Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “Вчимося дружити” журналу “Джміль” № 11, 2021
у дошкільній та початковій освіті

Тема номера зацікавить абсолютно всіх дошкільнят і молодших школярів, адже дружба допомагає у різних життєвих ситуаціях. Ми живемо в суспільстві, тож маємо узгоджувати свої бажання та дії з іншими людьми. Цей випуск допоможе розгорнути з дошкільнятами освітні ситуації “У садочку друзів маю”, “Умій дружбу цінувати”, “Подарунок другу”.

Вчителі, які працюють у початковій школі, можуть провести за матеріалами випуску тематичний тиждень “Мої друзі” (1 клас), а також використати публікації журналу під час розкриття тем “Спільнота”, “Цінності” (2 клас), “Я — людина” (3 клас) та “Можливості людини” (4 клас).

Поговоріть з дітьми про те, чи легко стати для когось справжнім другом, поміркуйте разом, чим відрізняється друг від товариша, від близької, рідної людини, як треба ставитися до друзів.

У кожному віці розкриття теми дружби має свою специфіку: варто наголошувати на різних моментах, по-різному проводити бесіди тощо.

Дошкільнятам варто розповісти, що таке дружба, як треба ставитися до друзів, пояснити, що далеко не кожного приятеля можна назвати другом, навести приклади справжньої дружби з казок, оповідань, із життя.

Основне завдання цього тижня для першокласників — здружити дітей, допомогти їм розкритися, краще пізнати одне одного. У цьому добре допоможуть комунікативні та командні ігри. Організуйте таку діяльність під час уроків, і діти отримають приклад того, що можна робити з друзями у вільний час. Сучасним малятам часто бракує такого досвіду.

Учні 2-4-х класів зможуть поглибити свої навички комунікації.

Матеріали випуску можна використати у початковій школі під час вивчення таких тем:

1 клас: “Мої друзі” (тиждень 3)

  • Дружба — просто і складно
  • Портрет друга або подруги
  • Аліса шукає друзів у Казковій країні
  • Як знайти спільну мову?

2 клас: “Спільнота”, “Цінності”

  • Дружба — просто і складно
  • Пісня друзів
  • Аліса шукає друзів у Казковій країні

3 клас: “Я — людина”

  • Який у мене настрій?
  • Дружба — просто і складно
  • Як знайти спільну мову?

4 клас: “Можливості людини”

  • Дружба — просто і складно
  • Як знайти спільну мову?

Організація освітньої діяльності у дошкільних закладах

Листопадовий випуск журналу “Джміль” № 11, 2021 містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми над темою “Вчимося дружити”. Коротко оглянемо його публікації.

Освітня ситуація “У садочку друзів маю”

  • Бесіда за сюжетною картиною “На гостині в дитсадку”. Запропонуйте дітям уявити, що до них у групу завітав Джмелик. Про що вони його запитали б? Пограйте в ігри, які запропонував Джмелик. Спробуйте виправити капості Шкоденяти.
  • Музична хвилинка “Пісня друзів”. Послухайте пісню про дружбу англійською мовою, вивчіть слова, співайте і танцюйте разом з малятами.
  • Вистава “Аліса шукає друзів у Казковій країні”. Поговоріть із дітьми про важливість дружби. Прочитайте їм сценарій казкової пригоди або розіграйте його в ролях.

Освітня ситуація “Умій дружбою дорожити”

  • Психологічна гімнастика “Який він, справжній друг?”. Обговоріть із вихованцями проблемні ситуації, описані в журналі, та інші, із життя групи. Разом поміркуйте, як мав би вчинити справжній друг за тих чи інших обставин.
  • Образотворча діяльність “Намалюй друга або подругу”. Запропонуйте дітям за схемою та інструкцією у журналі намалювати портрети своїх друзів і подруг.
  • Читання вірша О. Лущевської “Який у мене настрій?”. Прочитайте дітям вірш, що показує, як можна завдяки яскравим асоціаціям пояснити, що відчуваєте ви чи ваш друг.

Освітня ситуація “Подарунок другу”

  • Діалог-розмірковування “Як зробити сюрприз другу”. Обговоріть із дітьми, що таке сюрпризи, чому вони нам приємні, що може стати сюрпризом. Зверніть увагу малят на те, що сюрпризом може бути й вчасно подарована усмішка, надана у потрібну мить допомога (навіть якщо її ніхто не побачить), невеличкий гостинчик тощо.
  • Творча діяльність “Книжечка-безкінечник”. Разом з дітьми із заготовки на сторінках журналу створіть за інструкцією саморобну книжечку-безкінечник і подаруйте друзям.
План освітньої діяльності з дошкільнятами за матеріалами журналу “Джміль” № 11, 2021.

Організація освітньої діяльності у початковій школі

Матеріали листопадового випуску журналу “Джміль” № 11, 2021 “Вчимося дружити” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:

  • діти розрізняють родинні зв’язки, дружні, ділові стосунки та подружнє життя — [2 СЗО 2-4.4-4], встановлюють дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі — [2 СЗО 2-1.4-1], [2 СЗО 1.4];
  • пояснюють, чому люди тримаються разом, взаємодіють — [2 ГІО 2-7.2-1];
  • виробляють (з однокласниками) доброчесні правила взаємодії, переконуються, що вони потрібні — [2 ГІО 4-8.1-1], [2 ГІО 8.1], [4 ГІО 8.1], [4 ГІО 2-7.2-2];
  • з’ясовують, що вони можуть робити для однокласників, шкільної спільноти; висловлюють відповідні пропозиції на зборах класу — [2 ГІО 4-8.2-2], [2 ГІО 8.2];
  • співпрацюють і взаємодіють з іншими у різних ситуаціях (навчання, гра) — [3 СЗО 2.3], [3 ГІО 8.1];
  • встановлюють взаємозв’язки у соціальному житті (між учинком і наслідком, порушенням правил і відповідальністю); передбачають наслідки своїх учинків — [3 СЗО 1.4].








<< До змісту номера (“Джміль” № 11 /2021)

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email: