Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 12 /2020) |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “Зимові свята” журналу “Джміль” (2020, № 12)
у дошкільній та початковій освіті
Тема номера зацікавить абсолютно всіх дошкільнят і молодших школярів — адже всі діти без винятку люблять різдвяні та новорічні свята. Цей випуск допоможе здійснити з дошкільнятами освітню подорож “У гості на зимові свята” та розгорнути освітню ситуацію “Новорічно-різдвяний затишок”, провести зимову розвагу “Зима прийшла й свята привела”.
Вчителі, які працюють у початковій школі, можуть провести за матеріалами випуску тематичні тижні “Таємниці космосу”, “Подарунки”, “Зимові свята” (1 клас), а також використати публікації журналу під час розкриття тем “Спільнота” (2 клас) та “Енергія” (3 клас).
Пригадайте з дітьми, які зимові свята вони знають. Яких традицій дотримуються в них удома? Різдво святкують 25 грудня чи 7 січня? Яке їхнє улюблене зимове свято?
Обговоріть із вихованцями українські різдвяні обряди. Прочитайте вірші та запропонуйте охочим вивчити напам’ять один – про своє улюблене свято.
Розкажіть дітям про український вертеп. Запропонуйте їм порадувати рідних розповіддю про народження Сина Божого, виконати для гостей колядку чи щедрівку, а також власноруч виготовити новорічні листівки.
Привчайте своїх вихованців до збереження українських традицій. Акцентуйте увагу на тому, що зимові свята — особливі, адже весь світ очікує у ці дні справжніх див. Спробуйте відтворити казкову атмосферу вдома.
Обговоріть із дітьми, як можна весело і легко підготуватися до свят. Наголосіть на тому, що аби така діяльність дарувала лише позитивні емоції, важливо вміти домовлятися, співпрацювати.
Матеріали випуску можна використати у початковій школі під час вивчення таких тем:
1 клас: “Таємниці космосу” (тиждень 14), “Подарунки” (тиждень 15), “Зимові свята” (тиждень 16)
- Космічно-земна історія про кмітливу собаку, ельфів та Малу Ведмедицю.
- Досліджуємо одяг для космічних мандрів.
- Майстер-клас із виготовлення подарунків.
- Віршики та вистава до Дня святого Миколая.
2 клас: “Спільнота”
- Сюжетна картина про співпрацю та бесіда за нею.
- Комікс про те, як знайти необхідну інформацію.
3 клас: “Енергія”
- Сюжетна картина про енергійну підготовку до новорічного свята.
- Передаємо енергію через подарунки: малювання ялинок для виготовлення листівок.
Організація освітньої діяльності у дошкільних закладах
Грудневий випуск журналу “Джміль” (2020, № 12) містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми під час вивчення теми “Зимові свята”. Пропонуємо короткий огляд його публікацій.
Освітня подорож “У гості на зимові свята”
- Бесіда-дослідження за сюжетною картиною “Підготовка до зимових свят у класі”. Уявіть себе в гостях у хлопчиків та дівчаток на картині. Чи схожі вони на вас? Де відбувається дія — у дитячому садочку чи в школі? З’ясуйте разом, що майструють діти. Поміркуйте, навіщо люди прикрашають свої оселі до свят. Розкажіть своїм вихованцям про зимові свята та виконайте цікаві завдання з наліпками.
- Музична хвилинка “Чарівний Санта”. Послухайте пісню Брайана Адамса “Має бути Санта”, спонукаючи малят танцювати. Разом створіть святковий настрій.
- Образотворча діяльність “Символ свята — ялинка”. За зразками в журналі виготовте разом з дітьми вітальні листівки, які вони зможуть подарувати рідним та друзям.
Освітня ситуація “Новорічно-різдвяний затишок”
- Художня праця “Яскравий вогник свічечки”. Навчіть малят створювати з картону яскраві свічечки — безпечні оздоби для ялинки.
- Творча діяльність “Різдвяні янголята”. Запропонуйте дітям виготовити різдвяного ангелика, який стане чудовою окрасою для ялинки. А потім інсценізуйте розмову кількох ангеликів.
Зимова розвага “Зима прийшла й свята привела”
- Театралізована діяльність “Свято Миколая”. Поговоріть із дітьми про історію й традиції святкування 19 грудня, допоможіть їм відчути дух цього зимового свята. Прочитайте сценарій і залучіть своїх вихованців до драматизації.
- Читання віршів О. Кротюк “Доброму Миколаю”, В. Моруги “Нічка-новорічка”, В. Правоторової “У Святвечір”. Прочитайте малятам вірші та запропонуйте охочим вивчити напам’ять один — про своє улюблене свято.
- Театралізована діяльність “Різдвяний вертеп”. Обговоріть із дітьми українські різдвяні обряди. Розглядаючи фото, пошукайте на них персонажів вертепу. Запропонуйте малятам порадувати рідних розповіддю про народження Сина Божого.
Організація освітньої діяльності у початковій школі
Матеріали грудневого випуску журналу “Джміль” (№ 12, 2020) “Зимові свята” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:
- виявляє інтерес до пізнання минулого і сьогодення України, участі у відзначенні пам’ятних подій, державних і народних свят — [3 ГІО 3.1], [3 ГІО 3.2];
- виготовляє доступні атрибути до свят та урочистостей — [2 ГІО 3-7.1-5];
- дотримується правил етичної поведінки під час спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях — [2 СЗО 3-1.4-6];
- бере участь у колективному здійсненні творчого задуму — у народних святах та обрядах, концертах, виставках, інсценізаціях тощо — [2 МИО 3-3.3-3], [4 МИО 3-3.3-4], дотримується правил взаємодії й творчої співпраці — [2 МИО 3-3.34];
- дотримується встановлених в освоєному громадському просторі (у школі, парку, на дитячому майданчику тощо) правил — [2 ГІО 2-2.3-1];
- описує деякі найважливіші винаходи людства — [2 ПРО 3-3.3-8];
- створює прості візуальні медіапродукти (фото, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж тощо) — [2 МОВ 4-1.6-7];
- створює виріб за зразком (шаблоном) із використанням паперу, картону — [2 ТЕО 1-1.4-4];
- вирізняє в художніх текстах (казках, оповіданнях, віршах) образні вислови й пояснює, які саме образи вони допомагають уявити, — [2 МОВ 1-1.7-4].
<< До змісту номера (“Джміль” № 12 /2020)
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.