Увага! Триває акційна передплата на II півріччя!


Лабораторія

Що вміє важіль

Усі видатні винахідники свого часу здавалися трохи чарівниками — адже їм удавалося зробити те, на що до них ніхто не був спроможний! Та з часом усі дивовижні винаходи стають буденними речами. Досліджуйте світ і робіть власні відкриття разом із Джмеликом у нашій Лабораторії!

Похила площина

Похила площина — один із найпростіших механізмів, що полегшують людям роботу.

Дослідження 1. ЯК ПІДНЯТИ ВАНТАЖ

Підготуйте:

  • великий камінь або мішок із піском вагою 5-6 кг
    (або легший, якщо хвилюєтесь за безпеку експериментаторів)
  • дошку завдовжки 1 м і завширшки 20–30 см
  • дошку завдовжки 2–2,5 м і завширшки 20–30 см
  • тумбу або лавку близько 1 м заввишки

Зробіть:

  1. Спочатку спробуйте підняти камінь чи мішок і поставити на тумбу або лавку самотужки, без допомоги будь-яких механізмів. Оцініть, наскільки важко було це зробити.
  2. А тепер скористайтеся для виконання завдання дошкою завдовжки 1 м — заштовхайте вантаж нагору з її допомогою. Чи полегшила дошка виконання завдання? Чи менше зусиль вам довелося докласти?

Сподобався дослід? Цікаво дізнатися, як його завершити? А може, вам кортить провести інший дослід і створити важіль? Тоді не гайте часу і ставайте читачами друкованої версії журналу "Джміль"!

У Джмелика є безліч дослідів, які не можуть не зацікавити наших читачів. Висувайте гіпотези, досліджуйте і перевіряйте факти разом з нашим журналом:

У пошуках джерела енергії” (“Джміль” 2020, № 3). Цього разу відвідувачі лабораторії шукатимуть енергію в найнесподіваніших місцях. Навіть спробують засвітити лампочку… від лимонів!

Тримай рівновагу!” (“Джміль” 2017, № 1) — досліди з рівновагою у різних положеннях, удома й надворі, до того ж не тільки з власним тілом, а й із різними предметами.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

У публікації детально описано експерименти з простими механізмами — похилою площиною і важелем — та надано поради щодо їх проведення й аналізу результатів. Запропонуйте вихованцям втілити отримані знання на практиці, поміркувати, у яких повсякденних справах вони можуть стати у пригоді.

Такі дослідження спонукають дітей бачити незвичайне у звичному, експериментувати, дотримуючись правил безпеки, планувати дослідження, враховувати їх результати у подальшій діяльності.

Такі експерименти можуть додати "родзинки" у повсякденну діяльність, святкові заходи чи квести, мотивуючи малят пізнавати довкілля. Матеріал також стане у пригоді на заняттях із природознавства та уроках інтегрованого курсу "Я досліджую світ".

<< До змісту номера (“Джміль” № 2 /2021)