Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!
<< До змісту номера (“Джміль” № 3 /2021) |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “Поміж хмар” журналу “Джміль” № 3, 2021
у дошкільній та початковій освіті
Тема номера зацікавить абсолютно всіх дошкільнят і молодших школярів — адже кожному цікаво більше дізнатися про польоти, поекспериментувати, помріяти, проявити винахідливість і творчість. Цей випуск допоможе здійснити з дошкільнятами освітню подорож “Мандрівка до мрії” та розгорнути освітні ситуації “Весняні пригоди”, “Птахи — вісники весни!”.
Вчителі, які працюють у початковій школі, можуть провести за матеріалами випуску тематичний тиждень “Весняна мозаїка”, “Світ тварин” (1 клас), а також використати публікації журналу під час розкриття тем “Ідеї — винаходи — відкриття”, “Рух і час” (2 клас) та “Погода” (3 клас).
У номері на малят чекають політ, небо, птахи і, звісно ж, пригоди. Усе це подобається дітям і дає змогу розгорнути цікаву роботу: пригадати ознаки весни та підготуватися до зустрічі птахів, погуляти лісом і взяти у пернатих інтерв’ю, аби дізнатися про них більше, податися у космічну подорож і відшукати ознаки життя на Венері, завітати до майстерні художника тощо.
Активізуйте дітей, запропонувавши заповнити весняний шукач, але обов’язково додайте ще кілька аркушів, де діти зможуть занотовувати власні знахідки. Це навчить їх не лише уважно спостерігати, роздивлятися навколо, а й коротко записувати інформацію так, щоб інші могли її сприйняти.
Неабияким сюрпризом для дітей стане розвага “Сміхотунчик збирає друзів”. Максимально залучіть своїх вихованців до активної взаємодії під час її підготовки та проведення. Але це не мають бути репетиції: зробіть цей захід цікавим саме для ваших малят — дайте їм можливість запропонувати власні захопливі ігри, придумати вправи, вікторини, танці тощо.
Матеріали випуску можна використати у початковій школі під час вивчення таких тем:
1 клас: “Весняна мозаїка” (тиждень 25), “Світ тварин” (тиждень 29)
- Весняний шукач
- Настільна гра з хмаринками “Математичні кроки”
- ПтахАбетка
- Віршенятка-загадки та птахоребуси
- Тренажер дихання “Хмарколов”
2 клас: “Ідеї — винаходи — відкриття”, “Рух і час”
- Бесіда за сюжетною картиною про політ, повітряні кулі та мрії
- Настільна гра з хмаринками “Математичні кроки”
- Цікаві літальні апарати
- Колективна робота “Птах мрії”
- Віртуальна подорож “Чи можливе життя на Венері?”
3 клас: “Погода”
- “Spring Weather” / “Весняна погода” — пісенька та діалог із природними явищами
- Весняний шукач
- Бесіда за картиною Миколи Реріха “Небесний бій”
Організація освітньої діяльності у дошкільних закладах
Березневий випуск журналу “Джміль” № 3, 2021 містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми з теми “Поміж хмар”. Коротко оглянемо його публікації.
Освітня подорож “Мандрівка до мрії”
- Бесіда за сюжетною картиною “Мрія кличе в політ”. Разом дітьми допоможіть Книжечці здійснити її мрію — вирушити у політ. Відвідайте фестиваль повітряних куль і проведіть дослід, який покаже, як саме їм удається злітати в небо. Здійсніть разом з малятами уявний політ на повітряній кулі, а потім запропонуйте їм поділитися враженнями, намалювати побачене.
- Образотворча діяльність “У кожного своя мрія” (колективна робота). Запропонуйте дітям намалювати свої мрії та допоможіть їм повірити, що мрії здійснюються, якщо йти до мети і мати поруч тих, хто тебе підтримує. Нехай ваші вихованці разом створять диво-птаха, який здійснює мрії. Розкажіть їм, що кожен може стати таким “чарівним птахом” для своїх друзів.
Освітня ситуація “Птахи — вісники весни!”
- Діалог-фантазування “Інтерв’ю з птахами”. Прочитайте інтерв’ю з птахами на сторінках журналу і розіграйте власне.
- Пізнавальна вікторина “Відгадай загадку”. Під час цієї вікторини діти можуть не просто відгадувати загадки, а й придумувати власні.
Освітня ситуація “Весняні пригоди”
- Розвага-сюрприз “День сміху”
- Діяльність на прогулянці “Шукачі пригод”
Організація освітньої діяльності у початковій школі
Матеріали березневого випуску журналу “Джміль” № 3, 2021 “Поміж хмар” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:
- спостерігає різноманітність і красу природних форм, рослин, птахів, тварин у навколишньому середовищі — [1 МИО 1.3];
- розповідає про винаходи та винахідників, пояснює вплив їхніх ідей на повсякденне життя та збереження довкілля — [4 ПРО 3-3.31];
- сприймає зміст і форму простих медіапродуктів (малюнки, світлини, комікси, дитячі журнали тощо), бере участь у їх обговоренні — [1 МОВ 1.1], [1 МОВ 2.1]; бере участь в обговоренні змісту медіапродуктів — [1 МОВ 1.4], [1 МОВ 2.2];
- володіє навичками додавання і віднімання одноцифрових чисел у межах 10 — [1 МАО 4.3];
- визначає мету дослідження, обирає послідовність дій і обладнання для його виконання — [2 ПРО 1.2];
- досліджує і виявляє цікаве, незвичайне у довкіллі — [1 МИО 1.3];
- робить висновок: нові знання про природу можна отримати з різних джерел, зокрема у результаті проведення досліджень — [3 ПРО 2.1].
<< До змісту номера (“Джміль” № 3 /2021)
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.