Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Літературна студія

Поради, як книжкам дати раду

 

Сьогодні Книжечка провела чимало часу за своєю улюбленою справою — обираючи книжки в Таємній бібліотеці імені Миколи Гоголя. Їй надзвичайно подобається порядок, який завжди панує на бібліотечних поличках, — кожна книжка на своєму місці!

Вигадка чи правда?

Коли нова поличка була готова, Джмеликові сяйнула нова, очевидна, ідея:

— Ти ж можеш упорядкувати свої книжки, як у бібліотеці! Треба просто розкласти їх за прізвищами авторів, за алфавітом.

— Це нудно! — заперечила Книжечка. — І до того ж я хочу впорядкувати книжки залежно від змісту, аби схожі твори стояли поряд.

— Гаразд, ну то почнімо з... О! Придумав! Спершу всі книжки можна розкласти на дві купки: вигадані, тобто фантастичні, історії та реалістичні — такі, що могли статися насправді.

Книжечка погодилася, і вони взялися до роботи…

  • Як ви вважаєте, яка купка буде більшою? А чого більше у вашій домашній бібліотечці — фантастичних історій чи реалістичних?

Підійдіть до власної книжкової полиці. Як би ви упорядкували свої книжки? Ідеї можуть бути дуже різні! Дізнатися, як це зробила Книжечка, погортати разом із Джмеликом цікаву книжку Тані Стус “День народження” з її бібліотеки зможуть читачі друкованої версії журналу “Джміль”.

Одна річ придумати, як розставити книжки по поличках, інша — здійснити задумане, адже під свої ідеї ми маємо дібрати й відповідні полички. Для цього існують зручні органайзери для книжок. Ось такі:

  • Роздивіться органайзери для книжок. Які з них здаються вам найзручнішими? Чому? Які найоригінальнішими? Чи завжди вдається поєднати оригінальність і зручність?
  • Які книжкові органайзери є у вас удома? У групі дитячого садка чи класі? Як слід упорядковувати книжки, щоб зручніше було користуватися цими поличками?

Більше дізнатися про різні органайзери та повчитися планувати час, боротися з його поглиначами і головне — виконувати все заплановане допоможе інтерактивна історія “Як усе встигати? (2018, № 2).

  • Кажуть, що театр починається з гардероба. А з чого починаються книжки?
  • Як ви думаєте, якими мають бути обкладинки книжок? Чому саме такими?
  • Про що нам розповідає обкладинка книжки?

Ближче познайомитися з цікавими сучасними дитячими книжками допоможуть захопливі завдання.

Зазирнемо у книжку

Книжки та ілюстрації

  • Виберіть зі своєї бібліотеки книжки з найвиразнішими обкладинками, запропонуйте друзям розповісти про них, не розгортаючи, а потім разом прочитайте книжки. Які припущення виявилися найбільш точними?
  • Як ви вважаєте, яка обкладинка для читача книжки найкраща? Чому?
  • Зробіть власну книжку — артбук. Такі книжки створюють власноруч, придумують для них оригінальне оформлення, ілюстрації також малюють самі. Тож ви можете зробити книжечку, яка уже своїм зовнішнім виглядом розповідатиме про головного персонажа або…

Книжечці подобається бувати у Таємній бібліотеці імені Миколи Гоголя. Вона вже не раз бувала там. Хочете зазирнути до цієї книгозбірні ще раз?

Прочитайте з малятами пригодницьку інтерактивну історію “Як складати вірші, навіть якщо ти нічого не тямиш у поезії” (2017, № 12), яка допомагає розкрити деякі таємниці віршування: діти зможуть скористатися досвідом визнаних поетів, повправлятися на римотренажері, скласти власні твори за знайденими римами.

Джмелик із друзями якось отримали у подарунок яскраву книжечку — артбук. У ній можна прочитати англійські традиційні забавлянки для дошкільнят і молодших школярів та їх переклад українською, роздивитися цікаві старовинні ілюстрації до них. Хочете зазирнути до неї? Тоді гайда на сайт!

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

У матеріалі поєднано два види діяльності — класифікацію книжок та ознайомлення з їхнім змістом, тому він може стати у пригоді на інтегрованих уроках художньої літератури та математики.

Часто у завданнях на класифікацію педагоги використовують геометричні фігури, але це штучні об’єкти, які легко порівнювати, їх класифікація однозначна й нескладна. Але у житті таких завдань ми майже ніколи не розв’язуємо. Упорядкування ж книжок у бібліотеці — одна з ситуацій, з якими ми цілком можемо зіткнутися у повсякденні.

Спонукайте дітей знаходити і порівнювати різні принципи класифікації книг, визначати їхні переваги і недоліки. Добре, якщо малята самостійно упорядкують книжки у бібліотечці групи чи класу, домовившись про відповідні критерії, а потім, у процесі користування книгозбірнею, разом удосконалять зроблене, якщо виникне така потреба.

Матеріал стане у пригоді на заняттях/уроках з розвитку мовлення та математики, уроках літературного читання, бесід за художніми творами, а також допоможе провести інтегровані тижні та дні.








<< До змісту номера (“Джміль” № 3/2018)