Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2021) |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “Чарівний світ” журналу “Джміль” (2021, № 2)
у дошкільній та початковій освіті
Тема номера не залишить байдужою жодну дитину — адже в ньому йдеться про фантастичний світ фей, гномів, чарівників та чарівниць. Цей випуск допоможе здійснити з дошкільнятами освітню подорож “У казковій долині” та розгорнути освітні ситуації “Чарівні перетворення” і “Челендж добрих справ”.
Вчителі, які працюють у початковій школі, можуть використати публікації журналу під час тематичних тижнів “Світ захоплень”, “Театр” (1 клас), а також для розкриття тем “Ідеї — винаходи — відкриття” (2 клас), “Чарівні перетворення”, “Світ невідомий” (3 клас).
Здійсніть із дітьми захопливу подорож — пориньте разом у захопливий світ фантазії та чарівних перетворень. Поцікавтеся, які казки та твори в жанрі фентезі подобаються малятам, які їхні улюблені персонажі. Запропонуйте презентувати свою улюблену казку, розповісти про улюбленого героя, продовжити його пригоди в сучасному світі, у рідному місті дітей.
Використовуйте ознайомлення з новим випуском журналу “Джміль” як привід дізнатися про нові техніки образотворчості та дивовижні винаходи, здивувати малят, заохотити їх до самостійної дослідницької роботи, участі у проєктах, виставках творчих робіт і театралізованих виставах.
Допоможіть дітям пригадати і запам’ятати правила безпечної поведінки під час катання на гірці. Повторіть правила поведінки під час заметілі.
Розкажіть своїм вихованцям про гордість України — видатну поетесу, письменницю, перекладачку Лесю Українку. Запропонуйте їм вивчити напам’ять уривок із вірша, який вона присвятила матері. Перегляньте фрагмент вітчизняного мультфільму за мотивами драми-феєрії Лесі Українки “Лісова пісня”.
Обговоріть із дітьми внесок сучасних українців у дослідження космосу, адже наші співвітчизники відіграють у цій сфері неабияку роль.
Матеріали випуску можна використати у початковій школі під час вивчення таких тем:
1 клас: “Світ захоплень” (тиждень 17), “Театр” (тиждень 10)
- Бесіда за сюжетною картиною про подорож у чарівний світ.
- Майстер-клас із виготовлення затишних осель з коробок із-під сірників.
2 клас: “Ідеї — винаходи — відкриття”
- Досліди, які допоможуть розкрити принципи дії простих механізмів.
3 клас: “Чарівні перетворення”, “Світ невідомий”
- Створення казкових персонажів з обрізків паперу.
- Челендж добрих справ.
- Майстер-клас із виготовлення “чарівних сердечок”.
Організація освітньої діяльності у дошкільних закладах
Лютневий випуск журналу “Джміль” (2021, № 2) містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми під час вивчення теми “Чарівний світ”. Коротко оглянемо його публікації.
Освітня подорож “У казковій долині”
- Бесіда за сюжетною картиною “На гостині в чарівних фей”. Запросіть малят разом із Джмеликом вирушити на пошуки власника чарівного капелюха. Розглядаючи разом сюжетну картину, знайдіть усіх зображених на ній персонажів, пригадайте, з яких вони казок, пофантазуйте про життя-буття чарівників.
- Математична гра “Сім гномів”. Познайомте дітей із казковими гномиками та запропонуйте розв’язати їхні математичні завдання.
- Музична хвилинка “У ритмі гномів”. Перегляньте з малятами фрагмент балету “Білосніжка та семеро гномів”. Розучіть разом співаночку “Гном”, проплескайте її ритм.
Освітня ситуація “Чарівні перетворення”
- Образотворча діяльність “Наша уява — чарівниця”. За інструкцією в журналі разом створіть казкових персонажів з обрізків паперу. Дайте дітям можливість проявити творчість та вигадливість.
- Художня праця “Казкові будиночки”. Запропонуйте малятам змайструвати з коробок із-під сірників затишні оселі для чарівних істот.
Освітня ситуація “Челендж добрих справ”
- Самостійна діяльність “Операція «Добродій»”. Перетворіть дітей на добрих чарівників! Почепіть плакат на видноті й запропонуйте їм щодня виконувати по одному завданню та позначати зроблене. Звертайте увагу вихованців на те, як кожен їхній добрий учинок змінює світ на краще.
Організація освітньої діяльності у початковій школі
Матеріали лютневого випуску журналу “Джміль” (№ 2, 2021) “Чарівний світ” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:
- обирає у найближчому оточенні те, що цікаво дослідити — [1 ПРО 1.1];
- ухвалює рішення щодо простих побутових ситуацій із користю для здоров'я і безпеки — [2 СЗО 2.3]; пояснює, від чого залежить безпека на вулиці, вдома, у школі — [2 СЗО 2.4];
- розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, відомих осіб — [2 ГІО 3.1];
- виготовляє поетапно корисний і естетичний виріб за визначеною послідовністю самостійно або з допомогою дорослих — [1 ТЕО 2.2];
- використовує традиційні та сучасні технології виготовлення виробів — [2 ТЕО 2.2];
- придумує образи і створює їх знайомими засобами мистецької виразності — [1 МИО 1.2]; створює зображення в процесі експериментування з кольорами, лініями, крапками різного розміру, формами, об'ємами, фактурами тощо — [3 МИО 1.2]; повторно використовує матеріали — [4 ТЕО 2-3.2-3];
- конструює і створює прості композиції з паперу, художніх, природних та підручних матеріалів, самостійно добирає складові композиції — [4 МИО 12];
- ділиться своїми почуттями та емоціями від почутого — [1 МОВ 1.5]; розповідає, що зацікавило в усному повідомленні — [1 МОВ 1.3]; відтворює у ролях (з учнями або вчителем) діалоги з прослуханих казок, розповідей — [1 МОВ 1.2];
- вирізняє в художніх текстах (казках, оповіданнях, віршах) образні вислови й пояснює, які саме образи вони допомагають уявити — [2 МОВ 1-1.7-4];
- бере участь у розігруванні діалогів за змістом малих фольклорних форм, казок, віршів, доречно використовує силу голосу, темп мовлення, міміку, жести, рухи — [2 МОВ 1.7].
<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2021)
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.