Оркестровий клас

Музичний сон

Темними зимовими ночами, коли вони підсвічені вогниками новорічних ялинок, можуть ставатися різні дива. Чарівні, казкові, таємничі й навіть... музичні.

Люлі-люлі

У напівтемній кімнаті виблискує, міниться різними барвами гарно прикрашена ялинка. За вікном кружляє лапатий сніг. Готуючись до сну, Нотка вмикає особливу — вечірню — музику.

  • Поміркуйте, якою буде ця музика — гучною чи тихою, швидкою чи повільною. Як називаються пісні, що допомагають заснути?

Послухайте в аудіозаписі “Колискову” Віктора Косенка з циклу “24 дитячі п’єси для фортепіано”.

  • Визначте характер музики. Який він? (Спокійний, світлий).
  • Зверніть увагу на ритм. Він рівний, одноманітний чи уривчастий, різкий? Чому саме такий ритм підходить для колискової? (Він заколисує, під нього можна легко заснути).
  • Пригадайте колискові, які вам співали тато, мама чи бабуся, або ті, які ви чули в записі. Чи можна описати їх тими самими словами, що й “Колискову” Віктора Косенка?

Послухайте музику ще раз і поколишіть під неї ляльку чи м’яку іграшку.

Про те, яка пригода сталася з Ноткою уві сні, дізнаються читачі друкованої версії журналу “Джміль”, які прослухають разом з нею “Марш дерев’яних солдатиків” Петра Чайковського та “Вальс-жарт” Дмитра Шостаковича.

  • А які події уявили ви, прослухавши музичні твори Петра Чайковського та Дмитра Шостаковича?

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Зазвичай під час слухання музики діти фантазують — розповідають, показують рухами або малюють звукові образи, які створили композитор і виконавець. Але ж засобами музики можна створювати й історії.

У цій публікації запропоновано цілісну казкову історію, складену на основі трьох п’єс: “Колискової” Віктора Косенка (цикл “24 дитячі п’єси для фортепіано”), “Маршу дерев’яних солдатиків” Петра Чайковського (цикл “Дитячий альбом”), “Вальсу-жарту” Дмитра Шостаковича (цикл “Танці ляльок”).

Запропонуйте дітям показати казку рухами або ж розіграти під музику з іграшками. Діти можуть дібрати відповідні картини або ж допридумати запропоновану історію та проілюструвати її.

Бесіда допоможе навчити малят висловлювати власні враження від музичних творів та ставлення до їхнього змісту, визначати настрій і характер музики, виражати його у пластичних рухах, відчувати смислові наголоси мелодії.

Матеріал можна використати під час проведення уроків з курсів “Мистецтво” і “Музичне мистецтво” у початковій школі та бесід з дітьми на музичних заняттях у закладах дошкільної освіти.









<< До змісту номера (“Джміль” № 12 /2017)