Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Джмеликова колекція

Жук-олень

 

Це — найбільший жук в  і в усій Європі! Його довжина сягає до 9 см. Свою назву отримав за щелепу, схожу на  . є тільки у самця. Він використовує їх у : намагається підняти суперника “на роги” і скинути вниз.

Дивовижний жук, правда ж? Дочитавши до кінця розповідь про нього у друкованій версії журналу “Джміль”, ви дізнаєтесь також, де живе жук-олень та як народжуються і ростуть його малята.

  • Як ви гадаєте, який у жука-оленя характер? Чи до вподоби йому жити по сусідству з іншими комахами?
  • Поміркуйте, чи добре для жука бути таким гарним велетнем. Чому?
  • Чи є на Землі тварини, які тільки шкодять природі? Наведіть приклади тварин, які є водночас і корисними для природи, і шкідливими.
  • Чому тварин заносять до Червоної книги? Чи вони обов’язково залишаються у ній назавжди? Від кого це залежить? Як ми можемо допомогти вберегти природу?
  • Подивіться на цих комах і поміркуйте, на яких тварин вони схожі.

Бразильский оленорогий крупнозуб

Жук-носорог

Жук Золота черепаха
  • Дізнайтеся, які ще комахи схожі на інших тварин. Чим саме?

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Цей матеріал є одним із прикладів науково-пізнавального тексту для дошкільнят і молодших школярів. Обговоріть з малятами, які особливості має цей текст, запитайте, як вони його назвали б, чому саме так. Чим він відрізняється від казки, інших жанрів художньої літератури? Навіщо і коли потрібні такі тексти?

Запропонуйте дітям знайти у статті наукові відомості, з'ясуйте, що з прочитаного було для них новим, а що вони вже знали, що уточнили для себе. Яка інформація їх здивувала? Можливо, щось малята захотіли перевірити. Чому? Як саме вони планують це зробити? Які інформаційні джерела використають для цього? Чому саме їх?

Запропонуйте малятам пошукати цікаві факти про жука-оленя, влаштувати навколосвітню експедицію і знайти інших комах-велетнів, а потім поділитися знайденою інформацією з товаришами.

Розмова про жука-оленя — чудова нагода поговорити з малятами про те, як учені придумують назви тваринам та рослинам, обговорити різні підходи, знайти представників флори і фауни, зовнішній вигляд яких відображено в їхніх назвах, а також виявити види з цікавими назвами і спробувати здогадатися, чому їх назвали саме так, придумати власні влучні назви для тварин і рослин, що подобаються.

Невеличкі твори зі словами-малюнками якнайкраще відповідають потребам читачів-початківців — вихованців старшої групи дитячого садка та першокласників. Діти не просто читають історію про тварину, а й активно діють: вставляють відповідні слова на місця пропусків, добирають синоніми, шукають і "пробують на смак" різні варіанти слів — замінників зображень.

Публікація допомагає виховати читачів-діячів, пробудити в малят інтерес до самостійного читання та складання власних творів, навчити їх якомога точніше й виразніше висловлювати свої думки, сприяє розвитку мовлення, асоціативного мислення та уяви, розширює активний словник, поглиблює знання рідної мови.

Таким чином ми вчимо дітей не просто читати, а опрацьовувати текст: відштовхнувшись від змісту, йти далі, уточнювати та розширювати його, розмірковувати, самостійно досліджувати проблему, ставити запитання і знаходити відповіді на них.

Матеріал стане "родзинкою" занять з ознайомлення з довкіллям, з інформаційної культури, уроків природознавства, інтегрованого курсу "Я досліджую світ", літературного читання, інформатики.









<< До змісту номера (“Джміль” № 7-8 /2018)