Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “Мандри” журналу “Джміль” № 7-8, 2021
у дошкільній та початковій освіті

Тема номера зацікавить абсолютно всіх дошкільнят і молодших школярів. Адже влітку так хочеться нових вражень, пригод, моря і сонечка! Цей випуск допоможе здійснити з дошкільнятами освітню подорож “Морські пригоди” та розгорнути освітні ситуації “Які бувають мандри”, “Літні розваги”.

Вчителі, які працюють у початковій школі, можуть провести за матеріалами випуску тематичний тиждень “Ми — мандрівники”, “Світ рослин”, “Літня мозаїка” (1 клас), а також використати публікації журналу під час розкриття тем “Рух і час” (2 клас), “Подорожуємо і відкриваємо світ” (3-4 класи).

На початку тижня варто обговорити з дітьми переваги і недоліки мандрівок (дидактична гра “Добре — погано”), поміркувати, які недоліки можна усунути і як саме, як налаштуватися на мандрівку, як варто ставитися до незручностей, без яких подорожі здебільшого неможливі, як варто діяти у непередбачуваних ситуаціях. Запропонуйте дітям пригадати свої мандрівки, показати світлини, поділитися враженнями.

  • За що ми любимо мандрівки?
  • Що можна побачити тільки у мандрівках?
  • Чому важливо отримувати живі враження, а не онлайн чи з відео?

Кожна мандрівка розпочинається зі складання планів і зборів.

  • Що потрібно мати кожному мандрівнику? Навіщо?
  • Як скласти рюкзак чи валізу?
  • Чим похід відрізняється від поїздки в інше місто, країну, відпочинку на курорті?
  • Як мандрівники мають поводитись там, де вони гості? На що насамперед варто зважати?
  • Як зберегти спогади про подорож? Чому для нас це важливо?

Звісно, якщо вирушити у далекі мандри просто зараз немає можливості, варто здійснити віртуальну подорож або ж помандрувати недалеко — в сусідній парк, дослідити рідну місцевість, більше дізнатися про вулицю, на якій живете, тощо. У випуску журналу ви знайдете багато ідей: музична подорож, солоні експерименти (вони можуть стати частиною дослідження морів та океанів), “Літній шукач” тощо.

Матеріали випуску можна використати у початковій школі під час вивчення таких тем:

1 клас: “Ми — мандрівники” (тиждень 18)

  • Морські пригоди капітана Джмелика
  • Паперове море
  • Дорога додому

“Світ рослин” (тиждень 28), “Літня мозаїка” (тиждень 33)

  • Літній шукач
  • Веселитись поспішай — із відбитками пограй!
  • Квіткові прикраси
  • Butterfly / Метелику

2 клас: “Рух і час”

  • Літній шукач
  • Морські пригоди капітана Джмелика
  • Солоні досліди
  • Море бажань. Телескоп
  • Музична подорож

3 клас: “Подорожуємо і відкриваємо світ”

  • Літній шукач
  • Морські пригоди капітана Джмелика
  • Незвичайна мандрівка
  • Про трьох відважних лицарів
  • Підводна експедиція
  • Музична подорож

4 клас: “Подорожуємо і відкриваємо світ”

  • Про трьох відважних лицарів
  • Громовиця. Правила безпеки під час грози
  • Підводна експедиція
  • Скільки океанів на Землі?

Організація освітньої діяльності у дошкільних закладах

Липнево-серпневий випуск журналу “Джміль” № 7-8, 2021 містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми з теми “Мандри”. Коротко оглянемо його публікації.

Освітня подорож “Морські пригоди”

  • Бесіда за сюжетною картиною “Пригоди на морському узбережжі”. Проведіть з дітьми квест та відшукайте скарб. Це можна зробити, скориставшись публікаціями випуску, або ж разом з дітьми створити власну мапу “острова скарбів” (майданчика вашого закладу), узявши матеріали журналу за зразок. Об’єднайте дітей в “екіпажі кораблів”, придумайте веселі гасла, виберіть капітанів. Хто швидше знайде скарб? Яка команда діятиме більш злагоджено і вправно?
  • Екологічна вистава “Підводна експедиція”. Ознайомте дітей із мешканцями моря, прочитавши їм поданий віршований сценарій. Сценки зустрічей із морськими мешканцями можна розіграти в ролях. Запитайте у малят, хто що знає про певну тварину. Можливо, хтось бачив її на власні очі або на відео? Запропонуйте дітям показати її. Кому вдалося зробити це найкраще? Які особливості тварин діти передали рухами?
  • Образотворча діяльність “Морська аплікація”. За інструкцією в журналі разом створіть аплікацію про неповторний світ морських глибин. Дайте дітям можливість проявити творчість та фантазію. Вони можуть створити як реальне, так і фантастичне море. Потім можна буде зібрати всі роботи, роздивитися їх разом і знайти на них морські дива.

Освітня подорож “Вирушаємо в Європу”

  • Музична подорож “Маленький мандрівник”. Запропонуйте малятам перенестися в минуле і пригадати, якими у давнину були потяги, почути в музиці гудок паровоза, веселу метушню вокзалу. П’єси з фортепіанного циклу “Маленький мандрівник” українського композитора Сергія Борткевича допоможуть вам разом із вихованцями відвідати Іспанію та Італію, послухати пісні цих країн, дізнатися про їх неповторні особливості.
  • Діалог-фантазування “Незвичайна мандрівка”. Розгляньте з дітьми комікс та обговоріть дива, які побачив хлопчик уві сні. Як вони пов’язані з реальністю? Що хлопчик нафантазував? Чому важливо спокійно спати, вчасно засинати? Запропонуйте малятам пригадати або придумати власні дивовижні мандрівки (уві сні чи наяву) та розповісти про них одне одному.
  • Освітня ситуація “Літні справи”

  • Руханка “Метелик (“Butterfly”)”. Прочитайте або наспівайте дітям вірш українською або англійською мовою. Запропонуйте вивчити його напам’ять і декламувати, супроводжуючи відповідними рухами. Які особливі рухи допомагають упізнати метелика?
  • Дослідницька діяльність на прогулянці “Шукачі пригод”. Почепіть на видноті “Літній шукач” і щоразу, вирушаючи на прогулянку, старайтеся помітити довкола щось із зображеного на ньому: веселку, мильні бульбашки, зливу тощо. Повернувшись додому, позначайте побачене на плакаті. Спонукайте дітей побачити якомога більше цікавинок і обов’язково разом додавайте їх у “Шукач”.
План освітньої діяльності з дошкільнятами за матеріалами журналу “Джміль” № 7-8, 2021.

Організація освітньої діяльності у початковій школі

Матеріали липнево-серпневого випуску журналу “Джміль” № 7-8, 2021 “Мандри” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:

  • дитина виявляє інтерес до подорожей Україною і світом — [4 ГІО 3-2.1-3]; планує прогулянку / подорож / екскурсію — [4 ГІО 2.1]; описує віртуальну подорож — [4 ГІО 32.1-5];
  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей та необхідність толерантного ставлення до розмаїття культур, звичаїв різних народів; виявляє інтерес та повагу до різних культур і традицій — [4 ГІО 3.1];
  • порівнює природні форми, образи довкілля з їх художнім (декоративним) трактуванням — [3 МИО 1.3];
  • пояснює можливі небезпеки, з якими може стикатися людина в довкіллі — [2 СЗО 1-2.2-2]; розпізнає та описує небезпеку вдома, у школі та навколишньому світі — [2 СЗО 2.1], [2 СЗО 1-2.1-1], [4 СЗО 2.1];
  • пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі — [2 СЗО 1-3.3-2];
  • вирішує, як діяти у повсякденних ситуаціях з користю для здоров’я, безпеки та добробуту — [4 СЗО 2.3];
  • застосовує правила збереження здоров’я від можливих небезпек зовнішнього середовища (водойми, сонячні промені, погодні умови, стихійні лиха тощо) [4 СЗО 1-1.1-2];
  • пояснює наслідки забруднення водойм — [4 ПРО 1.5].








<< До змісту номера (“Джміль” № 7-8 /2021)

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email: