Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 1 /2018) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Зимові гості




Той, кого чекають найбільше
Ось він, ось! Найулюбленіший, найжаданіший зимовий гість! Це його щоранку виглядають у вікно дітлахи й вибігають зустрічати, щойно побачать! Джмелик із Книжечкою теж не стримували радості, коли стрілися з ним віч-на-віч.
Книжечка закружляла, розкривши обійми, а Джмелик, тамуючи подих, упівголоса почав читати вірш.
Білий сніг

Білий сніг невпинно сипав,
Падав, йшов, кружляв, летів.
Я стояв, очима кліпав,
Познайомитись хотів.
Крокував я з ним у ногу,
У кишені набирав,
Через місто на дорогу
Аж до лісу проводжав.
Сніг лишив мені на згадку
Санки, лижі, ковзани,
А ялинці — білу шапку,
Щоб не мерзла до весни.
- Що робив сніг? Навіщо поетеса використала стільки дієслів (слів, що позначають дію)?
- Яке враження справив сніг на хлопчика? З чого видно, що він не відразу наважився на розмову із зимовим гостем?
- Як ви почуваєтесь, коли маєте щось спитати у незнайомця?
- Що робив хлопчик зі снігом? А які снігові забави до вподоби вам?
- Чим завершився віршик? Чи лишився хлопчик задоволений?
— Сподіваюся, від нас цей гість не піде так швидко, як у твоєму віршику! — розсміялася Книжечка, підкидаючи вгору повні жмені іскристого сніжку.
— Як би його затримати? — замислився Джмелик. — Придумав! Треба його розважити!

А які ще гості приходять до нас узимку? Чи з усіма ними приємно зустрічатися? Чому? Читачі друкованої версії журналу “Джміль” зустрінуть іще й інших зимових гостей — сніг, мороз, відлигу, біленьке зайченя.
Читаємо разом, вивчаємо антоніми та дієслова, шукаємо слова-прикраси, придумуємо власні — й усміхаємося! Сподобалися віршики? У Джмелика та Книжечки є іще! Ось тут!
![]() |
Пограйте з малятами у жартівливі ігри зі словами (2017, № 1), прочитайте веселі віршики та історії про зимові забави, знайдіть несподівані відгадки “навспак” і поясніть, що таке слова з незвичною назвою “омоніми” |
![]() |
Треба тільки відчути (2016, № 1) — бесіда з дітьми про те, як сучасні поети описують свої відчуття та почуття, про те, як дібрати відповідні слова, щоб читачі та слухачі відчули запахи й смаки, почули звуки, змогли подумки “торкнутися” того, що описано у літературних творах |
![]() |
Прочитайте вірші, що навіяла зима (2015, № 6) — зимові вірші сучасних українських поетів: снігову закличку, вірш-малятко, незвичайні вірші (верлібри), цикл віршів про ангелів — та бесіди з дітьми до них, а також словесні ігри “під ялинку” |
![]() |
Послухайте дивовижну зимову розмову (2014, № 6) — мелодійні вірші про красуню Зиму, її подарунки, зимові настрої та забави |
Завантажуйте електронний додаток
“Зимові гості”
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Це розповідь у віршах про зимові явища природи, їхні особливості. Зверніть увагу малят на те, наскільки влучно слова-дії (дієслова) та слова-ознаки (прикметники) описують їх. Запропонуйте дошкільнятам і молодшим школярам придумати власні слова, щоб цікаво, весело і образно розповісти про зиму.
Що залишають нам на згадку пори року? Які природні явища нам подобаються, а які не дуже? Чому? Чи правда, що у природи немає поганої погоди?
Публікація стане у пригоді на заняттях з ознайомлення з довкіллям, занять/уроків з розвитку мовлення, уроках навчання грамоти, літературного читання, української мови, а також допоможе провести інтегровані тижні та дні.