АКЦІЯ! Заощадьте до 20% – передплатіть журнали на ІІ півріччя

Казки на горищі

Казка про Горошку

 

Майже кожна квітка рано чи пізно стає плодом — великим і соковитим чи сухеньким та непоказним. Але завжди дуже важливим, бо саме в ньому під час довгої й холодної зими зберігається життя. На кожен плід — зернятко, насінинку, горішок — чекає свій дивовижний шлях до народження нової рослини.

Початок шляху

Коли добре пригріло сонечко, а ранкова роса щедро напоїла городніх мешканців, у затишному стручку народилася малесенька Горошка. У неї було ще п'ять сестричок-горошинок. Разом вони росли, дозрівали, мріяли про те, що робитимуть, коли прийде час покидати домівку.

І от, коли всі зелені горошинки виросли у поважних жовтуватих пань, дбайлива рука господині зібрала їх у велику миску, щоб підсушити і зберегти до зими.

Горошка вже приготувалася стрибнути в миску, аж раптом підсохла комірка, у якій вона зростала-достигала, зігнулася й вистрелила її невідомо куди. Крихітка спочатку не зрозуміла, що сталося, лежала і чекала, поки підіймуть. Та минав час, а нічого не відбувалося. Уже й вечір настав. Горошці було дуже незатишно самій на порожньому городі. Проте було тепло, і поступово її здолав сон. Їй снилося, що щасливі горошинки всі разом лежать у сухій теплій мисці й тихенько перемовляються між собою.

  • Чому город був порожній?
  • Як гадаєте, що чекає на горошинку далі?

Цікава історія? Куди докотилася горошинка та з ким зустрілася, дізнаються тільки читачі друкованої версії журналу “Джміль”. Адже вони дочитають казку до кінця і роздивляться яскраві картинки! А ще у всіх передплатників нашого видання будуть яскраві наліпки, які вони використають для розв'язання цікавого дослідницького завдання з життя-буття горошинок.

Пригадайте: спочатку Горошка була у стручку серед таких самих горошинок.

  • У яких іще рослин зернятка спочатку тримаються разом, а потім мандрують світом уже самостійно?
  • Які рослини називають зерновими?
  • Пригадай, коли зернятка опиняються на нашому столі.

А чи знаєте ви, що горошинки майже музиканти? Вони можуть допомогти створювати справжнісінькі музичні інструменти! І грати на них можуть навіть малята-дошкільнята. Як зробити їх, читайте у цій публікації.


Як речі звичні стали музичні” (“Джміль”, 2013, № 1): розповідаємо дітям про незвичайні інструменти шумового оркестру, а також створюємо власні, разом імпровізуємо під улюблені мелодії.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Як мотивувати дітей до пізнання довкілля? Одним зі способів може стати читання та обговорення літературних творів. Запропонуйте малятам знайти у казці характерні ознаки гороху. Чому горошинка помандрувала сама, без братиків та сестричок? Чи трапляється таке у житті?

Виростіть на ділянці закладу горох і спостерігайте, як він розвивається. Навіщо цій рослині вусики? Чи може вона рости без друзів-сусідів? У яких іще рослин є подібні пристосування? Ми сіємо одну насінинку, а скільки горошинок виростає? Це багато чи мало? Які ще рослини дають нам такий щедрий урожай?

Матеріал допоможе провести уроки інтегрованого курсу "Я досліджую світ", заняття з природознавства, заняття та уроки з розвитку мовлення, уроки української мови та читання.









<< До змісту номера (“Джміль” № 7-8 /2019)