 Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
  Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  
“Дошкільне виховання” № 11, 2020
Особистість дитини
Основою сучасної освіти є особистісно орієнтований підхід. Його сутність — визнання унікальності й цінності кожної дитини, а мета — створення умов для розвитку та самореалізації.
Що це означає на практиці? Педагог шукає “ключики” до кожного вихованця, надає малятам певну свободу і зважає на їхній вибір, при цьому спрямовує, підтримує і вибудовує дружні взаємини в колективі. Допомогти в цій щоденній складній і відповідальній роботі покликаний журнал “Дошкільне виховання” № 11.
Читайте в номері:
- як на практиці реалізувати гуманістичне виховання;
- чому дворічні малюки вередують і що з цим робити;
- що може розповісти дитячий малюнок про стосунки з однолітками;
- як сформувати позитивний клімат у групі: досвід данських і українських педагогів;
- створюємо мультисенсорне середовище.
А також: рухливі ігри з дотриманням карантинних вимог.
Листопадовий випуск “Палітри педагога” (№ 11, 2020), додатка до журналу “Дошкільне виховання”, присвячений темі “Моральне виховання”. Вас неодмінно зацікавлять такі методичні матеріали:
- дослідницька діяльність, що розвиває моральні почуття;
- цикл занять із формування загальнолюдських цінностей;
- заняття, які в ігровій формі виховують найважливіші людські чесноти;
- повчальна казочка про те, що означає бути справжніми друзями;
- авторські рухливі ігри;
- лялькова вистава про дива, які творить добро;
- сценарій благодійного вечора в дитсадку.
Зміст номера:
- 
    Іван Бех
    
 ПЛЕКАЄМО ОСОБИСТІСТЬ: у діалозі з В. Сухомлинським
 Як формувати мислення дитини та інтерес до навчання? Як забезпечити розвиток емоційної сфери дошкільника? Базові засади виховання особистості Ознайомитися з публікацією Ознайомитися з публікацією Читати онлайн Читати онлайн
- 
    Любов Артемова
    
 Регулюємо вибір малят
 Що мотивує наших малят, і як обернути це їм на користь? “Перепрограмування” виборів за допомогою мотивів Ознайомитися з публікацією Ознайомитися з публікацією Читати онлайн Читати онлайн
- 
    Любов Лохвицька
    
 Про що розповість дитячий малюнок?
 Проєктивна колірно-малюнкова методика “Я і мої друзі”. Діагностичне дослідження значущості однолітків у становленні Я-образу дитини дошкільного віку. Критерії аналізу малюнків Ознайомитися з публікацією Ознайомитися з публікацією Читати онлайн
          
        Додатки до публікації Читати онлайн
          
        Додатки до публікації  
- 
    Катерина Крутій
    
 Лавандові ведмедики, або Дитячий садок без насилля
 Данська технологія: як це працює?- 
        Наталія Косенко, Тетяна Коваленко, Наталія Кравченко
        
 Адаптуємо й упроваджуємо технологію. Освітні ситуації та ігри для дітей різного віку
  Ознайомитися з публікацією Ознайомитися з публікацією Читати онлайн Читати онлайн
- 
        Наталія Косенко, Тетяна Коваленко, Наталія Кравченко
        
“Палітра педагога”, 2019, № 5. “Програма “Друзі Зіппі?: як за кордоном реалізують завдання соціально-морального розвитку дітей”. Програма розкриває теми зародження дружніх стосунків, пошуку нових друзів, явище обзивання дітьми одне одного. Орієнтовна схема роботи за програмою “Друзі Зіппі”
- 
    
      Робота з педагогами
    
    - 
        Олена Слободянюк, Алла Очеретна
        
 Мультисенсорне середовище: дивлюся — досліджую — дію
 Ігровий майстер-клас для педагогів. Поглиблюємо знання про засоби підвищення чутливості аналізаторів дітей (тактильного, зорового, нюхового, слухового, кінестетичного та інших). Виготовляємо сенсорний матеріал — іграшки-“шукалки” Ознайомитися з публікацією Ознайомитися з публікацією Читати онлайн Читати онлайн
 
- 
        Олена Слободянюк, Алла Очеретна
        
- 
    
      Ідеї для проведення занять
    
    - 
        Катерина Савченко, Людмила Пушкаренко
        
 Теплі ранки у дружньому колі
 Ранкові зустрічі в грудні для дітей старшої групи. Формуємо соціальні навички малят. Сприяємо створенню комфортного емоційного середовища в групі та налагодженню довірчих стосунків між дітьми й вихователями. (Початок у “ДВ”, 2020, № 8, № 9, № 10) Ознайомитися з публікацією Ознайомитися з публікацією Читати онлайн
              
            Додатки до публікації Читати онлайн
              
            Додатки до публікації  
- 
        Марина Чулошнікова
        
 Як квадрат Кіндрат у родину повернувся
 Геометрична казка для дітей старшої групи. Ознайомлюємо дітей із властивостями геометричних фігур, їхніми спільними та відмінними ознаками Ознайомитися з публікацією Ознайомитися з публікацією Читати онлайн
              
            Додатки до публікації Читати онлайн
              
            Додатки до публікації  
- 
        Лариса Корженко
        
 Хоч дистанцію тримаємо, нудьгувати не бажаємо!
 Рухливі ігри для дітей дошкільних груп. Вправляємо малят в умінні впізнавати одногрупників за голосом. Розвиваємо слухову і зорову увагу, навички звуконаслідування, виконання імітаційних рухів Ознайомитися з публікацією Ознайомитися з публікацією Читати онлайн Читати онлайн
 
- 
        Катерина Савченко, Людмила Пушкаренко
        
“Джміль” 2020, № 7-8. “Один плюс один буде… гра!”. Ідеї цікавих ігор у парах, які вчать взаємодіяти. У журналі “Джміль” велика колекція ігор — зазирніть до рубрики “Ігротека”!
- 
    
      Детальні розробки занять
    
    - 
        Наталія Кондратюк
        
 Чарівна рукавичка святого Миколая
 Спеціалізоване фізкультурне заняття для дітей старшої групи (за методикою М. Єфименка) Ознайомитися з публікацією Ознайомитися з публікацією Читати онлайн Читати онлайн
 
- 
        Наталія Кондратюк
        
“Палітра педагога”, 2020, № 7-8. “Гайда, мишенята, овочі збирати!”. Заняття з фізкультури для дітей молодшої групи з переважанням одного основного руху — сидіння (за методикою М. Єфименка). Повзання на середніх та високих карачках, підлізання під дугу навпочіпки, перелізання через колоду, виконання рухів із м’ячем
- 
    
      Музичне заняття
    
    - 
        Ольга Барабаш, Іванна Шаварська
        
 Колискова для ведмедика
 Бінарне заняття для дітей молодшої групи. Формуємо вміння вслухатися в музику та емоційно на неї відгукуватись, передавати співучість, мелодійність колискової. Залучаємо малят до виконання української народної потішки. Збагачуємо враження дітей від образотворчої діяльності, поєднуючи її з музикою Ознайомитися з публікацією Ознайомитися з публікацією Читати онлайн Читати онлайнАудіозаписи до публікації:   “Кую, кую чобіток” (українська народна потішка)   “Ведмежатко сумне і веселе” (обр. В. Ніколаєва)   “Котику сіренький” (українська народна колискова)   “Колискова” (муз. М. Раухвергера) 
 
- 
        Ольга Барабаш, Іванна Шаварська
        
“Палітра педагога”, 2018, № 5. “Абетка ритму”. Музичне заняття для дітей середньої групи. Розвиваємо артикуляцію та дрібну моторику, мовлення і рухові навички. Формуємо чуття ритму, метроритму та музичної форми. Ознайомлюємо дітей зі звуками різної тривалості
- 
    
      Музичні перлинки
    
    - 
        Ірина Істраніна
        
 Святий вечір, Коляда! Пісня-танок для старших дошкільнят до святкового різдвяного заходу Ознайомитися з публікацією Ознайомитися з публікацією Читати онлайн Читати онлайнАудіозапис до публікації:   Пісня “Святий вечір, Коляда!” (муз. народна, сл. І. Істраніної) 
 
- 
        Ірина Істраніна
        
А також:
- 
    
      Плекаймо рідну мову
    
    - 
        
          Стати в круг чи в коло?
        
         Переглянути сторінку Переглянути сторінку Читати онлайн Читати онлайн
- 
        
          Звертатися за допомогою чи по допомогу?
        
         Переглянути сторінку Переглянути сторінку Читати онлайн Читати онлайн
 
- 
        
          Стати в круг чи в коло?
        
        
- 
    Олександра Либа
    
 Ялинковий хоровод Переглянути сторінку Переглянути сторінку Читати онлайн Читати онлайн
- 
    Олена Трохимчук, Тетяна Ткач
    
 Конкурс “Стіни, стеля і підлога, які говорять”. Моделюємо, конструюємо, пізнаємо Переглянути сторінку Переглянути сторінку Читати онлайн Читати онлайн
Діліться посиланням!
 Рекомендуйте друзям та колегам.
Листопадовий випуск додатка до журналу “Дошкільне виховання” — журнал “Джміль” (№ 11, 2020) — містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми. Пропонуємо короткий огляд його публікацій.
Освітня подорож “Вода – це життя!”
- Бесіда-дослідження за сюжетною картиною “Три стани води”. Пошукайте разом з дітьми водяні природні явища та виконайте завдання з наліпками. Знайдіть у довкіллі різні стани води, спостерігайте, як відбуваються її перетворення.
- Музична хвилинка “Чарівний водофон”. Створіть з малятами водофони та зіграйте на них. Чи всі водофони звучать однаково? Чому? Послухайте п’єсу “Гра води” Моріса Равеля та спонукайте малят пофантазувати, порухатися під неї.
- Дослідницька діяльність “Водні чудеса”. Виконайте разом з дітьми досліди, які дивують і допомагають розкрити властивості води.
Освітня ситуація “Пара. Вода. Лід”
- Ігрова діяльність (робота в групах). Зіграйте з дітьми у настільну гру, збагачуючи їхні знання про стани води та взаємозв’язки в довкіллі.
- Майстер-клас “Корисні десерти”. Обговоріть із малятами, які перетворення води відбуваються на кухні. Яку смакоту можна приготувати завдяки їм? Залучіть малят до створення морозива та смузі з фруктів. Виконайте смачне мовне завдання з наліпками.
- Пізнавально-виховна хвилинка “Чому не працювала ковзанка?”. Роздивіться з дітьми комікс та поясніть їм, чому не варто говорити неправду. Які знання про явища природи допомогли викрити брехню?
Освітня подорож “Синоптичний привіт: хмара і туман”
- Читання вірша Віри Правоторової “Хмарка”. Прочитайте дітям вірш і запропонуйте охочим вивчити його напам’ять. Завчіть нові слова зі словничка та виконайте завдання з наліпками за змістом вірша.
- Бесіда “Мандрівник над морем туману”. Розгляньте з дітьми водяно-крижану картину Каспара Давида Фрідріха. Доберіть слова для її опису. Спонукайте малят поміркувати: що відчуває мандрівник? Разом знайдіть на картині різні стани води.
- Образотворча діяльність “Загадковий туман”. Ознайомте малят із нетрадиційною технікою образотворчості – малюванням спонжем із прищіпкою. Запропонуйте створити власні таємничо-загадкові малюнки.
 
     
       
     
     
     
    