Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!
<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2021) | До наступної статті > |
Подорож у чарівний світ
Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
Після новорічних свят Джмелик вирішив навести лад на горищі. Завдання, правду кажучи, не з легких. Багато всілякого мотлоху назбиралося, відколи Джмелик порядкував там востаннє. Тож він вирішив покликати на допомогу друзів.
— Чого тут тільки немає! — дивувалася Нотка, розбираючи ящики.
— Еге ж! — підтвердив Пензлик, що тримав у руках колесо від велосипеда та ключку для хокею.
— Джмелику, це теж твоє? — не втрималася Книжечка і пирснула від сміху, приміряючи старезну пишну сукню.
— Друзі, припиніть! Я покликав вас не для кпинів, а щоб разом усе тут прибрати.
— А це що таке? — здивовано запитала Нотка, розглядаючи чудернацький фіолетовий капелюх. Джмелик, Пензлик та Книжечка підійшли ближче, аби поглянути на знахідку…
- А ви допомагаєте батькам наводити лад в оселі? Чи подобається вам при цьому роздивлятися старі речі, бавитися з ними?
Капелюх — простий чи чарівний?
— Можна я поміряю? — Книжечка вихопила з рук Нотки капелюха і надягнула його. Тієї ж миті вона почала крокувати задом наперед і нічого не могла із цим вдіяти.
- Спробуйте й ви 2 хвилини покрокувати по кімнаті задом наперед.
Книжечка добряче перелякалася. А Джмелик зметикував:
— Мерщій зніми капелюха!
Щойно Книжечка це зробила, дивний рух припинився. Друзі мовчки витріщалися одне на одного.
- А як би ви відреагували, якби таке трапилося з вами?
— Я теж хочу його приміряти! — здивував усіх Пензлик і швидко натягнув капелюха на голову.
Раптом його ніс та вуха почали швидко збільшуватися. За якусь мить вони виросли вдвічі. Пензлик став схожий на чудернацького ельфа. Дівчатка захихотіли, а Джмелик схопився за голову і простягнув другові люстерко. Пензлик зойкнув і швидко зняв капелюх.
— Ну й дива! Та це ж справжня магія! — не приховувала захоплення Нотка.
- Припустіть, які ще дива здатен творити цей капелюх.
— Гадаю, треба знайти того, хто його загубив. Адже кожна чарівна річ творить дива у якійсь казці. І якщо її там немає, то й казка не відбудеться! — зауважив Джмелик.
Друзі взялися міркувати, звідки міг узятися капелюх. Джмелик пригадав, як його бабуся розповідала йому про своє навчання травознавства (науки варити чарівне зілля) у світі фей, гномів та драконів. І про чарівний капелюх у її розповідях теж ішлося.
— Є ідея! —вигукнув Джмелик, схопив капелюх і кудись побіг.
- А які чарівні казки знаєте ви? Які чарівні предмети там діють?
Травознавці
Познайомившись із феями, Джмелик зняв капелюха і спитав:
— Любі феї, чи не з вашого світу ця чарівна річ?
Феї дуже зраділи і покликали гномика-комірника, який відніс капелюх до комори. Флора розчулено мовила:
— Дякуємо, Джмелику! Ти зробив добру справу! Цей капелюх має отримати майбутній учень чи учениця чарівної школи, що буде достатньо здібним чи здібною, аби навчатися травознавства.
- Може, цей майбутній учень хтось із вас? Це легко перевірити! Упізнайте, які лікарські рослини тут зображено.
Хочете дізнатися, які ще пригоди трапилися із Джмеликом та чарівним капелюхом? Тоді мерщій відкривайте друковану версію журналу “Джміль”, дочитуйте історію про знайомство з мешканцями чарівного замку та розв'язуйте цікаві завдання фей, які допоможуть краще опанувати рідну мову.
А може, ви захочете приміряти на себе роль письменників-фантастів? Це легко! Фантазуйте разом із феями і складайте історії з неймовірними та захопливими пригодами!
Джмелик давно цікавиться різними чарівними новинками і полюбляє проводити цікаві досліди. Приєднуйтеся до його команди! |
|
“Мрій-і-дій” ("Джміль", 2019, № 4). Розповідаємо дітям про незвичайну лабораторію, у якій винахідники можуть утілити свої найсміливіші задуми. Станьте винахідниками разом із Джмеликом! |
Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Подорож у чарівний світ”
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Сюжетна картина допомагає ввести дошкільнят і молодших школярів у світ казок і чудес.
Старші дошкільнята, розглядаючи картину, здійснять віртуальну подорож із Джмеликом у замок фей, чарівниць, гномів та драконів.
Прогуляйтеся разом з дітьми сюжетною картиною. Яких фей вони зустріли? Чи впізнали їх? Що допомогло це зробити? З яких вони казок? Чи діти можуть розповісти про риси характеру фей? Що допомогло побачити ці риси?
Що зацікавило ваших вихованців? Яка з фей їм найбільше до вподоби? Про що вони хочуть її розпитати? Як звернуться до неї? Чи можуть чимось допомогти у її заняттях?
Молодших школярів картина неодмінно заохотить до читання. Запропонуйте дітям самостійно здогадатися, з якої казки завітала кожна фея, і презентувати цю казку так, щоб однокласники захотіли прочитати її.
Матеріал допоможе цікаво провести уроки інтегрованого курсу “Я досліджую світ”, заняття з ознайомлення з довкіллям, а також стане у пригоді під час проведення інтегрованих уроків / занять, днів, тижнів тощо.