Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!
<< До змісту номера (“Джміль” № 4 /2018) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Велика панда
Велика — родичка . Вона мешкає в , високо
в . Тут часто бувають й тумани. Але панді вони не страшні, її захищає тепла . Вона навіть не робить собі постійного , засинає будь-де поміж скель, на гілках чи у .
Більше дізнатися про цю симпатичну тваринку, таку схожу на нашого бурого ведмедика, зможуть читачі друкованої версії журналу “Джміль”. Малята з дорослими зможуть дочитати оповідання до кінця і дізнатися, яка улюблена їжа панд, як живуть ці тварини, які на вигляд їхні дитинчата.
- Як ви гадаєте, чому панду ще називають бамбуковим ведмедиком?
- Дізнайтеся, який на вигляд бамбук, де він росте, які цікаві особливості має ця рослина. Чи бачили ви коли-небудь бамбукові палички? Де?
Всесвітній фонд дикої природи (World Wildlife Fund — WWF) — міжнародна громадська організація, члени якої працюють задля збереження, дослідження та відновлення навколишнього природного середовища.
Це найбільша у світі незалежна природоохоронна організація з понад 5 мільйонами прихильників в усьому світі. Вона працює більш ніж у 100 країнах, підтримує близько 1300 природоохоронних проектів.
Нині її офіційна назва — Всесвітній фонд природи (World Wide Fund for Nature), стару збережено тільки у США та Канаді.
- Як ви вважаєте, чому саме велика панда стала символом охорони природи?
- Яку емблему для цього фонду запропонували б ви? Чому саме таку?
У панди не така вже й велика родина, але її членам є чим нас здивувати. Познайомимося з дружним сімейством бамбукового ведмедика.
- Уважно роздивіться фотографії різних панд. Уявіть себе зоологом і поєднайте їх у групи. За якими ознаками ви це зробили? Як ви назвали б тварин кожної групи?
Весела сімейка панд
- Роздивіться фото ще раз. Представники яких груп найбільш схожі між собою? Чим саме? Скористайтеся добірками фотографій і розкажіть якомога більше про кожну групу. Як ви гадаєте, чому всіх цих тварин біологи відносять до однієї родини — панд?
- На яких інших відомих вам тварин схожі панди? Чим саме?
Панда входить до великої родини ведмедів. Ці тварини можуть жити у найрізноманітніших умовах — у степу й високо в горах, у зелених лісах і в крижаній Арктиці. Порівняно з іншими родинами хижих ведмеді відрізняються найбільшим розмаїттям зовнішнього вигляду і розмірів.
Це найбільші з сучасних наземних хижаків: у білих ведмедів довжина тіла досягає 3 м за маси 725–890 кг. Утім у малайського ведмедя, найдрібнішого представника цього сімейства, довжина тіла не перевищує 1,5 м, а маса — 27–65 кг. Ближче познайомитися з родиною ведмедів допоможе таке завдання.
Ведмежа родина
- Що спільного в усіх представників ведмежої родини? Чим ці тварини відрізняються одна від одної?
Хочете прикрасити кімнату малюнком з потішними і милими пандочками? Запрошуємо на майстер-клас Пензлика! |
Завантажуйте електронні додатки
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Цей матеріал є одним із прикладів науково-пізнавального тексту для дошкільнят і молодших школярів. Обговоріть з малятами, які особливості має цей текст, запитайте, як вони його назвали б, чому саме так. Чим він відрізняється від казки, інших жанрів художньої літератури? Навіщо і коли потрібні такі тексти?
Запропонуйте дітям знайти у статті наукові відомості, з'ясуйте, що з прочитаного було для них новим, а що вони вже знали, що уточнили для себе. Яка інформація їх здивувала? Можливо, щось малята захотіли перевірити. Чому? Як саме вони планують це зробити? Які інформаційні джерела використають для цього? Чому саме їх?
Відповіді на які запитання про велику панду діти знайшли у тексті, а на які ще ні? Про що вони хотіли б дізнатися більше? Де саме планують знайти потрібні відомості? Запропонуйте малятам пошукати цікаві факти про панд і поділитися інформацією з товаришами.
Невеличкі твори зі словами-малюнками якнайкраще відповідають потребам читачів-початківців — вихованців старшої групи дитячого садка та першокласників. Діти не просто читають історію про тварину, а й активно діють: вставляють відповідні слова на місця пропусків, добирають синоніми, шукають і "пробують на смак" різні варіанти слів — замінників зображень.
Матеріал допомагає виховати читачів-діячів, пробудити в малят інтерес до самостійного читання та складання власних творів, навчити їх якомога точніше й виразніше висловлювати свої думки, сприяє розвитку мовлення, асоціативного мислення та уяви дітей, розширює їхній активний словник, поглиблює знання рідної мови.
Таким чином ми вчимо малят не просто читати, а опрацьовувати текст — відштовхнувшись від змісту, йти далі, уточнювати та розширювати його, розмірковувати, самостійно досліджувати проблему, ставити запитання і знаходити відповіді.
Матеріал можна використати під час ознайомлення дітей із тваринами, занесеними до Міжнародної червоної книги. Він також стане "родзинкою" занять з ознайомлення з довкіллям, з інформаційної культури, уроків природознавства, літературного читання, інформатики.