Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  

Пригоди на обкладинці

Мрій-і-Дій

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Сьогодні Джмелик та його друзі Нотка, Пензлик і Книжечка відкривають для читачів журналу двері чарівної лабораторії "Мрій-і-Дій", де можна втілити свої найсміливіші задуми.

Музичний гармонізатор

Наближаючись до лабораторії, ви ще здалеку почуєте чарівну мелодію. Від її звуків на обличчі з'являється замріяна усмішка, а в голові — добрі думки. Звідки ж лине ця музика? Вже на подвір'ї лабораторії ви побачите винахід Нотки — музичний гармонізатор. Це музичний інструмент і водночас прилад, який може змінювати настрій та думки людини. Варто лише послухати композицію, яку він створить саме для вас.

  • Розгляньте гармонізатор на картині. Деталі яких інструментів ви впізнали?
  • Знайдіть того, хто зараз насолоджується музикою. Який настрій у хлопчика?

Нотка з кресленням у руці перевіряє, чи все добре працює. А Джмелик відповідає за забезпечення приладу енергією. І це не електричний струм з розетки чи від батарейок, а природні барви веселки.

  • Пофантазуйте і розкажіть, як Джмелик їх збирає.
  • Згадайте ситуації, коли музичний гармонізатор став би у пригоді вам чи вашим знайомим. Які думки чи настрої ви хотіли б змінити? На які?

Порада від Нотки

Якщо у вас під рукою немає мого найновішого винаходу, музика все одно може допомогти змінити настрій. Увімкніть приємну мелодію і розслабтеся! Через деякий час ви обов'язково помітите зміни!

Музей винаходів

На першому поверсі лабораторії розташований музей винаходів. Тут можна побачити, як людство створювало і вдосконалювало різноманітні речі та прилади.

  • Які винаходи представлені в музеї? Якими з них ви користуєтеся?

На екскурсію до музею завітали Книжечка та двійко її друзів, які хотіли дізнатися більше про те, як працює електрика. Розповідає їм про це вчений та винахідник Нi´кола Тесла. Понад 100 років тому він здійснив чимало відкриттів, які тоді дивували публіку, а тепер дають нам змогу користуватися радіо, електричними приладами, рентгеном, пультами дистанційного керування, електромобілями.

Щоб поговорити з дітьми, винахідник перенісся до музею на машині часу. Завдяки їй можна зустрітися з людиною будь-якої епохи.

  • Кого б ви запросили на зустріч? Про що розпитали б?

Лад усій інформації, зібраній у музеї, дає професор Смугастий. Він, до речі, саме зараз апробує один із винаходів, який дає змогу змінювати зовнішність, тому знайти його на картині досить непросто.

  • Чи вдасться вам знайти пана професора у музеї? Картотеку яких винаходів він зараз упорядковує?

Завдання від Книжечки

  • Наклейте послідовно зображення об'єктів, які допомагають людині долати темряву, від найдавнішого до найсучаснішого.

Малюнок оживає!

У художній студії на другому поверсі Пензлик знайшов мольберт, фарби та пензлі й, звісно, заходився малювати. От так диво! Тільки він домалював пташку, як вона цвірінькнула й злетіла з полотна. Отже, ці фарби незвичайні! Над їх створенням працює гість з минулого — відомий митець та винахідник Леонардо да Вінчі.

Портрет, пані Лізи дель Джокондо — найвідоміша картина Леонардо да Вінчі, виконана у техніці сфумато

Він придумав парашут, водолазний костюм, велосипед і багато інших речей. На жаль, більшість його проектів у той час втілити було неможливо, і вони дійшли до нас лише в його нотатках на папері.

Як художник Леонардо да Вінчі теж робив відкриття. Він винайшов живописну техніку сфумато (в перекладі з італійської "який зникає, наче дим"). Коли основний шар фарби висихав, митець наносив поверх нього напівпрозорі тони інших кольорів. Світло, проходячи крізь прозорі шари фарби до основи (дошки), відбивається і розсіюється щоразу по-різному — залежно від кута зору глядача або від кута падіння світла. Тому здається, що зображення змінюються, наче живі.

  • Хто допомагає Леонардо створювати диво-фарби?
  • Що ви хотіли б намалювати чарівними фарбами?

Винаходи поруч!

  • Які ще винаходи та цікаві пристрої ви помітили на картині?
  • Поміркуйте, які інші відділи мають бути в лабораторії "Мрій-і-Дій".
  • Чи може бути винахідником поет або кондитер, учитель або водій? Що вони можуть винайти?
  • Чи може дитина винайти щось корисне для людства? Що для цього потрібно?
  • Як ви гадаєте, коли може знадобитися Музичний гармонізатор, який винайшла команда Джмелика?
  • Яка музика може його замінити?
  • Чому в різних ситуаціях ми слухаємо різну музику?
  • Коли музика нам допомагає, а коли може заважати? Від чого це залежить?

Джмелик давно цікавиться різними технічними новинками і полюбляє проводити цікаві досліди. Приєднуйтеся до його команди!

Пан Точний Час на гостину кличе нас” (“Джміль”, 2018, № 2) — розповідаємо дітям про різні способи вимірювання часу, різні види годинників, календар, а також розв'язуємо цікаві завдання з наліпками для допитливих малят.

На гостину запрошує Нотка!” (“Джміль”, 2013, № 1) — бесіда з дітьми за сюжетною картиною про музику та її виконавців, про те, як зберігати музику і для чого це потрібно.

Дослідницький центр Книжечки” (“Джміль”, 2013, № 3): досліджуємо, як різні рослини відчувають пори року; чому листя у рослин на вулиці жовтіє, а у кімнатних залишається зеленим.

Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Мрій-і-Дій”

Завантажити презентацію для дітей

Електронний додаток з'явиться на сайті незабаром.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Сюжетна картина вводить дітей у цікавий світ винахідників — дає змогу відчути себе творцем, новатором, інженером, ученим тощо. Цінність бесіди за сюжетною картиною в тому, що вона зможе зацікавити всіх — хлопчиків і дівчаток, малят з різними здібностями, інтересами, обдаруваннями тощо.

Обговоріть з дітьми, які незвичайні пристрої або незвичні функції вже звичних пристроїв потрібні нам у повсякденному житті. Чому виникла така потреба? Коли ми їх використовуємо? Навіщо?

Про що має поміркувати винахідник перед тим, як візьметься вигадувати якусь новинку? Запропонуйте дітям дослідити, чи завжди технічні новації одразу подобалися людям, чому. Як варто чинити винахідникам, аби уникнути зайвої роботи? Що мають дослідити інженери, аби їхні творіння приносили якнайбільшу користь людям?

Публікація допоможе цікаво та захопливо провести уроки інтегрованого курсу "Я досліджую світ", заняття з ознайомлення з довкіллям, заняття та уроки з розвитку мовлення і навіть музичні.









<< До змісту номера (“Джміль” № 4 /2019)