МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “Зимові свята” журналу “Джміль” (2020, № 12)
у дошкільній та початковій освіті

Тема номера зацікавить абсолютно всіх дошкільнят і молодших школярів — адже всі діти без винятку люблять різдвяні та новорічні свята. Цей випуск допоможе здійснити з дошкільнятами освітню подорож “У гості на зимові свята” та розгорнути освітню ситуацію “Новорічно-різдвяний затишок”, провести зимову розвагу “Зима прийшла й свята привела”.

Вчителі, які працюють у початковій школі, можуть провести за матеріалами випуску тематичні тижні “Таємниці космосу”, “Подарунки”, “Зимові свята” (1 клас), а також використати публікації журналу під час розкриття тем “Спільнота” (2 клас) та “Енергія” (3 клас).

Пригадайте з дітьми, які зимові свята вони знають. Яких традицій дотримуються в них удома? Різдво святкують 25 грудня чи 7 січня? Яке їхнє улюблене зимове свято?

Обговоріть із вихованцями українські різдвяні обряди. Прочитайте вірші та запропонуйте охочим вивчити напам’ять один – про своє улюблене свято.

Розкажіть дітям про український вертеп. Запропонуйте їм порадувати рідних розповіддю про народження Сина Божого, виконати для гостей колядку чи щедрівку, а також власноруч виготовити новорічні листівки.

Привчайте своїх вихованців до збереження українських традицій. Акцентуйте увагу на тому, що зимові свята — особливі, адже весь світ очікує у ці дні справжніх див. Спробуйте відтворити казкову атмосферу вдома.

Обговоріть із дітьми, як можна весело і легко підготуватися до свят. Наголосіть на тому, що аби така діяльність дарувала лише позитивні емоції, важливо вміти домовлятися, співпрацювати.

Матеріали випуску можна використати у початковій школі під час вивчення таких тем:

1 клас: “Таємниці космосу” (тиждень 14), “Подарунки” (тиждень 15), “Зимові свята” (тиждень 16)

  • Космічно-земна історія про кмітливу собаку, ельфів та Малу Ведмедицю.
  • Досліджуємо одяг для космічних мандрів.
  • Майстер-клас із виготовлення подарунків.
  • Віршики та вистава до Дня святого Миколая.

2 клас: “Спільнота”

  • Сюжетна картина про співпрацю та бесіда за нею.
  • Комікс про те, як знайти необхідну інформацію.

3 клас: “Енергія”

  • Сюжетна картина про енергійну підготовку до новорічного свята.
  • Передаємо енергію через подарунки: малювання ялинок для виготовлення листівок.

Організація освітньої діяльності у дошкільних закладах

Грудневий випуск журналу “Джміль” (2020, № 12) містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми під час вивчення теми “Зимові свята”. Пропонуємо короткий огляд його публікацій.

Освітня подорож “У гості на зимові свята”

  • Бесіда-дослідження за сюжетною картиною “Підготовка до зимових свят у класі”. Уявіть себе в гостях у хлопчиків та дівчаток на картині. Чи схожі вони на вас? Де відбувається дія — у дитячому садочку чи в школі? З’ясуйте разом, що майструють діти. Поміркуйте, навіщо люди прикрашають свої оселі до свят. Розкажіть своїм вихованцям про зимові свята та виконайте цікаві завдання з наліпками.
  • Музична хвилинка “Чарівний Санта”. Послухайте пісню Брайана Адамса “Має бути Санта”, спонукаючи малят танцювати. Разом створіть святковий настрій.
  • Образотворча діяльність “Символ свята — ялинка”. За зразками в журналі виготовте разом з дітьми вітальні листівки, які вони зможуть подарувати рідним та друзям.

Освітня ситуація “Новорічно-різдвяний затишок”

  • Художня праця “Яскравий вогник свічечки”. Навчіть малят створювати з картону яскраві свічечки — безпечні оздоби для ялинки.
  • Творча діяльність “Різдвяні янголята”. Запропонуйте дітям виготовити різдвяного ангелика, який стане чудовою окрасою для ялинки. А потім інсценізуйте розмову кількох ангеликів.

Зимова розвага “Зима прийшла й свята привела”

План освітньої діяльності з дошкільнятами за матеріалами журналу “Джміль” № 12, 2020.

Організація освітньої діяльності у початковій школі

Матеріали грудневого випуску журналу “Джміль” (№ 12, 2020) “Зимові свята” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:

  • виявляє інтерес до пізнання минулого і сьогодення України, участі у відзначенні пам’ятних подій, державних і народних свят — [3 ГІО 3.1], [3 ГІО 3.2];
  • виготовляє доступні атрибути до свят та урочистостей — [2 ГІО  3-7.1-5];
  • дотримується правил етичної поведінки під час спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях — [2 СЗО 3-1.4-6];
  • бере участь у колективному здійсненні творчого задуму — у народних святах та обрядах, концертах, виставках, інсценізаціях тощо — [2 МИО 3-3.3-3], [4 МИО 3-3.3-4], дотримується правил взаємодії й творчої співпраці — [2 МИО 3-3.34];
  • дотримується встановлених в освоєному громадському просторі (у школі, парку, на дитячому майданчику тощо) правил — [2 ГІО 2-2.3-1];
  • описує деякі найважливіші винаходи людства — [2 ПРО 3-3.3-8];
  • створює прості візуальні медіапродукти (фото, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж тощо) — [2 МОВ 4-1.6-7];
  • створює виріб за зразком (шаблоном) із використанням паперу, картону — [2 ТЕО 1-1.4-4];
  • вирізняє в художніх текстах (казках, оповіданнях, віршах) образні вислови й пояснює, які саме образи вони допомагають уявити, — [2 МОВ 1-1.7-4].








<< До змісту номера (“Джміль” № 12 /2020)