Пригоди на обкладинці

Веселка в небі сяє, людей всіх звеселяє

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Cьогодні такий сонячний день, що вдома не сидиться! Джмелик та його друзі вирушають на прогулянку — аби помічати все гарне й цікаве навколо та розповідати про це у своєму журналі.

  • Розкажіть про одну зі своїх нещодавніх прогулянок. З ким ви зустрілися? Що цікавого бачили?

Не встигли наші приятелі вийти надвір, як почав накрапати теплий весняний дощик, а потім у небі з’явилася…

Барвистий сюрприз

Радісна, яскрава, різнобарвна, дивовижна веселка! Лише вслухайтеся в її ім’я — на душі одразу стає весело.

  • Яку назву цьому природному явищу дали б ви?

Ви колись замислювалися, чому раптом у небі з’являється кольоровий місточок? Можливо, це стається тоді, коли сто людей одночасно промовляють слово “дякую”? Чи тоді, коли хтось відчуває надзвичайне щастя? А може, навпаки, коли комусь дуже сумно?

  • Дізнайтеся у Клубі допитливих (с. 6–9), як вчені пояснюють виникнення веселки, а також спробуйте створити її власноруч у Лабораторії (с. 10–11).
  • Звідки виростає веселка? Придумайте і намалюйте різні варіанти.

Наша бере початок на квітковій галявині. І кожна квіточка дарує веселці свій колір.

  • Доберіть квіти до кожного кольору.
  • Які з цих квітів можна побачити на клумбі навесні, які влітку, а які восени?
    Яка квітка росте в оселі у вазоні? Яку з них ви подарували б мамі, татові, подружці, бабусі?
  • Скільки кольорів у веселки? У якій послідовності вони розташовані?
    Запам’ятати їх допоможуть “чарівні” фрази та малюнки у Самчитайлику (с. 26).

Веселкові феї

Разом з веселкою в небі з’явилися й веселкові феї-близнючки. Вони набирають фарби у цеберця й розмальовують усе довкола.

  • Пограйте разом з друзями у гру “Пильне око”. Називайте червоні (помаранчеві, зелені) предмети, які потрапляють у ваше поле зору. Той, хто назве останнє слово, — переможець і має найпильніше око.
  • Чи хотіли б ви запросити веселкових фей до свого класу або дитячого садочка? Що ви попросили б їх розфарбувати? У які кольори?
  • Придумайте казку про веселкову фею. Намалюйте, запишіть її та надішліть на Джмеликову пошту: jmil@dvsvit.com.ua.

Весняні забави

Дітворі у весняну пору роздолля: хочеш — бігай, хочеш — стрибай, хочеш — у хованки грай.

  • Скільки хлоп’ят і скільки дівчаток бавляться надворі?
  • Знайдіть тих, хто грає у хованки. Хто вже сховався? А хто ще в пошуках підхожого місця? Хто буде шукати? Чи вам до вподоби ця гра? Пограйте в неї з друзями під час прогулянки.

Якщо ж надворі вітерець, то можна й повітряного змія запустити. Тут без дружньої підтримки не обійтися!

  • Знайдіть на картині об’єкти, які літають. Які з них природні, а які рукотворні? На чому можна політати? За чим вам найцікавіше спостерігати — за змієм, повітряною кулею чи літаком? Що з них рухається найшвидше? Чому?

А можна й самому тихенько посидіти — помилуватися красою природи, помріяти, хмарки полічити…

  • Знайдіть хлопчика, який проводить дозвілля на самоті. Що він робить? Чому відпочиває без компанії? Чи буває у вас бажання побути наодинці з собою? Чим ви займаєтеся в цей час?

Пензлик, Джмелик, Нотка й Книжечка теж знайшли собі заняття до душі, весело провели час і придумали, чим вас, любі читачі, здивувати!

  • Що робить кожен з персонажів? Погортайте сторінки журналу та знайдіть фотографії веселки, які зробив Джмелик, малюнки, які створив Пензлик, пісеньки, які слухала Нотка, та цікаві розповіді Книжечки.

Уявімо, що ми увійшли в картину й опинилися…

  • Куди саме ви хотіли б потрапити? Чому?
  • Чим саме ви хотіли б зайнятися? Що вам для цього потрібно?
  • Яка пора року на картині? Яка погода? Чому ви так вирішили?
  • Що ви зуміли розгледіти у траві такого, чого художниця не намалювала? (Можливо, сонечок, коників, мурашок, равликів тощо).
  • Прислухайтеся. Які звуки природи ви чуєте на картині? Які з них для вас найприємніші?
  • Вдихніть повітря. Що ви відчуваєте? Чому? (Нагадайте дітям, що веселка з’являється після дощику, і повітря в цей час сповнене свіжості, у ньому витає приємний аромат квітів тощо).
  • Після якого дощику може з’явитися веселка?

Послухаймо музику дощу (“Джміль”, 2015, № 3) — п’єси “Дощик” Віктора Косенка, “Дощ і райдуга” Сергія Прокофьєва, “Дощик” Георгія Свиридова, “Вальс дощу” Ярослава Нікітіна. Роздивімося “дощові” картини.

  • Побудьмо трохи феями веселки і створімо райдугу з квітів. Які квіти нам знадобляться? Пригадати порядок кольорів веселки та дібрати потрібні квіти допоможуть завдання.

Запам’яталочка “Чарівниця осінь”

Більше запам’яталочок і цікавих завдань, які допоможуть краще закарбувати у пам’яті послідовність кольорів веселки, знайдете у рубриці Самчитайлик.

Квіткова веселка: червоний, оранжевий, жовтий, зелений



Квіткова веселка: блакитний, синій, фіолетовий

  • Пригадайте назви квітів, які побачили у завданнях про кольори веселки.
  • Які квіти бувають різних веселкових кольорів? Яка квітка має найбільше колірних варіантів?
  • Які квіти у які пори року зацвітають? Чи є такі, що можна зустріти у різний час?

Веселкові феї запрошують у мандрівку до країни незвичайних веселок. Там ви зможете побачити круглу, нічну, подвійну, білу, зимову і вогняну райдуги, а також дізнатися, як і коли райдуга народжується та чому зникає.

Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Там добре живеться, де гурт до справи береться”

Завантажити презентацію для дітей

Електронний додаток з'явиться на сайті незабаром.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Добра яскрава весняна картина відкриває розмову про незвичайне природне явище — веселку. Вона може стати зачином тематичного тижня або дня, під час якого малята детальніше ознайомляться з райдугою.

Поговоріть з дітьми про те, що варто бути уважними, аби не пройти повз дива, що оточують нас. Вчіть їх милуватися кожною рослинкою, найменшою тваринкою, захоплено придивлятися, спостерігати.

Картина вводить малят у світ казки — розповідає про веселкових фей, які допомагають райдузі з’являтися на небі в усій красі. Запропонуйте маленьким фантазерам придумати за картиною барвисту історію про веселих подружок фей, про їхню дружбу з квітами. Пофантазуйте про те, як діти можуть побачити маленьких чарівниць. А чи під силу розгледіти їх дорослим?

Пригадайте з малятами, які квіти можна побачити навесні, у якому порядку вони зацвітають, назвіть разом прикмети кожного місяця весни. Запропонуйте поміркувати, у якому місяці весни діти вийшли на прогулянку.

Поговоріть з дітлахами про їхні улюблені весняні забави, цікаві дитячі справи.

Публікація стане окрасою занять та уроків з розвитку мовлення, образотворчої діяльності, виховних годин.









<< До змісту номера (“Джміль” № 4/2018)