Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  

Пригоди на обкладинці

Веселка в небі сяє, людей всіх звеселяє

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Cьогодні такий сонячний день, що вдома не сидиться! Джмелик та його друзі вирушають на прогулянку — аби помічати все гарне й цікаве навколо та розповідати про це у своєму журналі.

  • Розкажіть про одну зі своїх нещодавніх прогулянок. З ким ви зустрілися? Що цікавого бачили?

Не встигли наші приятелі вийти надвір, як почав накрапати теплий весняний дощик, а потім у небі з’явилася…

Барвистий сюрприз

Радісна, яскрава, різнобарвна, дивовижна веселка! Лише вслухайтеся в її ім’я — на душі одразу стає весело.

  • Яку назву цьому природному явищу дали б ви?

Ви колись замислювалися, чому раптом у небі з’являється кольоровий місточок? Можливо, це стається тоді, коли сто людей одночасно промовляють слово “дякую”? Чи тоді, коли хтось відчуває надзвичайне щастя? А може, навпаки, коли комусь дуже сумно?

  • Дізнайтеся у Клубі допитливих (с. 6–9), як вчені пояснюють виникнення веселки, а також спробуйте створити її власноруч у Лабораторії (с. 10–11).
  • Звідки виростає веселка? Придумайте і намалюйте різні варіанти.

Наша бере початок на квітковій галявині. І кожна квіточка дарує веселці свій колір.

  • Доберіть квіти до кожного кольору.
  • Які з цих квітів можна побачити на клумбі навесні, які влітку, а які восени?
    Яка квітка росте в оселі у вазоні? Яку з них ви подарували б мамі, татові, подружці, бабусі?
  • Скільки кольорів у веселки? У якій послідовності вони розташовані?
    Запам’ятати їх допоможуть “чарівні” фрази та малюнки у Самчитайлику (с. 26).

Веселкові феї

Разом з веселкою в небі з’явилися й веселкові феї-близнючки. Вони набирають фарби у цеберця й розмальовують усе довкола.

  • Пограйте разом з друзями у гру “Пильне око”. Називайте червоні (помаранчеві, зелені) предмети, які потрапляють у ваше поле зору. Той, хто назве останнє слово, — переможець і має найпильніше око.
  • Чи хотіли б ви запросити веселкових фей до свого класу або дитячого садочка? Що ви попросили б їх розфарбувати? У які кольори?
  • Придумайте казку про веселкову фею. Намалюйте, запишіть її та надішліть на Джмеликову пошту: jmil@dvsvit.com.ua.

Весняні забави

Дітворі у весняну пору роздолля: хочеш — бігай, хочеш — стрибай, хочеш — у хованки грай.

  • Скільки хлоп’ят і скільки дівчаток бавляться надворі?
  • Знайдіть тих, хто грає у хованки. Хто вже сховався? А хто ще в пошуках підхожого місця? Хто буде шукати? Чи вам до вподоби ця гра? Пограйте в неї з друзями під час прогулянки.

Якщо ж надворі вітерець, то можна й повітряного змія запустити. Тут без дружньої підтримки не обійтися!

  • Знайдіть на картині об’єкти, які літають. Які з них природні, а які рукотворні? На чому можна політати? За чим вам найцікавіше спостерігати — за змієм, повітряною кулею чи літаком? Що з них рухається найшвидше? Чому?

А можна й самому тихенько посидіти — помилуватися красою природи, помріяти, хмарки полічити…

  • Знайдіть хлопчика, який проводить дозвілля на самоті. Що він робить? Чому відпочиває без компанії? Чи буває у вас бажання побути наодинці з собою? Чим ви займаєтеся в цей час?

Пензлик, Джмелик, Нотка й Книжечка теж знайшли собі заняття до душі, весело провели час і придумали, чим вас, любі читачі, здивувати!

  • Що робить кожен з персонажів? Погортайте сторінки журналу та знайдіть фотографії веселки, які зробив Джмелик, малюнки, які створив Пензлик, пісеньки, які слухала Нотка, та цікаві розповіді Книжечки.

Уявімо, що ми увійшли в картину й опинилися…

  • Куди саме ви хотіли б потрапити? Чому?
  • Чим саме ви хотіли б зайнятися? Що вам для цього потрібно?
  • Яка пора року на картині? Яка погода? Чому ви так вирішили?
  • Що ви зуміли розгледіти у траві такого, чого художниця не намалювала? (Можливо, сонечок, коників, мурашок, равликів тощо).
  • Прислухайтеся. Які звуки природи ви чуєте на картині? Які з них для вас найприємніші?
  • Вдихніть повітря. Що ви відчуваєте? Чому? (Нагадайте дітям, що веселка з’являється після дощику, і повітря в цей час сповнене свіжості, у ньому витає приємний аромат квітів тощо).
  • Після якого дощику може з’явитися веселка?

Послухаймо музику дощу (“Джміль”, 2015, № 3) — п’єси “Дощик” Віктора Косенка, “Дощ і райдуга” Сергія Прокофьєва, “Дощик” Георгія Свиридова, “Вальс дощу” Ярослава Нікітіна. Роздивімося “дощові” картини.

  • Побудьмо трохи феями веселки і створімо райдугу з квітів. Які квіти нам знадобляться? Пригадати порядок кольорів веселки та дібрати потрібні квіти допоможуть завдання.

Запам’яталочка “Чарівниця осінь”

Більше запам’яталочок і цікавих завдань, які допоможуть краще закарбувати у пам’яті послідовність кольорів веселки, знайдете у рубриці Самчитайлик.

Квіткова веселка: червоний, оранжевий, жовтий, зелений



Квіткова веселка: блакитний, синій, фіолетовий

  • Пригадайте назви квітів, які побачили у завданнях про кольори веселки.
  • Які квіти бувають різних веселкових кольорів? Яка квітка має найбільше колірних варіантів?
  • Які квіти у які пори року зацвітають? Чи є такі, що можна зустріти у різний час?

Веселкові феї запрошують у мандрівку до країни незвичайних веселок. Там ви зможете побачити круглу, нічну, подвійну, білу, зимову і вогняну райдуги, а також дізнатися, як і коли райдуга народжується та чому зникає.

Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Веселка в небі сяє, людей всіх звеселяє”

Завантажити презентацію для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Добра яскрава весняна картина відкриває розмову про незвичайне природне явище — веселку. Вона може стати зачином тематичного тижня або дня, під час якого малята детальніше ознайомляться з райдугою.

Поговоріть з дітьми про те, що варто бути уважними, аби не пройти повз дива, що оточують нас. Вчіть їх милуватися кожною рослинкою, найменшою тваринкою, захоплено придивлятися, спостерігати.

Картина вводить малят у світ казки — розповідає про веселкових фей, які допомагають райдузі з’являтися на небі в усій красі. Запропонуйте маленьким фантазерам придумати за картиною барвисту історію про веселих подружок фей, про їхню дружбу з квітами. Пофантазуйте про те, як діти можуть побачити маленьких чарівниць. А чи під силу розгледіти їх дорослим?

Пригадайте з малятами, які квіти можна побачити навесні, у якому порядку вони зацвітають, назвіть разом прикмети кожного місяця весни. Запропонуйте поміркувати, у якому місяці весни діти вийшли на прогулянку.

Поговоріть з дітлахами про їхні улюблені весняні забави, цікаві дитячі справи.

Публікація стане окрасою занять та уроків з розвитку мовлення, образотворчої діяльності, виховних годин.









<< До змісту номера (“Джміль” № 4/2018)