Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “Одяг та мода” журналу “Джміль” (2020, № 1)
у дошкільній та початковій освіті

Тема номера зацікавить абсолютно всіх дошкільнят і молодших школярів — адже кожному до вподоби вдягатися гарно й стильно. Цей випуск допоможе здійснити з дошкільнятами освітню подорож “Де народжується одяг” та розгорнути освітню ситуацію “Наш одяг”.

Вчителі, які працюють у початковій школі, можуть провести за матеріалами випуску тематичний тиждень “Мода” (1 клас), а також використати публікації журналу під час розкриття тем “Зміни” (2 клас) та “Чарівні перетворення” (3 клас).

Тож поговоріть з дітьми про те, як варто обирати одяг, на що ми звертаємо увагу, коли це робимо. Здійсніть мандрівку в минуле, щоб дізнатися, як стан і рівень розвитку суспільства впливає на одяг. Розкажіть дітям, що мода — це нетривале панування певних уподобань у якійсь сфері життя чи культури. Це короткочасні зміни, які переважно стосуються зовнішнього вигляду навколишніх предметів і творів мистецтва.

Зверніть увагу дітей на те, яким був одяг у різні часи, як стиль вбрання впливав на життя людей. Чому одяг змінюється? Який одяг діти хочуть змінити, а який ні? Чому? А які іграшки, книжки, музика тощо були в моді в різні часи? Запропонуйте дітям розпитати батьків, дідусів і бабусь, якій музиці вони віддавали перевагу в дитинстві, юності, які телевізійні передачі дивилися, як їм подобалося проводити вільний час, які зачіски були популярними тощо.

Мода охоплює різні сфери діяльності людей. Ми часто чуємо слова “модна музика”, “модні ґаджети” тощо. Тому варто розширити межі теми і обговорити з малятами, що нині модно, а що ні, коли варто, а коли не бажано перейматися модою.

З’ясуймо разом з дітьми, що про нас розповідає одяг, чи може вбрання бути водночас зручним, теплим і модним. Нехай малята спробують змоделювати сучасний одяг — причепурити своїх улюблених лялечок і влаштувати показ мод. Запропонуйте дітям уважніше, ніж зазвичай, придивитися до одягу людей на вулицях та з’ясувати, в чому полягають особливості моди для дорослих, підлітків і малят. Які дрібнички роблять наше вбрання не схожим на одяг інших людей?

Обговоріть з малятами, чому здоровим бути модно, що кожен з нас може зробити для підтримання і зміцнення здоров’я, чи пов’язане наше самопочуття з тим, як ми вдягаємося, з нашими повсякденними звичками тощо. На що ми маємо звернути увагу перед тим, як збиратися надвір? Краще вдягтися відповідно до погоди чи модно? Чи може модний одяг бути і зручним, і теплим?

Проведіть у групі чи класі дефіле в сучасному зручному вбранні, яке пасує малятам. Надайте їм можливість прийти до садочка чи школи, вдягнувшись так, як їм хочеться. Поспостерігайте за дітьми цього дня, толерантно поставтеся до їхніх бажань, поміркуйте, що змінилося, як одяг вплинув на настрій, спілкування тощо. Потім обережно, делікатно обговоріть зі своїми вихованцями, чого не варто вдягати, йдучи до садочка чи школи, поясніть чому. А про гарні знахідки, навпаки, розкажіть усім — можливо, варто зробити їх класною традицією?

Організація освітньої діяльності у дошкільних закладах

Січневий випуск журналу “Джміль” (2020, № 1) містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми з теми “Мода та одяг”. Здійснимо короткий огляд його публікацій.

  • Освітня подорож “Де народжується одяг”. Поміркуйте разом з дітьми про те, як народжується одяг, що треба знати і вміти, аби вбрання було зручним і пасувало нам. Розкажіть малятам, як із тоненьких ниточок майстри створюють тканину, і спробуйте разом відтворити цей процес.
  • Діалог “Охайність — завжди в моді”. Обговоріть з дітьми оповідки про те, як неакуратність може зіпсувати настрій, а також розв'яжіть разом цікаві завдання, які перетворюють нудну роботу на захопливе заняття та розкривають деякі дизайнерські хитрощі.
  • Театр рук”. Покажіть дітям, як за кілька хвилин можна організувати лялькову виставу, акторами в якій будуть їхні рученята.
  • Діалог “Чи завжди варто бути модним?”. Поговоріть з малятами про те, як важливо не гнатися за модою, а зберігати свою індивідуальність.
  • Освітня подорож до Музею Оскара Німеєра. Помандруйте разом з дітьми до Бразилії та покажіть їм архітектурну перлинку. Зазирніть до будівлі-"ока" і створіть у групі власну філію музею сучасного мистецтва.
План освітньої діяльності з дошкільнятами за матеріалами журналу “Джміль” № 1, 2020.

Організація освітньої діяльності у початковій школі

Матеріали січневого випуску журналу “Джміль” (2020, № 1) “Мода та одяг” допомагають досягти таких результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:

  • показати дітям необхідність дотримання правил догляду за своїм одягом та особистими речами — [2 СЗО 1.1], [2 СЗО 2-1.1-6];
  • звернути увагу маленьких учнів на зміни в одязі та звичках, обумовлені видом діяльності або настроєм, — [4 СЗО 3.2], [4 СЗО 2-3.2-3];
  • показати малятам, що кожен з нас із часом змінюється, навчити приймати і поважати індивідуальність — [2 СЗО 3.2], [2 СЗО 2-3.2-21];
  • навчити дітей одягатися зручно, відповідно до погоди — [2 СЗО 4.3] [2 СЗО 3-4.3-2];
  • повправляти учнів у виконанні знайомих технологічних операцій із використанням ниток і тканини, навчити прогнозувати, яким буде виріб, — [2 ТЕО 1.1], [4 ТЕО 1.1], [2 ТЕО 1-1.1-1] [4 ТЕО 1-1.1-4].








<< До змісту номера (“Джміль” № 1 /2020)

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email: