайте вірші та легенди, заспівайте пісні про нього, роздивіться разом його живописні та фотозображення, покажіть красу і велич цієї річки, розкрийте її роль у житті людей і тварин, проведіть віртуальну або реальну екскурсію Дніпром, порівняйте враження від “живої” річки і її зображень.
Дослідіть водойми рідного краю. Чим вони особливі? Назвіть ТОП 5 найживописніших водойм України. А які увійдуть у ТОП 5 найдивовижніших? Чому саме вони?
Запропонуйте дітям дослідити, скільки води і для чого вони використовують, поміркувати, чи завжди таке використання доцільне, де і як можна заощадити воду. Привчайте своїх вихованців до розумної економії, адже вони мають усвідомлювати, як вона позначиться на їхньому здоров’ї, на житті людей загалом.
Обговоріть із малятами такі питання: коли використання питної води недоцільне, як оптимізувати витрати води, до чого призводить забруднення водойм та як йому запобігти.
Матеріали випуску можна використати у початковій школі під час вивчення таких тем.
1 клас: “Вода” (тиждень 12)
- Сюжетна картина та бесіда за нею.
- Завдання з прислів’ями і приказками про воду.
- Нетрадиційна техніка малювання.
2 клас: “Факти і здогади”
- Настільна гра про стани води.
- Майстер-клас із виготовлення парасольок.
2 клас: “Все пов’язане з усім”
- Досліди-фокуси з водою.
- Психологічні досліди “Сила думки і слова”.
3 клас: “Чарівні перетворення”
- Сюжетна картина та бесіда за нею.
- Добірка дослідів “Перетворення води”.
- Вірш про хмаринку.
Організація освітньої діяльності в дошкільних закладах
Листопадовий випуск журналу “Джміль” (2020, № 11) містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми з теми “Пара. Вода. Крига”. Коротко оглянемо його публікації.
Освітня подорож “Вода – це життя!”
- Бесіда-дослідження за сюжетною картиною “Три стани води”. Пошукайте разом з дітьми водяні природні явища та виконайте завдання з наліпками. Знайдіть у довкіллі різні стани води, спостерігайте, як відбуваються її перетворення.
- Музична хвилинка “Чарівний водофон”. Створіть з малятами водофони та зіграйте на них. Чи всі водофони звучать однаково? Чому? Послухайте п’єсу “Гра води” Моріса Равеля та спонукайте малят пофантазувати, порухатися під неї.
- Дослідницька діяльність “Водні чудеса”. Виконайте разом з дітьми досліди, які дивують і допомагають розкрити властивості води.
Освітня ситуація “Пара. Вода. Лід”
- Ігрова діяльність (робота в групах). Зіграйте з дітьми у настільну гру, збагачуючи їхні знання про стани води та взаємозв’язки в довкіллі.
- Майстер-клас “Корисні десерти”. Обговоріть із малятами, які перетворення води відбуваються на кухні. Яку смакоту можна приготувати завдяки їм? Залучіть малят до створення морозива та смузі з фруктів. Виконайте смачне мовне завдання з наліпками.
- Пізнавально-виховна хвилинка “Чому не працювала ковзанка?”. Роздивіться з дітьми комікс та поясніть їм, чому не варто говорити неправду. Які знання про явища природи допомогли викрити брехню?
Освітня ситуація “Синоптичний привіт: хмара і туман”
- Читання вірша Віри Правоторової “Хмарка”. Прочитайте дітям вірш і запропонуйте охочим вивчити його напам’ять. Завчіть нові слова зі словничка та виконайте завдання з наліпками за змістом вірша.
- Бесіда “Мандрівник над морем туману”. Розгляньте з дітьми водяно-крижану картину Каспара Давида Фрідріха. Доберіть слова для її опису. Спонукайте малят поміркувати: що відчуває мандрівник? Разом знайдіть на картині різні стани води.
- Образотворча діяльність “Загадковий туман”. Ознайомте малят із нетрадиційною технікою образотворчості – малюванням спонжем із прищіпкою. Запропонуйте створити власні таємничо-загадкові малюнки.
Організація освітньої діяльності у початковій школі
Матеріали листопадового випуску журналу “Джміль” (№ 11, 2020) “Пара. Вода. Крига” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:
- діти мають уявлення про воду, її властивості, досліджують властивості води — [1 ПРО 1.2], [2 ПРО 1.4], [3 ПРО 1.3], [4 ПРО 1-1.4-1], [4 ПРО 1-1.4-6], [4 ПРО 1-1.4-7];
- учні описують, як вода перетворюється на пару або лід — [2 ПРО 1.5], [2 ПРО 1-1.5-2];
- встановлюють найпростіші взаємозв’язки в живій і неживій природі — [1 ПРО 3.1], [4 ПРО 1.5];
- моделюють кругообіг води у природі, пояснюють значення води у природі; зміни станів води — [3 ПРО 1.4].
<< До змісту номера (“Джміль” № 11 /2020)
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.