Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 7-8 /2019) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Казка про Горошку
Майже кожна квітка рано чи пізно стає плодом — великим і соковитим чи сухеньким та непоказним. Але завжди дуже важливим, бо саме в ньому під час довгої й холодної зими зберігається життя. На кожен плід — зернятко, насінинку, горішок — чекає свій дивовижний шлях до народження нової рослини.
Початок шляху
Коли добре пригріло сонечко, а ранкова роса щедро напоїла городніх мешканців, у затишному стручку народилася малесенька Горошка. У неї було ще п'ять сестричок-горошинок. Разом вони росли, дозрівали, мріяли про те, що робитимуть, коли прийде час покидати домівку.
І от, коли всі зелені горошинки виросли у поважних жовтуватих пань, дбайлива рука господині зібрала їх у велику миску, щоб підсушити і зберегти до зими.
Горошка вже приготувалася стрибнути в миску, аж раптом підсохла комірка, у якій вона зростала-достигала, зігнулася й вистрелила її невідомо куди. Крихітка спочатку не зрозуміла, що сталося, лежала і чекала, поки підіймуть. Та минав час, а нічого не відбувалося. Уже й вечір настав. Горошці було дуже незатишно самій на порожньому городі. Проте було тепло, і поступово її здолав сон. Їй снилося, що щасливі горошинки всі разом лежать у сухій теплій мисці й тихенько перемовляються між собою.
- Чому город був порожній?
- Як гадаєте, що чекає на горошинку далі?
Цікава історія? Куди докотилася горошинка та з ким зустрілася, дізнаються тільки читачі друкованої версії журналу “Джміль”. Адже вони дочитають казку до кінця і роздивляться яскраві картинки! А ще у всіх передплатників нашого видання будуть яскраві наліпки, які вони використають для розв'язання цікавого дослідницького завдання з життя-буття горошинок.
Пригадайте: спочатку Горошка була у стручку серед таких самих горошинок.
- У яких іще рослин зернятка спочатку тримаються разом, а потім мандрують світом уже самостійно?
- Які рослини називають зерновими?
- Пригадай, коли зернятка опиняються на нашому столі.
А чи знаєте ви, що горошинки майже музиканти? Вони можуть допомогти створювати справжнісінькі музичні інструменти! І грати на них можуть навіть малята-дошкільнята. Як зробити їх, читайте у цій публікації.
|
“Як речі звичні стали музичні” (“Джміль”, 2013, № 1): розповідаємо дітям про незвичайні інструменти шумового оркестру, а також створюємо власні, разом імпровізуємо під улюблені мелодії. |
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Як мотивувати дітей до пізнання довкілля? Одним зі способів може стати читання та обговорення літературних творів. Запропонуйте малятам знайти у казці характерні ознаки гороху. Чому горошинка помандрувала сама, без братиків та сестричок? Чи трапляється таке у житті?
Виростіть на ділянці закладу горох і спостерігайте, як він розвивається. Навіщо цій рослині вусики? Чи може вона рости без друзів-сусідів? У яких іще рослин є подібні пристосування? Ми сіємо одну насінинку, а скільки горошинок виростає? Це багато чи мало? Які ще рослини дають нам такий щедрий урожай?
Матеріал допоможе провести уроки інтегрованого курсу "Я досліджую світ", заняття з природознавства, заняття та уроки з розвитку мовлення, уроки української мови та читання.