Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  

Пригоди на обкладинці

Завітаймо в ательє

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Розмова про обнову

У перший день січня Джмелик та його друзі взялися планувати свої пригоди на новий рік. Кожен написав на окремому аркушику свої ідеї щодо того, де йому чи їй хотілося б побувати. Ці записки вкинули в шапку.

  • Чи плануєте ви бажані події та мандрівки на весь рік? Як ви робите це в родині? А у групі садочка чи в класі? Якщо хочете започаткувати таку традицію, скористайтеся прикладом Джмелика.

— А тепер визначимо місце січневої пригоди, — Джмелик аж підстрибував від нетерпіння, розгортаючи записочку, яку витягнув із шапки.

— Ательє? А що це таке? — здивувався він.

— Хіба ти не знаєш? — підвела брівки Книжечка. — Місце, де шиють одяг.

— Хто це написав? Це ж лише дівчаткам цікаво! — обурився Джмелик.

— А от і ні, — сказав Пензлик. — Це моя ідея. Створення одягу — дуже творче заняття, цікаве для всіх. Серед відомих кутюр'є, тобто митців, які вигадують нові моделі одягу, багато чоловіків.

— Дуже я сумніваюся, що мене це зацікавить… — насупився Джмелик.

— А обнову отримати хочеш? — втрутилася Книжечка. — В ательє тобі можуть пошити що тільки заманеться.

— Гаразд, умовили. На мене саме став затісний мій концертний костюм.

Купити чи пошити?

Зазирнімо в ательє. У вітальні повно народу! На плечиках висять уже готові сукні та костюми. Даринка саме шукає серед них обнову до дня народження, а мама їй допомагає.

  • Яка сукня сподобалася мамі? А яку хоче взяти Даринка? Про що запитує мама в доньки? Що іще має зробити дівчинка, аби здійснити вибір?
  • А як заведено у ваших родинах? Одяг дітям купують дорослі, покладаючись на власний смак, чи ви самі обираєте речі для свого гардероба? Чи легко робити вибір?
  • На що ви зважаєте під час покупки: на колір, фасон, якість тканини, відповідність моді, зручність, ціну?

Братик Даринки Дениско придивляється до нових штанців.

  • Як гадаєте, чи підійдуть вони йому?
  • Хто вже приміряє одяг, який планує придбати? А хто чекає своєї черги? Кого в ательє більше?
  • Хто в цій вітальні не може вдягнутися сам, але має дбайливу помічницю? А кому одяг геть не потрібен?

Пані Марина на диванчику гортає журнал мод, що рясніє світлинами новинок сезону.

  • Чи до вподоби вам роздивлятися такі журнали? Чому?

А її син Артем тим часом зайнятий важливою справою — майстриня ательє знімає з нього мірки. Поміркуйте, навіщо.

  • Де на картині це відбувається? Чим користується майстриня?
  • Як гадаєте, яку обнову пошиють Артемові?
  • Чим зайняті інші жінки в ательє? Хто з них закрійниця, а хто швачка? Як називаються інструменти, якими вони користуються?
  • Поміркуйте, навіщо шити одяг в ательє, коли завжди можна придбати готовий у магазині.

Як шиють одяг

  • Пронумеруйте етапи створення нового одягу від початку до кінця. Які пункти можна поміняти місцями, а які ні?
  • Пограйте з друзями в ательє! Уявіть, що до вас завітали Джмелик, Нотка, Пензлик та Книжечка й замовляють собі концертні костюми.
  • Як ви вважаєте, який одяг доцільніше шити в ательє — повсякденний чи святковий? Чому?
  • Які електричні прилади ви бачите на картині? Яке їхнє призначення? Чому з ними слід працювати обережно?
  • Назвіть усі предмети одягу, які є на картині. Які ще вам відомі?
  • Якого вбрання на картині більше — святкового чи буденного? На якому більше оздоб? Яких саме?
  • Чи до вподоби вам мереживо, нашивки, паєтки, камінці, банти, блискітки, брошки, заклепки? На якому одязі яка прикраса доречніша? Чому?
  • Скільки на картині джинсів? Дізнайтеся про історію створення цього одягу.

Неможлива історія” (“Джміль”, 2017, № 11). Дотепна сюжетна картина — віммельбух — про неможливу ситуацію з реальними рисами, що виникла (чи ні?) у звичайному класі. Уважно придивляємося до сучасних модних деталей.

По інший бік телеекрана” (“Джміль”, 2016, № 5). Здійсніть з малятами захопливу віртуальну екскурсію до телецентру: дізнайтеся про те, як створюють телепередачі, та створіть власну програму, присвячену моді.

Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Завітаймо в ательє”

Завантажити презентацію для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Сюжетна картина допоможе здійснити віртуальну подорож в ательє мод, розповісти дітям про те, як народжується одяг, ознайомити їх із професіями людей, які створюють сучасне вбрання.

Влаштуйте у групі чи класі невеличке ательє, а "клієнтами" нехай будуть лялечки. Відтворіть з дітьми весь ланцюжок від замовлення одягу та моделювання до представлення готового вбрання. Як слід замовляти одяг? Як чітко та зрозуміло розповісти, що саме ви хочете пошити? Які мірки потрібні, щоб створити різні предмети одягу? Як оздобити вбрання?

Бесіда за сюжетною картиною допоможе захопливо провести уроки інтегрованого курсу "Я досліджую світ", заняття й уроки з розвитку мовлення, організувати освітні ситуації, а також стане у пригоді під час проведення освітніх подорожей, інтегрованих уроків/занять, днів, тижнів тощо.









<< До змісту номера (“Джміль” № 1 /2020)