Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 11 /2017) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Не вір очам своїм!
Бесіда за гравюрою “Водоспад” Мауріца Ешера
У пошуках небувальщин на картинах Джмелик та Пензлик опинилися аж у Нідерландах, на виставці Мауріца Ешера. Ось твір, який їх найбільше вразив.
Заглибимося у деталі
— Які дивовижні квіти ростуть на подвір’ї цього будиночка! — захоплено вигукнув Джмелик.
— А більше тебе ніщо не дивує? — запитав Пензлик.
— Можливо... — Джмелик уважніше придивився до картини.
До речі!
Картина “Водоспад” — це літографія, різновид гравюри, відбиток зображення, зробленого на камені. Пригадайте, що ви дізналися про цю техніку з попередніх випусків журналу.
- Яке призначення будівлі з черепичним дахом?
- Чи однакової висоти башти?
- Кожну з веж вінчає дивовижний багатогранник. Поміркуйте, навіщо вони там.
- Що роблять люди на картині?
- Розгляньте уважно задній план. Що вам вдалося помітити?
- Які кольори використав художник? Спробуйте уявити цю картину різнобарвною.
- А чи є у цієї картини власний настрій? Який? Що зробило б її веселішою, а що — сумнішою?
- Що змінилося б на картині, якби на ній падав дощ?
- У якому місці картини ви хотіли б опинитися? Чому?
- Чи дивує вас щось у цьому зображенні? Що саме?
Це незвичайна гравюра — у неї є цікавий секрет, і не один! Розкрити його зможуть читачі друкованої версії журналу “Джміль”. А ще вони дізнаються, що таке неможливі фігури Пенроуза і чому вони неможливі.
Завантажуйте електронний додаток
“Не вір очам своїм!”
Зазирнути у світ гравюр можна у публікації “Гравюра: сліди на папері” (2017, № 9).
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Бесіда за гравюрою “Водоспад” Мауріца Ешера Незвичайна картина та публікація надихнуть на проведення інтегрованої бесіди, незвичних занять чи уроків математики. Вона може також стати основою для цікавої вікторини, КВК, різноманітних розваг.
Педагог зможе розповісти дітям про гравюру як вид мистецтва, захопити малят математикою, показати її красу, продемонструвати наочний та дотепний спосіб представлення математичних понять, інтерпретації логічних задач, подачі їх у графічній формі.
Матеріал стане у пригоді під час образотворчої діяльності, інтегрованих уроків з курсу “Образотворче мистецтво”, математики, розвитку мовлення.