Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера («Джміль» № 1 /2014) | < До попередньої статті |
У світі професій
Орієнтовний освітній проект для дошкільнят та молодших школярів
(повна версія)
Мета проекту — сприяти формуванню у свідомості дітей цілісної картини світу дорослих, показати соціальну важливість праці, виховувати у дитини бажання працювати на благо іншим, творчо самореалізовуватись у суспільстві.
Завдання проекту:
- Викликати у дітей інтерес до професійної діяльності дорослих, показати її соціальну спрямованість, значення для людей.
- Поглиблювати та систематизувати знання дітей про різні професії, зокрема й сучасні, відповідні трудові дії та вміння, знаряддя праці, матеріали, спеціальний одяг.
- Розвивати спостережливість, ініціативність, пізнавальну активність, мислення, мовлення, креативність.
- Виховувати відповідальність, працьовитість, старанність, шанобливе ставлення до праці людей усіх професій.
- Сприяти первинній професійній орієнтації дітей, формувати їхню готовність до творчої самореалізації.
Тривалість проекту: 2 тижні (для дошкільнят) або 1 місяць (для молодших школярів).
Учасники проекту: діти дошкільного або молодшого шкільного віку, їхні батьки та педагоги, представники різних професій.
План реалізації проекту
Форми роботи | Матеріали журналу “Джміль” |
---|---|
Мотиваційний етап | 1. Сюрпризний момент — демонстрація дітям нового випуску журналу “Джміль” | Тут і далі журнал «Джміль», 2014, № 1 |
2. Розглядання сюжетної картини на обкладинці журналу «Джміль» та бесіда за нею | Обкладинка журналу (електронна версія) та бесіда за нею (с. 2) |
3. Спостереження за роботою працівників дитсадка (школи) | |
4. Створення з дітьми “Дерева цілей” | Журнал “Джміль” |
5. Повідомлення батьків про початок роботи над проектом, спільне розроблення плану презентацій їхніх професій у групі (класі) та екскурсій | Сторінка педагога (с. 32) |
Інформаційний етап | |
1. Серія бесід про професії, пов’язані з режимними моментами | Літературна студія (с. 3–7) |
2. Презентації професій батьків, екскурсії на місця їх роботи | Клуб кмітливих (с. 8–9) |
3. Спостереження за роботою людей різних професій | Літературна студія (с. 3–7), Клуб кмітливих (с. 8–9) |
4. Заняття‑бесіда “На варті безпеки” | Служба безпеки (с. 12–14) |
5. Бесіда за репродукціями картин Едгара Дега “На кінчиках пальців”, присвячена професії балерини | Вернісаж (с. 2 обкл. та її електронний додаток, с. 15–17 або електронна версія) |
6. Розповідь педагога “Як народжуються мультики” | Клуб допитливих (с. 3 обкл.) |
7. Читання літературних творів, розучування віршів, загадок, пісень про професії | Літературна студія (с. 3-17), Клуб кмітливих (с. 8–9), Святковий день (с. 28–31), Театр з кишені (с. 18–19) |
Репродуктивний етап | |
1. Відгадування загадок про професії | Клуб кмітливих (с. 8-9), Літературна студія (с. 3–7) |
2. Настільна гра “Збираємося на роботу” | Ігротека (с. 25−27) |
3. Заняття з образотворчості “Тих сьогодні намалюю, хто для нас усіх працює” (малювання людини) | Художня студія (с. 10−11) |
4. Заняття з художньої праці “Театр ляльок‑підколінників” (створення ляльок — образів представників різних професій) | Театр з кишені (с. 18−19) | Узагальнювальний етап |
1. Складання творчих розповідей про професії | Кіностудія (с. 20−21) та її електронний додаток, Клуб допитливих (с. 3 обкл.), обкладинка журналу та її електронний додаток |
2. Складання загадок про професії | Клуб кмітливих (с. 8−9), Літературна студія (с. 3−7) |
3. Заняття морально‑етичного спрямування “Будь‑яка справа — творча та цікава” | Школа шляхетності (с. 22−23) |
4. Сюжетно‑рольові ігри: “Ательє”, “Кафе”, “Будівельники”, “Перукарня”, “Ми — водії”, “Лікарня”, “Рятівники”, “Цирк” | Обкладинка журналу та її електронний додаток, Служба безпеки (с. 12−14), Кіностудія (с. 20−21) та її електронний додаток |
Творчий етап | |
1. Інсценування п’єси “Хатинка мрій” (театр ляльок‑підколінників) | Театр з кишені (с. 18−19) |
2. Розв’язання проблемних ситуацій “Перетвори нудну справу на цікаву” | Школа шляхетності (с. 22−24) |
3. — Сюжетно‑рольова гра “Створюємо мультфільм” — Образотворча діяльність — створення “рухливих картинок” |
Клуб допитливих (с. 3 обкл.), Кіностудія (с. 20−21) та її електронний додаток |
4. Створення виставки малюнків “Такі цікаві професії” | Художня студія (с. 10−11) |
5. Підготовка та проведення розваги “Ярмарок майстрів” | Святковий день (с. 28−31) |
Рефлексивно-оцінювальний етап | |
1. Підсумкове заняття “У світі професій” | Обкладинка журналу (електронна версія) |
2. Підготовка та проведення фестивалю професій | |
3. Фотовиставка “Професії моїх рідних” (плакати від кожної родини) | |
4. Виставка творчих робіт “Професії наших мрій” | Художня студія (с. 10−11) |
Примітка. Термін реалізації кожного етапу та його насиченість педагог визначає самостійно, виходячи з вікових та індивідуальних можливостей дітей.
Усі матеріали проекту ви знайдете у друкованій версії журналу “Джміль” (2014, №1) та електронних додатках до нього.
<< До змісту номера («Джміль» № 1 /2014) Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.