Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  

Вернісаж

Чорно-біла розповідь

Бесіда за гравюрою Івана Батечка

Роздивіться уважно цей твір, що потрапив до нашого Вернісажу. Неспішно пройдіть повз будівлю, роззирніться довкола. Що пробуджує вашу цікавість, що хочеться роздивлятися найдовше? Можливо, це темний стовбур дерева або ліхтар. А може, архітектурна споруда з безліччю деталей чи калюжа з дощечкою-місточком, у якій вона віддзеркалюється. Чи щось інше?

Лише два кольори

Ви відразу помітили, що твір цей не різнобарвний — у ньому панують лише два кольори.

  • Знайдіть деталі, написані суцільним чорним кольором (як-от стовбури дерев, земля біля підніжжя споруди, те, що ховається за вікнами).
  • А тепер ті, що залишилися білими (хмаринки, колони, добре освітлені частини будівлі тощо).

Як же художник зобразив усе інше? Поєднавши чорні й білі рисочки різних форм. Наприклад, небо і дах неначе зіткані із серпанку. А тінь від дерева на будівлі та її стіни відтворено горизонтальними й вертикальними штрихами.

Цікаво, як створюють таку красу? Ставайте читачами друкованої версії журналу “Джміль” і відкривайте інші таємниці твору, а також секрети виготовлення гравюр на дереві.

  • Чим гравюра відрізняється від творів живопису?
  • Завдяки чому можна створити багато однакових гравюр?
  • Дізнайтеся, чи існують кольорові гравюри.

Хочете спробувати себе в ролі майстра, що виготовляє гравюри? Перегортайте сторінку!

Гравіруємо!” (“Джміль”, 2020, № 9): практичне ознайомлення з технологією виготовленням гравюр.

Не зволікайте, щоб потрапити на вернісаж неймовірних гравюр — клікайте за посиланням.

Не вір очам своїм!” (“Джміль”, 2017, № 11). Поринаємо у світ графічних ілюзій, який створив для нас Мауріц Ешер. Дивуємося, пізнаємо закономірності довкілля, вивчаємо графіку та роздивляємося фігури, яких не існує.

Завантажуйте електронний додаток
“Чорно-біла розповідь”

Завантажити презентацію для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Поговоріть з дітьми про мистецтво створення гравюри. Зверніть їхню увагу на відмінність між творами живопису і гравюрами. Перемалювати живописне полотно і створити точнісінько таку саму картину жоден художник не зможе. Тож у живописі вважається, що є одна картина — оригінал — та копії. А от технологія виготовлення гравюр дає можливість отримати багато однакових відбитків, кожен з яких вважається оригіналом.

За якими ознаками можна впізнати гравюру? На які деталі картини ти звертаєш увагу, коли кольорів всього два?

За матеріалами публікації педагог зможе провести з малятами бесіду з образотворчої діяльності, розвитку мовлення, курсу “Мистецтво”, а також розгорнути освітню ситуацію, використати її під час проведення тематичного дня, тижня або місяця тощо.







<< До змісту номера (“Джміль” № 9 /2020)