Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “Великдень” журналу “Джміль” (2020, № 4)
у дошкільній та початковій освіті

Тема номера зацікавить усіх дошкільнят і молодших школярів — адже в ньому йдеться про одне з найголовніших свят року — Великдень. Цей випуск допоможе пригадати з дошкільниками українські традиції його святкування, розгорнувши освітні ситуації “Готуємося до Великодня” та “Чому важливий гарний настрій?”, а також здійснити освітню подорож “Великодні традиції в Україні та у Європі”.

Вчителі, які працюють у початковій школі, можуть провести за матеріалами випуску тематичний тиждень “Великдень” (1 клас), а також використати публікації журналу під час підготовки до відзначення цього свята (2 та 3 класи)

Весна — радісна, життєдайна пора року. Уся природа пробуджується, оновлюється. Красуня весна прикрашає землю першими несміливими квітами й травичкою, вбирає дерева ніжною зеленню, сповнює повітря дзюрчанням струмочків, співом пташок…

Невипадково саме навесні ми відзначаємо найбільше свят. Підготуймося разом з малятами зустріти одне з найголовніших у році — Великдень. Розкажіть дітям про його сутність, українські традиції святкування. Здійсніть мандрівку світом і дізнайтеся, як відзначають це свято різні народи.

Обговоріть такі питання.

  • Чому Великдень — особливе свято?
  • Що створює напередодні свята піднесений настрій?
  • Як прикрасити оселю до Великодня?
  • Чи тільки це треба зробити?
  • Що приємного ми можемо зробити для рідних та друзів на Великдень?
  • Як слід поводитись напередодні та в день цього свята?
  • Які ви знаєте українські традиції його відзначення?
  • Як святкують Великдень у ваших родинах?

Поговоріть і про інші весняні свята. Пригадайте, які з них ми відзначаємо в родині, поміркуйте, як варто до них готуватися.

Обговоріть, які свята варто відзначити в класі та як саме це краще зробити. Складіть усі разом план підготовки до весняних свят, розподіліть обов'язки.

Організація освітньої діяльності у дошкільних закладах

Матеріали квітневого випуску журналу “Джміль” (2020, № 4) допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми з теми “Великдень”. Коротко розглянемо його публікації.

Освітня подорож “Великодні традиції в Україні та у Європі”

  • Діалог-спогад “Святкуємо Великдень”. Здійсніть разом з дітьми віртуальну подорож до парку на великодній пікнік. Розпитайте їх про те, як зазвичай вони святкують Великдень у родинах, пригадайте українські традиції його відзначення, основні ознаки та атрибути цього свята. Сплануйте, як організуєте святкування у групі.
  • Освітня подорож “Привіт, Великодній Кролику!”. Ознайомте дітей із європейськими традиціями святкування Великодня. Вивчайте назви кольорів англійською, складаючи писанки до кошика.
  • Діалог-роздум “Найбільша чеснота у світі”. Розглядаючи близьку й зрозумілу дітям життєву ситуацію, обговоріть, що таке жертовність, коли вона проявляється, які риси характеру допомагають людині поступитися своїми інтересами заради іншого, у яких випадках варто так чинити. Поміркуйте разом з дітьми, як можна віддячити за добро і чи завжди треба чекати подяки за добрі вчинки.

Освітня ситуація “Чому важливий гарний настрій?”

  • Освітня подорож “Сонечко нам сяє і надвір гукає”. Роздивляючись сюжетну картину та розв'язуючи цікаві завдання до неї, пригадайте з дітьми весняні прогулянки. Запропонуйте малятам придумати власні завдання до картини.
  • Діалог-дослідження “Чарівні слова”. Обговоріть, які слова і чому ми називаємо чарівними, пригадайте їх якнайбільше, змоделюйте ситуації повсякденного життя, у яких потрібно вживати чарівні слова.
  • Діалог-дослідження “Як спекти добрі пасочки?”. Роздивіться з дітьми комікс, поміркуйте, як впливає настрій на результати наших старань.

Освітня ситуація “Готуємося до Великодня”

Освітня ситуація “Весняні радощі”

  • Діалог-дослідження “Весняні радощі”. Прочитайте дітям вірші, поговоріть про ознаки весни, пробудження природи.
  • Досліди “З днем народження, рослинко!”. Виконайте разом з малятами досліди, які допоможуть з'ясувати, як із зернятка з'являється рослина, як вона розвивається.
  • Діалог-дослідження “Про маленьку цибулинку”. Прочитайте казочку про цибулькову квіточку та розкажіть дітям, чому першоцвіти здебільшого мають саме такі корінці.
План освітньої діяльності з дошкільнятами за матеріалами журналу “Джміль” № 4, 2020.

Організація освітньої діяльності у початковій школі

Матеріали квітневого випуску журналу “Джміль” (№ 4, 2020) “Великдень” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:

  • розповісти дітям про найважливіші державні свята України — [2 ГІО 5-8.3-7];
  • навчити дотримуватися встановлених правил поведінки під час проведення державних свят — [2 ГІО 5-8.3-8];
  • сприяти усвідомленню учнями себе громадянами України; навчити виявляти патріотичні почуття, шанобливе ставлення до символів держави, традицій і звичаїв свого краю — [3 ГІО 8.3];
  • пояснити важливість відродження та збереження традиційних ремесел — [2 ТЕО 3-2.2-2];
  • навчити дітей з допомогою дорослих чи самостійно виготовляти та оздоблювати вироби, застосовуючи елементи традиційних та сучасних ремесел (використання різних технік для виготовлення та оздоблення виробів: витинанки, вишивки та ін.) — [4 ТЕО 2.1; 2.2], [2 ТЕО 3-2.1-3], [2 ТЕО 3-2.2-3];
  • навчити зіставляти й розрізняти вироби традиційних та сучасних ремесел (витинанка, різьблення тощо) — [2 ТЕО 3-2.2-1];
  • навчити виготовляти доступні атрибути до свят та урочистостей — [2 ГІО 3-7.1-5].








<< До змісту номера (“Джміль” № 4 /2020)