Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 11 /2021) |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “Вчимося дружити” журналу “Джміль” № 11, 2021
у дошкільній та початковій освіті
Тема номера зацікавить абсолютно всіх дошкільнят і молодших школярів, адже дружба допомагає у різних життєвих ситуаціях. Ми живемо в суспільстві, тож маємо узгоджувати свої бажання та дії з іншими людьми. Цей випуск допоможе розгорнути з дошкільнятами освітні ситуації “У садочку друзів маю”, “Умій дружбу цінувати”, “Подарунок другу”.
Вчителі, які працюють у початковій школі, можуть провести за матеріалами випуску тематичний тиждень “Мої друзі” (1 клас), а також використати публікації журналу під час розкриття тем “Спільнота”, “Цінності” (2 клас), “Я — людина” (3 клас) та “Можливості людини” (4 клас).
Поговоріть з дітьми про те, чи легко стати для когось справжнім другом, поміркуйте разом, чим відрізняється друг від товариша, від близької, рідної людини, як треба ставитися до друзів.
У кожному віці розкриття теми дружби має свою специфіку: варто наголошувати на різних моментах, по-різному проводити бесіди тощо.
Дошкільнятам варто розповісти, що таке дружба, як треба ставитися до друзів, пояснити, що далеко не кожного приятеля можна назвати другом, навести приклади справжньої дружби з казок, оповідань, із життя.
Основне завдання цього тижня для першокласників — здружити дітей, допомогти їм розкритися, краще пізнати одне одного. У цьому добре допоможуть комунікативні та командні ігри. Організуйте таку діяльність під час уроків, і діти отримають приклад того, що можна робити з друзями у вільний час. Сучасним малятам часто бракує такого досвіду.
Учні 2-4-х класів зможуть поглибити свої навички комунікації.
Матеріали випуску можна використати у початковій школі під час вивчення таких тем:
1 клас: “Мої друзі” (тиждень 3)
- Дружба — просто і складно
- Портрет друга або подруги
- Аліса шукає друзів у Казковій країні
- Як знайти спільну мову?
2 клас: “Спільнота”, “Цінності”
- Дружба — просто і складно
- Пісня друзів
- Аліса шукає друзів у Казковій країні
3 клас: “Я — людина”
- Який у мене настрій?
- Дружба — просто і складно
- Як знайти спільну мову?
4 клас: “Можливості людини”
- Дружба — просто і складно
- Як знайти спільну мову?
Організація освітньої діяльності у дошкільних закладах
Листопадовий випуск журналу “Джміль” № 11, 2021 містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми над темою “Вчимося дружити”. Коротко оглянемо його публікації.
Освітня ситуація “У садочку друзів маю”
- Бесіда за сюжетною картиною “На гостині в дитсадку”. Запропонуйте дітям уявити, що до них у групу завітав Джмелик. Про що вони його запитали б? Пограйте в ігри, які запропонував Джмелик. Спробуйте виправити капості Шкоденяти.
- Музична хвилинка “Пісня друзів”. Послухайте пісню про дружбу англійською мовою, вивчіть слова, співайте і танцюйте разом з малятами.
- Вистава “Аліса шукає друзів у Казковій країні”. Поговоріть із дітьми про важливість дружби. Прочитайте їм сценарій казкової пригоди або розіграйте його в ролях.
Освітня ситуація “Умій дружбою дорожити”
- Психологічна гімнастика “Який він, справжній друг?”. Обговоріть із вихованцями проблемні ситуації, описані в журналі, та інші, із життя групи. Разом поміркуйте, як мав би вчинити справжній друг за тих чи інших обставин.
- Образотворча діяльність “Намалюй друга або подругу”. Запропонуйте дітям за схемою та інструкцією у журналі намалювати портрети своїх друзів і подруг.
- Читання вірша О. Лущевської “Який у мене настрій?”. Прочитайте дітям вірш, що показує, як можна завдяки яскравим асоціаціям пояснити, що відчуваєте ви чи ваш друг.
Освітня ситуація “Подарунок другу”
- Діалог-розмірковування “Як зробити сюрприз другу”. Обговоріть із дітьми, що таке сюрпризи, чому вони нам приємні, що може стати сюрпризом. Зверніть увагу малят на те, що сюрпризом може бути й вчасно подарована усмішка, надана у потрібну мить допомога (навіть якщо її ніхто не побачить), невеличкий гостинчик тощо.
- Творча діяльність “Книжечка-безкінечник”. Разом з дітьми із заготовки на сторінках журналу створіть за інструкцією саморобну книжечку-безкінечник і подаруйте друзям.
Організація освітньої діяльності у початковій школі
Матеріали листопадового випуску журналу “Джміль” № 11, 2021 “Вчимося дружити” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:
- діти розрізняють родинні зв’язки, дружні, ділові стосунки та подружнє життя — [2 СЗО 2-4.4-4], встановлюють дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі — [2 СЗО 2-1.4-1], [2 СЗО 1.4];
- пояснюють, чому люди тримаються разом, взаємодіють — [2 ГІО 2-7.2-1];
- виробляють (з однокласниками) доброчесні правила взаємодії, переконуються, що вони потрібні — [2 ГІО 4-8.1-1], [2 ГІО 8.1], [4 ГІО 8.1], [4 ГІО 2-7.2-2];
- з’ясовують, що вони можуть робити для однокласників, шкільної спільноти; висловлюють відповідні пропозиції на зборах класу — [2 ГІО 4-8.2-2], [2 ГІО 8.2];
- співпрацюють і взаємодіють з іншими у різних ситуаціях (навчання, гра) — [3 СЗО 2.3], [3 ГІО 8.1];
- встановлюють взаємозв’язки у соціальному житті (між учинком і наслідком, порушенням правил і відповідальністю); передбачають наслідки своїх учинків — [3 СЗО 1.4].
<< До змісту номера (“Джміль” № 11 /2021)
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.