Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Літературна студія

Уроки для маленьких казкарів


Якось наші друзі — Книжечка, Пензлик, Нотка і Джмелик — завели розмову про казки.

— Мені дуже до вподоби казки, — мовив Джмелик. — Я і слухати їх полюбляю, і дивитися.

— А можна ще й писати казки. І стати казкарями, — додала Книжечка.

— Можна казку намалювати. Або навіть зліпити! Про це я в Художній студії розповім, — озвався Пензлик.

— А ще казки може розповідати музика. Хочете почути? Завітайте до Оркестрового класу, — запросила Нотка.

А всіх, хто хоче навчитися створювати казки, запрошуємо до чарівної школи. Де її шукати? Вона і не ховалася, й не губилася, а стояла собі серед лісу, у будь-яку пору зусібіч оточена барвистими квітами, пишними кущами та деревами. І називалася, як не дивно, “Казка”.

Урок 1. Про що в казці йдеться і що казкою зветься

Що таке казка?

  • Це — фантастична розповідь.
  • Це — твір для дітей.
  • Це — вигадка.
  • Це — оповідка, в якій йдеться про те, чого не буває насправді.
  • Це — пригода, що сталася в давні часі.

Усі учні та учениці всілися за парти, які щомиті змінювали колір, і стали знайомитися з учителем — видатним Казкарем, який здавався то дуже стареньким, то зовсім молодим, а насправді жив на світі з прадавніх часів і створив безліч цікавих казок (до речі, я теж у нього вчилася).

— Добридень вам, любі діточки. Радий бачити вас у “Казці”, — промовив Казкар. — Оскільки ви сюди завітали, то вже напевне знаєте, що таке казка.

У відповідь пролунали різні думки…

  • Цікаво, як на це запитання відповіли б ви? Спробуйте. Прочитайте варіанти відповідей та позначте галочками або плюсиками ті, з якими погоджуєтесь.

Сподобалося? І це ще навіть не весь перший казковий урок! Побувати на всіх уроках чарівної школи зможуть тільки читачі друкованої версії журналу “Джміль”: на другому уроці учні Казкаря виконуватимуть вправи на розвиток уяви, на третьому вигадуватимуть казкові образи, на четвертому, завершальному, — осягатимуть таємниці казкотворення. Увага! Джмелик зробив яскраві наліпки для розв’язування казкових завдань.

А тепер запитання для поглибленого вивчення казкотворення.

  • Чим казка відрізняється від інших творів?
  • Чим казкові історії причаровують малят?
  • Без чого казки не буває?
  • І чому люди вважають, що “Казки маленькі, а розуму в них багато”?

Складати вірші Джмелик із друзями вчилися вже не раз. Хочете спробувати? Прочитайте ці історії та розв’яжіть завдання.

Як складати вірші, навіть якщо ти нічого не тямиш у поезії” (“Джміль”, 2017, № 12) — пригодницька інтерактивна історія, що допомагає малятам розкрити деякі таємниці поезії.

 

Поети на канікулах та трохи про те, що їх радує або ображає” (“Джміль”, 2015, № 3) — віршована подорож нашою країною, під час якої можна познайомитися з родиною гарбузових, прогулятися несправжнім, телевізійним селом.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Літературна студія запрошує дошкільнят та молодших школярів на цикл уроків казкотворення до чарівної школи. Діти пригадують знайомі казки та ознайомлюються з особливостями жанру, розвивають уяву, вигадують різноманітні образи, вчаться складати план казки та творити згідно з ним.

Запропонуйте дітям з’ясувати, без чого казки не буває, з чого складаються твори цього жанру, хто може складати казки, чи тільки у давні часи їх складали, як зробити казкову оповідку цікавою.

Педагог може запропонувати кожній дитині скласти та проілюструвати власну казку, а потім усім разом створити збірку. Діти продумують, якою має бути обкладинка книжки, у якому порядку краще розташувати казки, як оформити зміст тощо, а потім презентують свій творчий продукт батькам та іншим малятам у дитячому садочку чи школі. З часом можна разом створити бібліотеку саморобних книжок.

Матеріал стане у пригоді на заняттях та уроках з  розвитку мовлення, допоможе провести уроки інтегрованого курсу “Я досліджую світ”, української мови та читання.








<< До змісту номера (“Джміль” № 11 /2019)