Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!
<< До змісту номера (“Джміль” № 4 /2015) | < До попередньої статті |
Ми — діти козацького роду
Орієнтовний освітній проект для дошкільнят та молодших школярів
(повна версія)
Мета проекту — формувати в дітей усвідомлення своєї національної й етнічної приналежності та громадянства (за матеріалами журналу “Джміль”).
Завдання проекту:
- закріплювати та розширювати знання дітей про Україну, духовні цінності й культурні надбання українського народу;
- активізувати пізнавальні інтереси дітей, спонукати їх цікавитися минулим та сьогоденням України, видатними співвітчизниками;
- розвивати мислення, мовлення, уяву, увагу, пам’ять, творчі та сценічні здібності малят;
- формувати базові якості особистості (активну громадянську позицію, самостійність, працелюбність, розсудливість, справедливість, відповідальність);
- формувати соціально-моральну, комунікативно-мовленнєву компетентності;
- виховувати любов до Батьківщини.
Тривалість проекту: 2 тижні (для дошкільнят) або 1 місяць (для молодших школярів).
Учасники проекту: дошкільнята або молодші школярі, їхні батьки, педагоги, музичний керівник, представники громадськості.
План реалізації проекту
Форми роботи | Матеріали журналу “Джміль” |
---|---|
Мотиваційний етап | |
1. Сюрпризний момент — розглядання з дітьми нового випуску журналу “Джміль” | “Джміль”, 2015, №4 |
2. Розглядання сюжетної картини на обкладинці журналу «Джміль» та бесіда за нею | Обкладинка журналу 2015, №4 та е‑додаток, бесіда за нею (с. 2) |
3. Створення дітьми «Дерева цілей» (що вони хочуть дізнатися та яким чином) | Журнал «Джміль» (запропонувати дітям погортати видання) |
Інформаційний етап | |
1. Серія бесід про устрій Січі | Клуб допитливих (с. 3−6) (с. 2 обкладинки та е‑додаток) |
2. Бесіда за картиною І. Горобчука “Козак Мамай” | Вернісаж (с. 18−19) та е‑додаток |
3. Заняття-розмірковування “Терпи, козаче, отаманом будеш” | Школа шляхетності (с. 9−11) та е‑додаток |
4. Заняття з образотворчого мистецтва “Народний оберіг” | Студія декоративного мистецтва (с. 24−26) |
5. Слухання музики та бесіда про козацькі народні інструменти | Оркестровий клас (с. 20−21) та е‑додаток |
Репродуктивний етап | |
1. Читання літературних творів, розучування віршів, загадок, пісень про Україну | Літературна студія (с. 10−13) та е‑додаток, Школа шляхетності (с. 7−9) та е‑додаток |
2. Розв’язування завдань та ребусів | Клуб кмітливих (с. 14) та е‑додаток |
3. Настільна гра “Фортеця” | Ігротека (с. 15−17) та е‑додаток |
4. Складання мультфільму “Хотів, як краще…” | Кіностудія (с. 33) та е‑додаток |
Узагальнювальний етап | |
1. Екскурсія (віртуальна) до музею або місць козацької слави | Клуб допитливих (с. 3−6), обкладинка журналу та е‑додаток |
2. Складання творчих розповідей про пригоди козаків | Обкладинка журналу та е‑додаток |
3. Сюжетно-рольові ігри: “На Січі”, “Захист фортеці”, “Визволення полонених” тощо | Клуб допитливих (с. 3−6) та е‑додаток, Школа шляхетності (с. 7−9) та е‑додаток, обкладинка журналу та е‑додаток |
4. Проведення фізкультурної розваги “Козацькі забави” за участю батьків | Клуб допитливих (с. 3−6) та е‑додаток |
Творчий етап | |
1. Створення ляльок-дергунчиків та підготовка вистави (за літературним або власним сюжетом) з їх використанням | Майстерня (с. 22−23), обкладинка журналу та е‑додаток |
2. Підготовка та проведення музичної подорожі “І чужого научайтесь, й свого не цурайтесь” | Святковий день (с. 27−31) |
3. Малювання козака Мамая, організація виставки робіт, проведення екскурсій по ній для батьків, вихованців інших груп (учнів інших класів) | Вернісаж (с. 18−19) та е‑додаток |
4. Колективний творчий міні-проект “Запорозька Січ” (створення макету Січі з природних матеріалів, пластиліну, коробочок тощо), презентація роботи для батьків та учнів інших класів (вихованців інших груп) | Клуб допитливих (с. 3−6) та е‑додаток |
Рефлексивно-оцінювальний етап | |
1. Заняття-розмірковування “Якби я був козаком…” | Майстерня (с. 22−23) |
2. Підсумкове заняття “Козацькому роду нема переводу” (або “Чого мене навчили козаки”) | “Джміль”, 2015, №4 |
Примітка. Термін реалізації кожного етапу та його насиченість педагог визначає відповідно до вікових та індивідуальних можливостей дітей.
Усі матеріали проекту ви знайдете у друкованій версії журналу “Джміль” (2015, №4) та електронних додатках до нього.
До скарбнички методиста
За матеріалами цього випуску журналу “Джміль” можна провести освітній проект з українознавства “Ми — діти козацького роду” для дошкільників і учнів початкових класів: ознайомити дітей з історією України, її славним минулим і сьогоденням, народними традиціями, звичаями, культурою тощо. Різноманітна діяльність — пізнавальна, дослідницька, мовленнєва, ігрова, театралізована, образотворча, музична, творча тощо — зробить цей проект цікавим для всіх.
<< До змісту номера (“Джміль” № 4 /2015) Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.