Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 7-8 /2018) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Хай звучать слова чудові
Хай звучать слова чудові
На вербі зростала гілка,
В гілці тій жила сопілка,
А в сопілці — гарна пісня,
Пісні тій було там тісно,
В пісеньці — слова чудові,
Ті, що є у рідній мові.
Та ніхто не зрізав гілку,
Не зробив собі сопілку,
Не заграв ту гарну пісню,
Ту, якій в сопілці тісно.
І мовчать слова чудові,
Ті, що є у рідній мові.
...
Що ж треба зробити, аби чудові слова не мовчали, аби їм було вільно жити в нашій країні, дізнаються читачі друкованої версії журналу “Джміль”, дочитавши вірш до кінця.
- Роздивіться ілюстрацію до вірша. Знайдіть на ній “слова чудові”, згадані у творі.
- Як ви гадаєте, про що та гарна пісня, яка живе у сопілці?
- Хто має заграти пісню, яка дрімає у сопілці? Що треба для цього зробити?
- Намалюйте власну ілюстрацію до цього вірша.
- Складіть власну образну історію про рідну мову.
- Яка наша мова? Чому ми маємо її берегти? Як саме?
Відповідь на це запитання вам допоможуть знайти такі публікації.
“Суржик: небажане знайомство” (“Джміль”, 2017, № 7-8). Розв’язуємо цікаві завдання з наліпками і “виполюємо” суржик зі свого мовлення. |
|
“По слідах Суржика” (“Джміль”, 2017, № 9) — продовжуємо переслідувати пана Суржика в автобусі, магазині одягу та у школі, нарешті наздоганяємо і вчимо говорити чисто. |
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Вірш сучасної української поетеси Віри Правоторової може стати центром бесіди з дітьми про рідну мову. Поговоріть з малятами про те, чому рідна мова для нас така важлива, чому ми повинні її шанувати, як маємо її берегти, що кожен з нас може для цього зробити. Чи може народ обійтися без власної мови? Як ми маємо ставитися до мов інших народів світу? Чому?
Запропонуйте дітям створити малюнок про українську мову, про пісню, яка заховалася у сопілці. Як зробити так, щоб її почули інші? Чи є такі пісні в інших народів? Де вони можуть причаїтися?
Матеріал стане у пригоді на виховних годинах, заняттях/уроках з розвитку мовлення, уроках української мови, інтегрованого курсу "Я досліджую світ", літературного читання.