Увага! Триває акційна передплата на II півріччя!

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “Чарівний світ” журналу “Джміль” (2021, № 2)
у дошкільній та початковій освіті

Тема номера не залишить байдужою жодну дитину — адже в ньому йдеться про фантастичний світ фей, гномів, чарівників та чарівниць. Цей випуск допоможе здійснити з дошкільнятами освітню подорож “У казковій долині” та розгорнути освітні ситуації “Чарівні перетворення” і “Челендж добрих справ”.

Вчителі, які працюють у початковій школі, можуть використати публікації журналу під час тематичних тижнів “Світ захоплень”, “Театр” (1 клас), а також для розкриття тем “Ідеї — винаходи — відкриття” (2 клас), “Чарівні перетворення”, “Світ невідомий” (3 клас).

Здійсніть із дітьми захопливу подорож — пориньте разом у захопливий світ фантазії та чарівних перетворень. Поцікавтеся, які казки та твори в жанрі фентезі подобаються малятам, які їхні улюблені персонажі. Запропонуйте презентувати свою улюблену казку, розповісти про улюбленого героя, продовжити його пригоди в сучасному світі, у рідному місті дітей.

Використовуйте ознайомлення з новим випуском журналу “Джміль” як привід дізнатися про нові техніки образотворчості та дивовижні винаходи, здивувати малят, заохотити їх до самостійної дослідницької роботи, участі у проєктах, виставках творчих робіт і театралізованих виставах.

Допоможіть дітям пригадати і запам’ятати правила безпечної поведінки під час катання на гірці. Повторіть правила поведінки під час заметілі.

Розкажіть своїм вихованцям про гордість України — видатну поетесу, письменницю, перекладачку Лесю Українку. Запропонуйте їм вивчити напам’ять уривок із вірша, який вона присвятила матері. Перегляньте фрагмент вітчизняного мультфільму за мотивами драми-феєрії Лесі Українки “Лісова пісня”.

Обговоріть із дітьми внесок сучасних українців у дослідження космосу, адже наші співвітчизники відіграють у цій сфері неабияку роль.

Матеріали випуску можна використати у початковій школі під час вивчення таких тем:

1 клас: “Світ захоплень” (тиждень 17), “Театр” (тиждень 10)

  • Бесіда за сюжетною картиною про подорож у чарівний світ.
  • Майстер-клас із виготовлення затишних осель з коробок із-під сірників.

2 клас: “Ідеї — винаходи — відкриття”

  • Досліди, які допоможуть розкрити принципи дії простих механізмів.

3 клас: “Чарівні перетворення”, “Світ невідомий”

  • Створення казкових персонажів з обрізків паперу.
  • Челендж добрих справ.
  • Майстер-клас із виготовлення “чарівних сердечок”.

Організація освітньої діяльності у дошкільних закладах

Лютневий випуск журналу “Джміль” (2021, № 2) містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми під час вивчення теми “Чарівний світ”. Коротко оглянемо його публікації.

Освітня подорож “У казковій долині”

  • Бесіда за сюжетною картиною “На гостині в чарівних фей”. Запросіть малят разом із Джмеликом вирушити на пошуки власника чарівного капелюха. Розглядаючи разом сюжетну картину, знайдіть усіх зображених на ній персонажів, пригадайте, з яких вони казок, пофантазуйте про життя-буття чарівників.
  • Математична гра “Сім гномів”. Познайомте дітей із казковими гномиками та запропонуйте розв’язати їхні математичні завдання.
  • Музична хвилинка “У ритмі гномів”. Перегляньте з малятами фрагмент балету “Білосніжка та семеро гномів”. Розучіть разом співаночку “Гном”, проплескайте її ритм.

Освітня ситуація “Чарівні перетворення”

  • Образотворча діяльність “Наша уява — чарівниця”. За інструкцією в журналі разом створіть казкових персонажів з обрізків паперу. Дайте дітям можливість проявити творчість та вигадливість.
  • Художня праця “Казкові будиночки”. Запропонуйте малятам змайструвати з коробок із-під сірників затишні оселі для чарівних істот.

Освітня ситуація “Челендж добрих справ”

  • Самостійна діяльність “Операція «Добродій»”. Перетворіть дітей на добрих чарівників! Почепіть плакат на видноті й запропонуйте їм щодня виконувати по одному завданню та позначати зроблене. Звертайте увагу вихованців на те, як кожен їхній добрий учинок змінює світ на краще.
План освітньої діяльності з дошкільнятами за матеріалами журналу “Джміль” № 2, 2021.

Організація освітньої діяльності у початковій школі

Матеріали лютневого випуску журналу “Джміль” (№ 2, 2021) “Чарівний світ” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:

  • обирає у найближчому оточенні те, що цікаво дослідити — [1 ПРО 1.1];
  • ухвалює рішення щодо простих побутових ситуацій із користю для здоров'я і безпеки — [2 СЗО 2.3]; пояснює, від чого залежить безпека на вулиці, вдома, у школі — [2 СЗО 2.4];
  • розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, відомих осіб — [2 ГІО 3.1];
  • виготовляє поетапно корисний і естетичний виріб за визначеною послідовністю самостійно або з допомогою дорослих — [1 ТЕО 2.2];
  • використовує традиційні та сучасні технології виготовлення виробів — [2 ТЕО 2.2];
  • придумує образи і створює їх знайомими засобами мистецької виразності — [1 МИО 1.2]; створює зображення в процесі експериментування з кольорами, лініями, крапками різного розміру, формами, об'ємами, фактурами тощо — [3 МИО 1.2]; повторно використовує матеріали — [4 ТЕО 2-3.2-3];
  • конструює і створює прості композиції з паперу, художніх, природних та підручних матеріалів, самостійно добирає складові композиції — [4 МИО 12];
  • ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого — [1 МОВ 1.5]; розповідає, що зацікавило в усному повідомленні — [1 МОВ 1.3]; відтворює у ролях (з учнями або вчителем) діалоги з прослуханих казок, розповідей — [1 МОВ 1.2];
  • вирізняє в художніх текстах (казках, оповіданнях, віршах) образні вислови й пояснює, які саме образи вони допомагають уявити — [2 МОВ 1-1.7-4];
  • бере участь у розігруванні діалогів за змістом малих фольклорних форм, казок, віршів, доречно використовує силу голосу, темп мовлення, міміку, жести, рухи — [2 МОВ 1.7].








<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2021)