Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 12 /2017) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Як складати вірші, навіть якщо
ти нічого не тямиш у поезії
Якось холодної грудневої днини в люту заметіль Джмелик та Книжечка вирушили до старої бібліотеки на околиці міста. Вона називалася “Таємна бібліотека імені Миколи Гоголя”.
Нумо віршувати!
Ось який віршик склала Книжечка:
Якось жвава печериця,
А із нею хитра киця,
А із ними п’ять вітрів
І п’ятнадцять пастухів
Сіли тихо чаклувати.
Сніг вони робили з вати,
А гірлянди — із паперу,
А з ганчірочок — химеру.
- Які рими використала Книжечка?
У Джмелика, який скористався тими самими ланцюжками рим, вийшло отак:
Якось до нашої шибки
Прилетіла бежева птиця,
А за нею — снігові рибки
І велика біла левиця.
- Складіть власний вірш з готовими ланцюжками рим або з іншими, “запозиченими” з улюбленого вірша.
Дуже весело робити це разом з друзями, а потім порівнювати результати. Адже з одних і тих самих рим можуть вийти дуже різні віршики. Запропонуйте товаришам цю цікаву й веселу розвагу, коли зустрінетеся під час канікул.
Завдання від Книжечки
- Доповніть віршик римами-наліпками.
Білий іній
На деревах білий іній,
Кущ — мов білий ,
На паркані, вчора синім,
Безліч голочок!
Навіть дідова руда
Побіліла .
Дізнатися, яка пригода трапилася із Джмеликом і Книжечкою в бібліотеці, повправлятися разом з ними на римотренажері суперсучасної конструкції, розв’язати цікаві пізнавальні завдання з наліпками про рими, а потім скласти власні віршики, не гірші, ніж у Джмелика і Книжечки, зможуть читачі друкованої версії журналу “Джміль”.
Пригода Джмелика і Книжечки зацікавила малят? А чи бували ви з ними у бібліотеці? Ще ні?! Тоді у вас є гарний привід розповісти їм про бібліотеки, влаштувати невеличкий похід і вибрати книжечку для душі
- Поясніть малятам, що таке бібліотека. Здійсніть віртуальну мандрівку в найсучасніші та найбільші книгозбірні світу.
- Влаштуйте у себе вдома невеличку бібліотеку. Як розставити книги так, щоб їх легше було знайти?
- Озирніться навколо. Коли різні бібліотеки стають нам у пригоді? Що іще, крім книжок, може в них зберігатися?
Більше дізнатися про рими, навчитися їх добирати і писати віршики допоможуть публікації із захопливими пригодницькими історіями про вірші та справжніх поетів.
Шукаймо музику в словах! (2013, № 1) — пошукаймо разом із Джмеликом та його друзями музику в словах рідної мови: дізнаємось, як знаходити і використовувати рими. |
|
Як Джмелик вірші писати спробував, або Секрети київських поетів (2015, № 2) — бесіда з дітьми про вірші, рими і творення образів за допомогою слів. |
|
Поети на канікулах та трохи про те, що їх радує або ображає (2015, № 3) — вчимося разом з дітьми складати вірші. |
Завантажуйте електронний додаток
“Як складати вірші”
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Зазвичай діти бачать лише результат творчої діяльності й не мають уявлення про процес, тому їм може здаватися, що результат недосяжний. А от побачивши творчий процес ізсередини, вони, можливо, захочуть спробувати писати власні вірші (адже якщо ти чогось ніколи не робив, то й не знаєш, вийде в тебе чи ні). Тому публікація й акцентує увагу дітей саме на процесі створення віршів: задум — добирання рим — складання.
Така інтегрована діяльність допоможе педагогу не тільки формувати мовленнєву компетентність малят, а й розвивати їхнє творче самостійне мислення, виховувати впевнених у своїх силах дітей, які вміють ставити мету і досягати її.
Художнє слово допомагає пізнавати довкілля, збагачує мовлення дитини, формує читацький смак. Матеріал допоможе провести заняття з розвитку мовлення, а також стане в пригоді на уроках літературного читання, української мови.