Психологічна вітальня

Як усе встигати?



Нотка зустріла Книжечку після вихідних:

— Привіт! Чому ти така сумна?

— Навіть не знаю, як пояснити… Стільки було планів на ці два дні!.. А встигла я лише почитати… — пояснила Книжечка.

— А на інші справи часу не вистачило? Так буває… Хочеш, розповім тобі, як я навчилася все встигати?

— Звісно! Я теж хочу навчитися!

1. Чого я хочу?

Насамперед треба з’ясувати, що означає “встигати все”. Що ховається в цьому “все”? Усі справи можна розподілити на кілька груп, наприклад, таких.

Наше життя буде гармонійним і наповненим, якщо приділятимемо достатньо уваги кожній сфері. Якщо не займатися спортом, то погано почуватимешся. Якщо приділяти забагато час навчанню у, то його не залишиться на ігри та спілкування. І так в усьому.

  • Спробуйте записати по кілька справ до кожної сфери. Куди ви віднесете читання книжки? Розмову з бабусею по скайпу? Ранкову зарядку? Прогулянку з друзями на свіжому повітрі?
  • Подивіться, які таблички-плани склали учні 2-го класу Роман та Мирослава.

Гарні плани! Але як їх здійснити? Діємо далі  — визначаємо найважливіше, складаємо розклад, стежимо за часом — і все в нас неодмінно вийде. А от як поступово здійснити всі плани, дізнаються читачі друкованої версії журналу “Джміль”.

Джмелик придумав ще й цікаве завдання з наліпками, розв’язавши яке навіть малятко зможе спланувати свій ранок. Після чого залишиться лише… дотримуватися плану.

  • Справді, якщо виконувати такий план дій, то все встигатимеш! А чи завжди ми діємо так? Можливо, у вас є власні секрети?
  • Ранок Джмелика

    Вправа "Що раніше, що пізніше?"

  • Пригадайте, як ви плануєте свій час.
  • Попросіть батьків розповісти про власні секрети планування.
  • Які технічні пристрої допомагають нам це робити?
  • Чи чули ви про органайзери? Джмелик пропонує дослідити їх. Чому вони так називаються? У чому їхня особливість? Чим електронні органайзери відрізняються від паперових? Як ці сучасні новинки допомагають планувати час? Знайдіть переваги і недоліки різних органайзерів. Чи тільки планувати час вони допомагають?
  • А щоб це легше було зробити, перегляньте фото різних органайзерів. Пригадайте, де ви їх бачили, чим вони цікаві, визначте, що у них спільного. Для чого потрібний кожен з них?
  • Можливо, органайзер у вас уже є? Де саме? Як гадаєте, чому цю надзвичайно корисну річ названо саме так?

Джмелик уже не вперше розповідає про секрети планування. Дізнайтеся, як зробити сюрприз своїм рідним, із публікації “Подарунки для всіх” (2017, № 12)  — малята планують подарунки до свят для рідних, вчаться враховувати їхні бажання та свої можливості, придумувати і власноруч створювати сюрпризи.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Публікація продовжує розмову, започатковану коміксом “Бути вчасно — це прекрасно!”, і допомагає розповісти дітям, як саме можна планувати свій час.

Поговоріть з малятами про те, як ми плануємо час у дитячому садку та школі, навіщо це потрібно, покажіть зразок такого плану, запропонуйте дітям придумати власне, зручне саме для них, оформлення.

Спробуйте з дітьми планувати разом: створіть план цікавих справ на наступний день, а потім простежте за його втіленням, відзначте, що вдалося здійснити, а що ні, знайдіть причини порушення планів. Привчайте дітей не тільки складати плани, а й дотримуватися їх.

Запропонуйте дітям спланувати свій ранок (див. завдання у публікації), а потім порівняти плани (одразу і після кількох ранків, проведених відповідно до них). Чий план виявився найбільш вдалим? Чим саме? Які справи у розпорядку можна міняти місцями, а які ні? Чому? Продумайте разом, як можна вдосконалити складені плани.








<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2018)