Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!
<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2018) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Шкіряста черепаха
Найбільша на — шкіряста. Її довжина може перевищувати зріст дорослої , а маса — досягати 700 кг.
у неї не такий, як у інших черепах. Він утворений не з скелета, а з отверділої шкіри. Його прикрашають поздовжні смуги, а не мозаїка зі щитків.
Сумніваєтесь, яке слово вставити? Не вагайтесь, відкривайте друковану версію журналу “Джміль”: там є помічниці-наліпки, завжди готові дати підказку.
А ще у друкованій версії ви знайдете продовження розповіді про черепах-чемпіонів, з якої дізнаєтесь, навіщо ці тварини виходять на сушу, як народжуються черепашки та ще багато цікавого про цих незвичайних створінь.
- Насправді кожна черепаха — унікальна. А ще це одна з небагатьох тварин, які живуть на всіх континентах, крім… На якому континенті черепах немає? Як ви гадаєте, чому?
- Існує багато видів черепах — від крихітних до величезних. Тож усі вони різні. А чим вони схожі? Чого у черепах більше — подібностей чи відмінностей?
- Чим черепахи відрізняються від інших тварин?
Подивіться, як незграбно рухаються суходолом шкірясті черепахи.
- Що заважає їм пересуватися швидше? Чому в них такі дивні передні лапи?
- Дізнайтеся, що їдять шкірясті черепахи, чи доглядають вони своїх малят, у яких океанах їх можна зустріти.
Шкірясту черепаху можна ще назвати володаркою минулого, адже її далекі пращури бачили динозаврів. Цікаво, що з тих давніх часів черепахи майже не змінилися.
- Дізнайтеся, які ще тварини залишилися майже такими самими, якими були їхні далекі пращури.
- Які тварини змінилися найбільше?
- Чому тварини змінювалися?
Завантажуйте електронні додатки
Черепахи з усіх усюд. Добірка фотографій
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Публікація є одним із прикладів науково-пізнавального тексту для дошкільнят і молодших школярів. Обговоріть з малятами, які особливості має цей текст, запитайте, як вони його назвали б, чому саме так. Чим цей текст відрізняється від казки, інших жанрів художньої літератури? Навіщо і коли потрібні такі тексти?
Запропонуйте дітям знайти у статті наукові відомості, з’ясуйте, що було для них новим, що вони вже знали, що уточнили для себе. Яка інформація їх здивувала? Можливо, щось малята захотіли перевірити. Чому? Як саме вони планують це зробити? Які джерела інформації використають для цього? Чому саме їх?
Відповіді на які запитання про черепах діти знайшли у тексті, а на які ще не отримали? Про що вони хотіли б дізнатися більше? Де саме планують знайти відповіді?
Невеличкі твори зі словами-малюнками якнайкраще відповідають потребам читачів-початківців — вихованців старшої групи дитячого садка та першокласників. Діти не просто читають історію про тварину, а й активно діють: вставляють відповідні слова на місця пропусків, добирають синоніми, шукають і “пробують на смак” різні варіанти слів — замінників зображень.
Матеріал допомагає виховати читачів-діячів, пробудити в малят інтерес до самостійного читання та складання власних творів, навчити їх якомога точніше й виразніше висловлювати свої думки, розвивати мовлення, асоціативне мислення та уяву дітей, розширювати їхній активний словник, поглиблювати знання рідної мови.
Таким чином ми вчимо дітей не просто читати, а опрацьовувати текст — відштовхнувшись від змісту, йти далі, уточнювати та розширювати його, розмірковувати, досліджувати проблему самостійно, ставити запитання та знаходити відповіді на них, шукати необхідні для цього джерела інформації.
Публікація додасть “родзинки” заняттям з ознайомлення з довкіллям, інформаційної культури, урокам природознавства, літературного читання, інформатики.