Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2018) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Як усе встигати?



Нотка зустріла Книжечку після вихідних:
— Привіт! Чому ти така сумна?
— Навіть не знаю, як пояснити… Стільки було планів на ці два дні!.. А встигла я лише почитати… — пояснила Книжечка.

— А на інші справи часу не вистачило? Так буває… Хочеш, розповім тобі, як я навчилася все встигати?
— Звісно! Я теж хочу навчитися!
1. Чого я хочу?
Насамперед треба з’ясувати, що означає “встигати все”. Що ховається в цьому “все”? Усі справи можна розподілити на кілька груп, наприклад, таких.
Наше життя буде гармонійним і наповненим, якщо приділятимемо достатньо уваги кожній сфері. Якщо не займатися спортом, то погано почуватимешся. Якщо приділяти забагато час навчанню у, то його не залишиться на ігри та спілкування. І так в усьому.
- Спробуйте записати по кілька справ до кожної сфери. Куди ви віднесете читання книжки? Розмову з бабусею по скайпу? Ранкову зарядку? Прогулянку з друзями на свіжому повітрі?
- Подивіться, які таблички-плани склали учні 2-го класу Роман та Мирослава.



Гарні плани! Але як їх здійснити? Діємо далі — визначаємо найважливіше, складаємо розклад, стежимо за часом — і все в нас неодмінно вийде. А от як поступово здійснити всі плани, дізнаються читачі друкованої версії журналу “Джміль”.
Джмелик придумав ще й цікаве завдання з наліпками, розв’язавши яке навіть малятко зможе спланувати свій ранок. Після чого залишиться лише… дотримуватися плану.
- Справді, якщо виконувати такий план дій, то все встигатимеш! А чи завжди ми діємо так? Можливо, у вас є власні секрети?
- Пригадайте, як ви плануєте свій час.
- Попросіть батьків розповісти про власні секрети планування.
- Які технічні пристрої допомагають нам це робити?
- Чи чули ви про органайзери? Джмелик пропонує дослідити їх. Чому вони так називаються? У чому їхня особливість? Чим електронні органайзери відрізняються від паперових? Як ці сучасні новинки допомагають планувати час? Знайдіть переваги і недоліки різних органайзерів. Чи тільки планувати час вони допомагають?
- А щоб це легше було зробити, перегляньте фото різних органайзерів. Пригадайте, де ви їх бачили, чим вони цікаві, визначте, що у них спільного. Для чого потрібний кожен з них?
- Можливо, органайзер у вас уже є? Де саме? Як гадаєте, чому цю надзвичайно корисну річ названо саме так?
Ранок Джмелика
Вправа "Що раніше, що пізніше?"

![]() |
Джмелик уже не вперше розповідає про секрети планування. Дізнайтеся, як зробити сюрприз своїм рідним, із публікації “Подарунки для всіх” (2017, № 12) — малята планують подарунки до свят для рідних, вчаться враховувати їхні бажання та свої можливості, придумувати і власноруч створювати сюрпризи. |
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Публікація продовжує розмову, започатковану коміксом “Бути вчасно — це прекрасно!”, і допомагає розповісти дітям, як саме можна планувати свій час.
Поговоріть з малятами про те, як ми плануємо час у дитячому садку та школі, навіщо це потрібно, покажіть зразок такого плану, запропонуйте дітям придумати власне, зручне саме для них, оформлення.
Спробуйте з дітьми планувати разом: створіть план цікавих справ на наступний день, а потім простежте за його втіленням, відзначте, що вдалося здійснити, а що ні, знайдіть причини порушення планів. Привчайте дітей не тільки складати плани, а й дотримуватися їх.
Запропонуйте дітям спланувати свій ранок (див. завдання у публікації), а потім порівняти плани (одразу і після кількох ранків, проведених відповідно до них). Чий план виявився найбільш вдалим? Чим саме? Які справи у розпорядку можна міняти місцями, а які ні? Чому? Продумайте разом, як можна вдосконалити складені плани.