Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!
<< До змісту номера (“Джміль” № 3 /2018) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Нитяна графіка — вишиванка на картоні
Сьогодні ми відкладемо фарби та пензлі. Малюватимемо нитками і голкою!
Знадобляться:
- цупкий картон;
- папір;
- канцелярські скріпки;
- чорний фломастер або ручка;
- олівець;
- шило;
- пінопласт або цупка тканина;
- голка;
- кольорові нитки.
Підготуйте основу
(це має зробити дорослий)
- На аркуші паперу намалюйте коло, кут, дугу або поєднайте їх у композицію.
- Нанесіть по контуру фігури (чи фігур) парну кількість крапочок на однаковій відстані одна від одної.
- Готовий шаблон прикріпіть скріпками до картону. Підкладіть під нього пінопласт чи цупку тканину. Проколіть шилом у картоні отвори на місцях крапочок. Стежте за тим, аби величина дірочок відповідала товщині нитки. Якщо дірочка буде завеликою, а нитка дуже тоненькою, то малюнок вийде неохайним.
- Зніміть шаблон, залишивши для роботи тільки картон з пробитими дірочками.
- Для діток-початківців пронумеруйте олівцем дірочки на картоні. Дитина бачитиме, куди встромляти голочку, і не заплутається. Цифри мають бути ледь помітні, щоб потім їх можна було легко стерти.
Звісно, краще один раз побачити, ніж десять разів перечитати послідовність створення поробки. На сторінках друкованої версії журналу “Джміль” опубліковані схеми вишивання основних елементів на папері та поради щодо створення вишивано-мальованих картин.
- Чим ізонитка схожа на вишивку? Чим відрізняється?
- Як би назвали цю технологію ви? Чому саме так?
Писанки-вишиванки (2014, № 2). Розкриваємо секрети майстрині, яка вишиває писанки, і проводимо майстер-клас для дітей. |
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Дітям подобаються несподівані технології створення художніх виробів. Якщо ж їхні витвори можуть стати ще й приємним сюрпризом для рідних та друзів, то кращої мотивації для заняття образотворчою діяльністю чи для праці на уроці трудового виховання годі шукати.
Запропонуйте дітям не просто створити вишиті малюнки за шаблоном, а придумати власну композицію, свій цікавий спосіб поєднання намальованих і вишитих елементів відповідно до вибраного сюжету, спонукайте їх експериментувати з різними нитками, поєднанням кольорів тощо.
Поговоріть з малятами про особливості технології “ізонитка”, запропонуйте поміркувати, чому вона так називається, порівняйте її з уже добре відомими дітям технологіями образотворчості.
Допоможіть дітям гарно оформити готову роботу, і вона стане не тільки сюрпризом для мами чи бабусі, а й окрасою кімнати, приємною дрібничкою з тих, які створюють домашній затишок.
Публікація, що дає можливість гармонійно поєднати образотворчу, дизайнерську і винахідницьку діяльність, стане “родзинкою” циклу занять з образотворчості, уроків з образотворчого мистецтва.