Пригоди на обкладинці

Неможлива історія

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Вам сподобалася обкладинка цього випуску? Знайшли на ній те, чого не може бути у звичайному класі? А уявіть, що сюди ще й прийшов новачок, до того ж дуже незвичний...

Несподіване знайомство

Після осінніх канікул у класі, де вчився Джмелик, з'явився новий учень. Чи то пак учениця...

— Добрий день, діти! — привіталась учителька. — Знайомтеся, це... Ой, де ж ти?! З-під учительського столу почулося шарудіння. — Мабуть, соромиться, — пояснила вона й зникла під столом.

Там зашаруділо ще більше, а потім загрюкало. Раптово стіл затрясся й підскочив. Книжки, ручки, годинник і маленьке погруддя Шевченка впереміж полетіли додолу.

— Ай-ай-ай, рятуйте! Лоскотно! — писнув голосок, що явно не належав учительці. А тоді все стихло. Чутно було тільки, як у сусідньому класі писали диктант.

Зненацька з-під столу вигулькнула чиясь розкуйовджена чуприна. А потім і вчителька, яка лагідно підштовхувала вперед новачка з цукерками в руках...

  • Намалюйте, яким ви уявляєте бабайка.

— Так от, діти, — продовжила вчителька. — Я хочу представити вам нашу нову ученицю. Тобто учня.

— Ось цукерки. Це вам.

— А-а-а-ай! — прокотилося класом, коли учні побачили, хто це сказав.

У Зої Калапузі з першої парти навіть волосся стало дибки.

— Та це ж... Та це ж... — вона відсахнулася і затулила очі руками, аби не бачити те, що бачили всі.

— Так, так, любі діти, не лякайтеся, — заспокоїла вчителька, — це бабайко. Бабайко Мокризоня.

  • Уявіть, що бабайко — це ви. Як би ви лякали дітей? А дорослих?

— А Мокризоня — це ім'я чи прізвище? — спантеличено перепитав відмінник Сашко Горішок.

— Це по батькові, — тонюсіньким голосочком відповів бабайко.

— Ти хлопчик чи дівчинка? — Сашко зацікавлено роздивлявся новачка.

— Але ж цього не може бути! — обурилася Настя Чубчик. — Бабайко — це дитяча вигадка!

  • Розкажіть, яких іще страшних істот ви знаєте. Поміркуйте, які з них справжні, а які — вигадані. Чому ви їх боїтеся?

— Сама ти вигадка, — ображено буркнув бабайко й насупився.

— Не ображайся, Настя вибачиться. Правда ж, Настю? — суворо перепитала вчителька. — Біля неї саме є вільне місце, сідай, — звернулась вона до бабайка.

Мокризоня поплентався до Настиної парти, розклав свої речі. Й розпочався урок читання. Якщо це можна було назвати уроком. Звісно, всі тільки те й робили, що, наче ненароком, озиралися на бабайка й перешіптувалися.

  • Як би ви почувалися на місці бабайка?

Непросто бути новачком

На перерві діти швиденько розхапали цукерки з бабайчиного пакунка. Подивитися на нового учня збіглася вся школа.

— Не бійтеся, він хороший! Я сиджу з ним за однією партою, — гордо розповідала Настя старшокласникам. — Просто треба мити руки після того, як його погладиш.

— А ще він уміє подавати лапу! — втрутився й собі Сашко Горішок.

  • Що ще могли розповісти однокласники про Мокризоню?

На другому уроці бабайко правильно розв'язав задачку, і хтось влучив у нього з плювачки. А на третьому — Мокризоня сів на жуйку, яку йому підклали на стілець. Стілець прилип до штанів, і коли бабайка викликали до дошки, то він устав разом зі стільцем, наче з панциром. Ото сміху було!

Бабайко теж сміявся до сліз. А потім зібрав свої речі й поплентався до виходу.

— Бу! — сказав він на прощання. І враз усі заклякли від переляку. Коли ж оговтались, то до самого вечора обговорювали, який бабайко потворний і нетовариський.

  • Пригадайте, як ви зустрічали когось новенького, хто вам був не дуже до вподоби.

А зранку Настя Чубчик прийшла до школи раніше і написала на дошці: "Мені дуже соромно! Вибач!". Почали сходитися й інші учні, дехто навіть приніс бабайкові цукерки...

Але місце, де сидів Мокризоня, було порожнє. Не з'явився він і наступного дня. І взагалі в школі його більше ніхто не бачив.

  • Як ви вважаєте, чи справді історія, що сталася в класі Джмелика, неможлива?
  • Як гадаєте, чому бабайко завітав саме до цього класу і чому не повернувся?
  • Розкажіть, які неймовірні речі відбувалися б у класі, якби бабайко лишився.
  • Знайдіть на обкладинці Джмелика, Зою Калапузю, Настю Чубчик і Сашка Горішка.

Завітаймо до класу

  • Розгляньте обкладинку журналу і...

поміркуйте

  • з ким би ви хотіли сидіти за партою
  • що із зображеного на картині можна побачити у вашому класі
  • про що думає кожен учень
  • що може заважати іншим, а хто точно нікого не потривожить
  • кому до душі спорт, музика, малювання, конструювання
  • хто любить побути на самоті

знайдіть

  • таке, мого не може бути
  • тих, хто бачить сни
  • те, чим можуть поживитися люди і не тільки
  • спортивне приладдя
  • те, чим можна забруднитися
  • того, хто в шапці

полічіть

  • цукерки
  • рюкзаки
  • пенали
  • телефони
  • тварин
  • дівчаток

наклейте

  • біля кожного те, що йому належить

Заувага для дорослих

Бесіда за цією оповідкою може розгортатися по-різному. Можна привернути увагу дітей до ставлення до новачків або обговорити дитячі страхи, або ж підвести малят до думки, що бабайко був кумедною вигадкою учнів і не повернувся тому, що його просто не існує.

  • Якою вам здалася Мокризоня? Чим вона вам подобається? Як налагодити стосунки з бабайкою?
  • Чи уважно ви прочитали історію? Поміркуйте, чи насправді вона неймовірна. Можливо, у вас у групі чи класі є своя Мокризоня? Як зробити так, щоб історія з нею у вашому колективі мала щасливий кінець?

Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Неможлива історія”

Завантажити презентацію для дітей

Електронний додаток з'явиться на сайті незабаром.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Цілком реальна життєва ситуація — у колективі з’явився новачок. До того ж подана у цікавій, доступній формі. Розглянувши та обговоривши її, діти усвідомлять, що від кожного з них залежить, чи затишно буде новачку, чи залишиться він з ними, а чи буде змушений шукати собі інших друзів.

Поговоріть з дітьми про те, що ідеальних людей не існує: у кожного з нас є й свої недоліки, і гарні риси. І треба вміти поважати особливості інших людей, звісно, якщо вони не суперечать загальноприйнятим нормам поведінки.

Пограйте з малятами у гру “Комплімент”: нехай діти стануть у коло і по черзі скажуть один одному щось приємне. Придумайте власні подібні ігри.

Матеріал допоможе провести цікаву виховну годину чи бесіду на морально-етичну тему з дошкільнятами і молодшими школярами.









<< До змісту номера (“Джміль” № 11 /2017)