Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Свято щодня

Серпень

Рекомендації щодо роботи з дітьми, приуроченої до липневих свят, ви знайдете за посиланням.



5 серпня — Міжнародний день світлофора

Саме 5 серпня 1914 р. у Клівленді (США) з’явився перший світлофор, схожий на сучасний. Він мав зелене й червоне світло, а під час перемикання видавав гучний сигнал.

Розкажіть малятам, наскільки важливо дотримуватись правил дорожнього руху; зверніть увагу на причини їх встановлення; повторіть із ними правила, розкажіть, чому треба діяти саме так; пограйте у місто, де всі пішоходи дотримуються правил дорожнього руху.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Діалог “Хто за порядком на вулицях стежить”: педагог разом з дітьми з’ясовує, що допомагає дотримуватись правил дорожнього руху на вулицях.
  • Рухлива гра“Світлофор”: педагог — “світлофор”, діти — “машини” та “пішоходи” (педагог показує сигнал, діти діють відповідно до обраних ролей, якими потім міняються).
  • Гра-асоціація “Про що повідомляють нам знаки”: педагог показує знак дорожнього руху, діти розповідають, що він означає, як мають діяти машини та пішоходи там, де стоїть цей знак; вихователь узагальнює відповіді малят, уточнює їхні знання.
  • Конструювання “Наше місто”: діти разом конструюють будинки, вулиці, дитячі майданчики, машини тощо.
  • Гра “Рух без правил”: діти беруть невеличкі іграшки та машинки, пробують рухатися без знаків дорожнього руху; педагог пропонує зменшити/збільшити кількість машин, діти доходять висновку, що чим більше машин та пішоходів, тим складніше пересуватися дорогами міста.
  • Гра “Встановлюємо правила”: діти розміщують знаки дорожнього руху на вулицях свого міста і продовжують попередню гру.
  • Гра-асоціація “За що ми дякуємо світлофору”.
  • Малюнок-роздум “Скажи «спасибі» світлофору”.

8 серпня — Міжнародний день альпінізму

Саме 8 серпня 1786 року лікар Мішель-Габріель Паккард та гірський провідник Жак Бальма першими досягли вищої точки Альп — Монблану. Нині це свято не тільки відважних підкорювачів гір, а й промислових альпіністів. З кожним роком у світі стає все більше висотних будівель, і такі фахівці можуть помити вікна і фасади, пофарбувати та відремонтувати їх, вчасно прибрати сніг і бурульки, змонтувати кондиціонер і виконати інші операції на спорудах, де застосування будівельних лісів неможливе.

Розкажіть дітям про сміливих підкорювачів гірських вершин, про те, що вони — одна злагоджена команда, у якій кожен завжди готовий прийти на допомогу товаришу. Помандруйте рідним містом і подивіться, як альпіністи можуть сприяти підтриманню в ньому чистоти і порядку. Поміркуйте, як вони можуть допомогти людям і тваринам у скрутних ситуаціях.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Бесіда-розмірковування “Моя країна — Україна” (“Джміль”, 2015, № 2 та е-додаток): виберіть з малятами зручний транспортний засіб (його іграшкову модель можна пересувати по карті України) та помандруйте просторами Батьківщини, покажіть розмаїття її ландшафтів, красу природи, цікаві куточки, з’ясуйте, де в нашій країні є гори, яку площу вони займають.
  • Віртуальна мандрівка “Кращі гір бувають тільки гори…” (завантажте е-додаток): разом з малятами уявіть себе гірськими туристами і помандруйте горами України; порівняйте їх, визначте особливості кожного гірського масиву.
  • Гра-дослідження “Чи можуть гори бути небезпечними?”: поговоріть з дітьми про небезпеки, пов’язані з горами, і те, як можна їх уникнути.
  • Перегляд відео “Підкорення вершин”: покажіть малятам, як діють альпіністи, розкрийте особливості їхньої роботи.
  • Слухання та обговорення бардівських пісень: послухайте з дітьми пісні про альпіністів В. Висоцького, Ю. Візбора, В. Берковського, уявіть себе на відпочинку біля багаття, поміркуйте, хто може бути альпіністом, як вони діють, які риси характеру їм особливо потрібні.
  • Діалог-дослідження “Чим альпіністи можуть допомогти жителям міст?”.
  • Сюжетна гра “Альпіністи-рятівники”: разом з дітьми поміркуйте, коли необхідна допомога альпіністів як рятівників, з конструктора та піску зробіть все, що потрібно для гри, програйте ситуацію, поміркуйте, чи можна було б уникнути лиха, як саме.
  • Розмірковування “Чому гори ваблять людей?”.
  • Малювання-імпровізація “Мої гори”: запропонуйте дітям відобразити у малюнку красу гір, розповісти, чому їм подобаються гори, чим приваблюють.

8 серпня — Всесвітній день киць

Цей день відзначається за ініціативою Міжнародного фонду із захисту тварин “Animal Welfare” не тільки для вшанування пухнастих домосідів, а й з метою привернення уваги до проблеми бездомних кішок.

Розкажіть дітям про домашніх улюбленців, які споконвіку були і донині залишаються найпоширенішими тваринами у світі: близько 80 % жителів Землі мають хатніх тваринок, і більше половини з них віддають перевагу саме кішкам. Дізнайтеся про незвичайні здібності котиків, велику й розмаїту родину котячих, обговоріть, як слід ставитися до домашніх тварин та доглядати їх.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Діалог-спогад “Що ми знаємо про кицю?”.
  • Бесіда “Незвичайні факти про звичайну кицю”.
  • Діалог-порівняння “Така строката родина”: називаємо представників родини котячих, порівнюємо їх.
  • Спостереження за кицею.
  • Пантоміма “Киця на прогулянці”.
  • Слухання музики “Танець Кота в чоботях і Білої Киці” з балету П. І. Чайковського “Спляча Красуня” та перегляд фрагмента вистави.
  • Малювання під музику (“Танець Кота в чоботях і Білої Киці”).
  • Бесіда за картиною на склі Наталії Курій-Максимів “Друзі” (“Джміль”, 2016, № 4 та електронна версія картини).
  • Танець-імпровізація “Киця на полюванні” (використовуємо як супровід “Танець Кота в чоботях і Білої Киці” з балету П. І. Чайковського “Спляча Красуня”).
  • Складаємо розповідь “Веселі пригоди наших киць”: малята пригадують і розповідають цікаві історії з життя пухнастих домашніх улюблениць (можна запропонувати дітям намалювати ілюстрації до окремих фрагментів історій або навіть створити комікси за їх сюжетами).

9 серпня — День будівельника

У другу неділю серпня відзначають своє професійне свято будівельники України, Вірменії, Білорусі, Киргизстану, Росії. Традиційно до цього дня здаються нові об’єкти: школи, лікарні, мости, житлові будинки тощо. У цей день проходять урочисті зустрічі будівельників, вітальні концерти з врученням державних нагород кращим із них і вшануванням будівельників-ветеранів.

Поговоріть з дітьми про те, як зводяться будинки, про важливість і відповідальність праці будівельників, про те, які фахівці допомагають їм.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Бесіда-дослідження “Чому нам варто дім побудувати?”: поговоріть з дітьми, з чого і як зводяться будинки, якими вони бувають за призначенням, чим відрізняються будівлі в містах і селах.
  • Гра-дослідження “Якими мають бути будинки?”.
  • Діалог “Ланцюжок професій”: поговоріть про те, хто зводить будинки, а хто їм допомагає (див. сюжетну картину “Ким бути?” на обкладинці журналу “Джміль”, 2014, № 1 та е-додаток до неї).
  • Гра-порівняння “Які будинки у нашому місті”: пригадайте цікаві будівлі рідного міста, запропонуйте малятам визначити особливості кожної.
  • Гра “Без чого міста не буває?”.
  • Конструювання “Наше місто”: діти будують місто, облаштовують у ньому дитячі майданчики, парки, магазини тощо, потім беруть машинки та лялечок і розігрують сюжетну гру.
  • Малювання-імпровізація “Диво-будинок”: діти придумують дивовижний будинок, зображують його, розповідають, чим він незвичайний.

13 серпня — Міжнародний день шульг

Це свято вперше було відзначено 13 серпня 1992 року за ініціативою британського Клубу шульг. Сучасний світ більше пристосований до потреб тих, хто все робить правою рукою. У цей день шульги всього світу прагнуть привернути увагу виробників товарів до необхідності враховувати і їхні інтереси — влаштовують різноманітні заходи, акції та змагання. Однак головною проблемою є те, що у школах різних країн дітей-шульг, як і раніше, прагнуть привчити до письма правою рукою, що викликає психологічний стрес і знижує успішність учнів.

Зверніть увагу малят на те, що є люди, які роблять лівою рукою те, що ми звикли робити правою, поговоріть про повагу до них, про те, що у суспільстві потрібно враховувати і їхні інтереси.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Діалог-розмірковування “Ми однакові, ми різні”: поговоріть з дітьми про те, що у людей є багато спільного, але всі ми різні — маємо неоднакові уподобання, у різний час лягаємо спати, по-різному робимо деякі справи, міркуємо тощо, але слід поважати кожну людину, враховувати її інтереси.
  • Гра-дослідження “Я — шульга”: запропонуйте дітям спробувати зробити лівою рукою те, що вони звикли робити правою — відчинити двері, дістати речі з портфеля, розкрити парасольку, застібнути ґудзики тощо, — обговоріть, чи зручно їм було це робити, у чому саме виявились незручності.
  • Діалог-розмірковування “Як незручне зробити зручним?”: поміркуйте разом з малятами, які предмети і як саме можна пристосувати для шульг, а які — не можна.
  • Парна естафета “Ми — єдине ціле!”: діти об’єднуються у пари (один грає роль шульги, інший — правші), усе роблять разом, допомагають одне одному.
  • Бесіда “Видатні шульги”.
  • Розмірковування “Як ми ставимося до тих, хто на нас не схожий?”: поговоріть про те, що потрібно поважати інтереси кожного, з розумінням ставитися до різних особливостей людей, не акцентувати на них увагу, не принижувати зайвою турботою.

19 серпня — Всесвітній день фотографії

Свято засноване у 2009 р. за ініціативою австралійського фотографа Корскі Ара: у цей день 1839 р. широкому загалу було представлено перший прототип фотографії.

Сьогодні цей день відзначають усі, хто полюбляє фотографувати і фотографуватися. Сміливо беріть у руки будь-яку техніку, здатну відобразити незабутні моменти життя і мальовничі види, — і вперед!

Розкажіть малятам про фотографію як мистецтво, розкрийте її важливість, історичну цінність. Запропонуйте малятам поміркувати, якими мають бути світлини, чим відрізняються документальні фото від фотокартин, коли використовують ці різні жанри. Дайте дітям змогу пофотографувати досхочу і влаштуйте виставку.

Робота з дітьми впродовж дня

  • Бесіда — подорож у минуле і майбутнє “Якою була, є і буде фотографія”.
  • Гра “Добре — погано”: переваги та недоліки цифрових фотографій.
  • Діалог-дослідження “Що таке фотокартина”.
  • Гра-порівняння “Фото як мистецтво і засіб точного відображення подій”: досліджуємо відмінності між документальними фотографіями і фотокартинами.
  • Створюємо фотокомікс “Наш день у дитячому садочку”.
  • Розповідь про подію за фотографією.
  • Діалог “Чи достатньо однієї світлини, щоб правдиво розповісти про подію?”.
  • Перегляд та обговорення картин Вінсента Баля (презентація за публікацією “Тіньові малюнки” у журналі “Джміль”, 2017, № 5-6).
  • Образотворча діяльність “Моя тіньова картина” (за публікацією “Тіньові малюнки” (“Джміль”, 2017, № 5-6)).

24 серпня — День Незалежності України

Державне свято, яке відзначається щороку на честь ухвалення Верховною Радою УРСР Акта проголошення незалежності України, що прийнято вважати датою створення держави України в її сучасному вигляді.

Розкажіть малятам про не таку вже й давню історію становлення державності нашої країни, поміркуйте разом над тим, чому проголошення незалежності України — важлива подія, як треба її боронити.

Робота з дітьми впродовж дня


Про свята вересня читайте за посиланням.









Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email: