Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 7-8 /2019) | < До попередньої статті До наступної статті > |
“Іржава” планета Марс
Сьогодні на борту Космічної станції ви завітаєте на Марс, четверту від Сонця планету й одну з двох найближчих сусідок Землі.
Вчені припускають, що колись на Марсі могла бути рідка вода, яка утворила канали на його поверхні. Але згодом частина її випарувалася, а частина замерзла і лежить крижаними шапками на полюсах.
Супутники
Довкола Марса кружляють два супутники.
Якби ви стояли в певній точці на планеті, ви бачили б Фобос двічі на день, а от Деймос пролітав би над вами один раз майже на три дні.
- Спробуйте пояснити, чому.
Хочеться взяти участь в усіх дослідженнях нової космічної експедиції Джмелика? Для читачів друкованої версії журналу "Джміль" завжди знайдеться місце в команді. Вони з’ясують, чому Марс червоний, що міститься всередині планети, скільки тривають марсіанська доба і рік, побувають на найвищій горі Сонячної системи, дізнаються про новітні дослідження загадкової планети.
Краєвиди Марсу
- Відчули себе марсіанами? Як ви гадаєте, які проблеми у них можуть виникнути?
- Чи є на Землі подібні краєвиди? Де саме?
- Як ви вважаєте, які функції повинні мати марсоходи для вивчення червоної планети?
Побачити дивовижні фотографії всіх планет Сонячної системи ви можете у презентації “Знайомтесь: Сонячна система” ("Джміль", 2015, № 2).
Звіти команди Джмелика про космічні експедиції на інші планети Сонячної системи читайте тут:
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Продовжуємо ознайомлювати дошкільнят та молодших школярів із планетами Сонячної системи, поступово наближаючись до нашої головної зірки. Цього разу здійснюємо подорож до Марсу. Діти мають змогу більше дізнатися про цю планету, а також побувати у лабораторії вчених і побачити, як народжуються наукові відкриття, скільки часу, наполегливості, терпіння, сили волі та… удачі для цього потрібно. Але зазвичай щастя усміхається спостережливим, цілеспрямованим, працелюбним.
Заповнюємо разом з малятами ще одну сторінку Книги космічних рекордів. Чим Марс особливий? Що на ньому є такого, чого немає ніде у Сонячній системі? Чому вчені так наполегливо шукають ознаки життя саме на цій планеті? Заохочуємо юних дослідників дізнатися про космічні тіла якомога більше, визначити рекордсменів у різних категоріях, які вони самі й придумують.
Така діяльність допомагає навчити дітей порівнювати об'єкти, шукати інформацію, узагальнювати її, подавати у цікавому та зрозумілому вигляді.
Публікація також ознайомлює малят із сучасною формою подання інформації — інфографікою.
Інфографіка — це графічний спосіб подання інформації, метою якого є швидко і чітко надавати різноманітні відомості, полегшувати їх сприйняття, певним чином структурувати. Це одна з форм графічного і комунікаційного дизайну. Нині спектр застосування інфографіки величезний: географія, журналістика, освіта, статистика, технічні тексти…
Запропонуйте дітям детальніше проаналізувати спосіб подання інформації про Марс. Чим воно відрізняється від звичайної статті з картинками та фотографіями? Складніше чи легше шукати інформацію, подану таким чином? Чи не відволікає увагу велика кількість картинок? Чи всі тексти можна представити у такий спосіб? Чому?
Зверніть увагу дітей на те, що для створення таких публікацій необхідна співпраця письменника, журналіста і дизайнера, художника, адже у публікації поєднуються дві форми подання інформації — текстовий та графічний, — і ми отримуємо якісно новий спосіб.
Така публікація може доповнити космічними цікавинками уроки курсу "Я досліджую світ", заняття з ознайомлення з природою.