Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 11 /2019) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Уроки для маленьких казкарів
Якось наші друзі — Книжечка, Пензлик, Нотка і Джмелик — завели розмову про казки.
— Мені дуже до вподоби казки, — мовив Джмелик. — Я і слухати їх полюбляю, і дивитися.
— А можна ще й писати казки. І стати казкарями, — додала Книжечка.
— Можна казку намалювати. Або навіть зліпити! Про це я в Художній студії розповім, — озвався Пензлик.
— А ще казки може розповідати музика. Хочете почути? Завітайте до Оркестрового класу, — запросила Нотка.
А всіх, хто хоче навчитися створювати казки, запрошуємо до чарівної школи. Де її шукати? Вона і не ховалася, й не губилася, а стояла собі серед лісу, у будь-яку пору зусібіч оточена барвистими квітами, пишними кущами та деревами. І називалася, як не дивно, “Казка”.
Урок 1. Про що в казці йдеться і що казкою зветься
Що таке казка?
- Це — фантастична розповідь.
- Це — твір для дітей.
- Це — вигадка.
- Це — оповідка, в якій йдеться про те, чого не буває насправді.
- Це — пригода, що сталася в давні часі.
Усі учні та учениці всілися за парти, які щомиті змінювали колір, і стали знайомитися з учителем — видатним Казкарем, який здавався то дуже стареньким, то зовсім молодим, а насправді жив на світі з прадавніх часів і створив безліч цікавих казок (до речі, я теж у нього вчилася).
— Добридень вам, любі діточки. Радий бачити вас у “Казці”, — промовив Казкар. — Оскільки ви сюди завітали, то вже напевне знаєте, що таке казка.
У відповідь пролунали різні думки…
- Цікаво, як на це запитання відповіли б ви? Спробуйте. Прочитайте варіанти відповідей та позначте галочками або плюсиками ті, з якими погоджуєтесь.
Сподобалося? І це ще навіть не весь перший казковий урок! Побувати на всіх уроках чарівної школи зможуть тільки читачі друкованої версії журналу “Джміль”: на другому уроці учні Казкаря виконуватимуть вправи на розвиток уяви, на третьому вигадуватимуть казкові образи, на четвертому, завершальному, — осягатимуть таємниці казкотворення. Увага! Джмелик зробив яскраві наліпки для розв’язування казкових завдань.
А тепер запитання для поглибленого вивчення казкотворення.
- Чим казка відрізняється від інших творів?
- Чим казкові історії причаровують малят?
- Без чого казки не буває?
- І чому люди вважають, що “Казки маленькі, а розуму в них багато”?
Складати вірші Джмелик із друзями вчилися вже не раз. Хочете спробувати? Прочитайте ці історії та розв’яжіть завдання.
“Як складати вірші, навіть якщо ти нічого не тямиш у поезії” (“Джміль”, 2017, № 12) — пригодницька інтерактивна історія, що допомагає малятам розкрити деякі таємниці поезії. |
|
“Поети на канікулах та трохи про те, що їх радує або ображає” (“Джміль”, 2015, № 3) — віршована подорож нашою країною, під час якої можна познайомитися з родиною гарбузових, прогулятися несправжнім, телевізійним селом. |
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Літературна студія запрошує дошкільнят та молодших школярів на цикл уроків казкотворення до чарівної школи. Діти пригадують знайомі казки та ознайомлюються з особливостями жанру, розвивають уяву, вигадують різноманітні образи, вчаться складати план казки та творити згідно з ним.
Запропонуйте дітям з’ясувати, без чого казки не буває, з чого складаються твори цього жанру, хто може складати казки, чи тільки у давні часи їх складали, як зробити казкову оповідку цікавою.
Педагог може запропонувати кожній дитині скласти та проілюструвати власну казку, а потім усім разом створити збірку. Діти продумують, якою має бути обкладинка книжки, у якому порядку краще розташувати казки, як оформити зміст тощо, а потім презентують свій творчий продукт батькам та іншим малятам у дитячому садочку чи школі. З часом можна разом створити бібліотеку саморобних книжок.
Матеріал стане у пригоді на заняттях та уроках з розвитку мовлення, допоможе провести уроки інтегрованого курсу “Я досліджую світ”, української мови та читання.