<< До переліку освітніх проектів

У світі професій

Освіта завжди орієнтується на майбутнє, адже вчорашні дошкільнята — це сьогоднішні школярі й завтрашні фахівці. Якими спеціалістами вони стануть, залежить від того, які знання та вміння вони отримають сьогодні, чого прагнутимуть, що вважатимуть головним, а що — другорядним, на кого захочуть бути схожими, яка професія їм сподобається. І не так важливо, яка саме професія стане для них улюбленою, як — чому.

Для того щоб діти могли свідомо вибирати сферу майбутньої діяльності, вони мають знати якомога більше про різні професії: науковців, службовців, робітничі, інженерні, мистецькі, професії, представники яких стежать за порядком, захищають людей, допомагають їм бути здоровими, вчасно виконувати всі справи тощо.

Проект “У світі професій” розповідає дошкільнятам і молодшим школярам про світ навколо, про важливість для суспільства праці кожного, про взаємозв’язок фахівців різних професій, навчає співпрацювати, домовлятися, радитися, розподіляти роботу, творчо виконувати будь‑яку справу.


План реалізації проекту знайдете за посиланням.


Матеріали для роботи з дітьми,
що допоможуть розгорнути освітній проект


“Ким бути?”

Сюжетна картина на обкладинці

Картина може стати центром проектної діяльності, допоможе малятам увійти до світу професій, зацікавитися ним, уявити себе у ньому, дізнатися більше про взаємозв’язки між різними професіями.


Зробити проект яскравим та цікавим для дітей допоможуть електронні додатки до журналу:


Розповісти дітям про професії допоможуть такі публікації у друкованій версії журналу “Джміль”:

Інженер

  • № 3, 2014 — “Що допоможе перейти річку”
    Досліди, які допомагають зрозуміти, чому мости бувають різними за конструкцією; розповідь про дивовижний міст видатного італійського вченого, дослідника, винахідника і художника, архітектора та інженера Леонардо да Вінчі
  • № 4, 2014 — “Від гвинта!”
    Конструюємо та випробовуємо різноманітні літальні апарати
  • № 2, 2015 — “Природа — мудрий винахідник”
    Розповідь‑дослідження про біоніку і про те, звідки беруться ідеї для створення нової техніки, як співпрацюють учені та інженери; спостереження на будівництві, у міському парку, океанаріумі; цікаві завдання, які дають змогу відчути себе винахідником

Біолог

Космонавт, учений, конструктор

  • № 4, 2014 — “Чи є повітря у космосі?”
    Джмелик та його друзі з’ясовують, як космонавти дихають
  • № 1, 2015 — “Українці підкорюють космос”
    Розповідь про Сергія Корольова та Павла Поповича; досліди: “запуск ракети”, “налагодження сеансу зв’язку”
  • № 2, 2015 — “Курс — на Місяць”
    Інформація про українського дослідника космосу Юрія Кондратюка; розповідь про те, чому Місяць змінює свою форму; експеримент із запуску ракети

Поет

Артист

На перший погляд здається, що це професія — свято: аплодисменти, визнання, нескінченні концерти, яскраві афіші та одяг… Тому часто діти пізно дізнаються, що праця артиста — надзвичайно складна і багатогранна, потребує зосередженості, терпіння, вміння відмовляти собі у задоволеннях, які шкодять справі, праці “до сьомого поту”.

Тож запропонуйте малятам побути артистами і спробувати відчути на собі, наскільки ця професія складна й відповідальна, скільки сили волі та терпіння потрібно, щоб вистава відбулася.

А сценарії вистав до різних свят ви завжди знайдете у рубриках журналу “Джміль” Мала сцена, Святковий день, Театр з кишені. (Відтепер на сайті журналу є повні переліки матеріалів до кожної рубрики. Вони допоможуть вам швидко вибрати ту публікацію, яка потрібна саме зараз).

Художник

Художник — одна з найдавніших професій. Перші художники створювали свої малюнки на скелях ще до настання кам’яного віку. Завдяки давнім художникам ми сьогодні дізнаємося про особливості життя людей тих часів. Згодом художники почали прикрашати посуд, будинки, церкви… З’явилися різні види фарб, техніки малювання тощо.

Навіть зараз, попри появу фотоапаратів та відео, люди із задоволенням відвідують вернісажі різних художників, адже картина — це не тільки відображення певних подій, у ній можна побачити й ставлення до цих подій автора.

Завітайте з дітьми на Вернісажі Джмелика, які він влаштовує у кожному випуску, покажіть малятам, як художники в різних техніках змальовують дійсність. На сайті журналу можна завантажити інтерактивну електронну версію картини і показати дітям усі деталі картин.

Художня студія журналу “Джміль” представляє нетрадиційні техніки образотворчості (покрокові інструкції та добірки зразків), які приваблюють і дивують малюків, дають змогу кожному побути художником, отримати яскравий і дивовижний результат.


Підбиваючи підсумки проекту, запропонуйте дітям поміркувати, які професії пов’язані між собою і як саме. Адже жодний фахівець не може працювати окремо, йому допомагають представники інших професій — усі разом роблять спільну справу. Наприклад, учені‑біологи вивчають причини захворювань, хіміки створюють нові ліки, біологи досліджують їхню дію, технологи розробляють процес виробництва ліків, фармацевти їх виготовляють, лікарі прописують ліки хворим, аптекарі їх продають.

Ще раз уважно розгляньте разом з малятами сюжетну картину “Ким бути?”. До якої групи дітей ви приєдналися б, завітавши на гостину разом із Джмеликом? Чому? Поміркуйте разом, як люди обирають собі професії. Чому одним цікаво те, що іншим видається складним чи нудним?

Запропонуйте малятам створити малюнок і скласти творчу розповідь “Моя улюблена професія” за планом:

  • Як називається професія?
  • Які знаряддя праці (інструменти, прилади, технічні пристрої тощо) використовують фахівці?
  • Що роблять люди?
  • Який результат їхньої праці?
  • Чому мені цікава саме ця професія?
  • Чому без цієї професії обійтися не можна?




<< До переліку освітніх проектів