Оркестровий клас

У пошуках ляльки

Музична казка за п’єсами з “Дитячого альбому” П. Чайковського

У вихідний день, коли не треба квапитися до садочка чи школи, можуть трапитися найдивовижніші пригоди. Особливо якщо ввімкнути чарівну музику та фантазію.

Приємний ранок

Одного ранку сонечко радісно зазирнуло в дитячу кімнату, де спали хлопчик Володя та його сестричка Ганнуся. Діти не поспішали розплющувати очі. Їм хотілося відчути, як повільно починається ще один день...

  • Послухайте п’єсу “Ранкова молитва” із заплющеними очима, ніби спите, а коли вона закінчиться, розплющте очі й потягніться.

Володя зіскочив із ліжка й одразу ж осідлав свого улюбленого коника. Він був дерев’яний, але хлопчикові здавалося, ніби він скаче на справжньому баскому коні.

  • Послухайте п’єсу “Гра в конячки” й уявіть, що скачете на конику, тримаючи повід у руках. Підстрибуйте на місці, як пружинка.

Цікаво слухати музику і уявляти різні цікаві події так, ніби вони відбуваються з вами? Ставайте читачами друкованої версії журналу “Джміль”, поринайте в музичну історію і не забудьте увімкнути навушники.

Ранкова молитва (муз. П. Чайковського)

Гра в конячки (муз. П. Чайковського)

Мама (муз. П. Чайковського)

Баба-Яга (муз. П. Чайковського)

Марш деревяних содатиків (муз. П. Чайковського)

Пісня жайворонка (муз. П. Чайковського)

Шарманщик співає (муз. П. Чайковського)

Неаполітанська пісенька (муз. П. Чайковського)

Полька (муз. П. Чайковського)

Німецька пісенька (муз. П. Чайковського)

Хвороба ляльки (муз. П. Чайковського)

Вальс (муз. П. Чайковського)

Старовинна французька пісенька (муз. П. Чайковського)

Солодка мрія (муз. П. Чайковського)

  • Чи засинаєте ви під музику? Під яку саме? А яка музика звучить у будильнику, коли ви прокидаєтесь?
  • Чи одна й та сама це музика? Чому?
  • Коли ви слухаєте музику? Чи слухаєте її за роботою? А коли відпочиваєте чи розмірковуєте? Яку саме?

Ще кілька музичних історій ви можете знайти у таких публікаціях:

Музичний сон” ("Джміль", 2017, № 12). Слухаємо Нотчину музичну історію про цікаву нічну пригоду і виділяємо спільні риси колискових, а також порівнюємо вальс і марш.

 

Музичні оповідки про іграшки” ("Джміль", 2016, № 1): слухання та обговорення п’єс Віктора Косенка “Не хочуть купити ведмедика”, “Купили ведмедика” (з альбому “24 дитячі п’єси для фортепіано”) та Петра Чайковського “Нова лялька”, “Хвороба ляльки” (з “Дитячого альбому”).

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Публікація показує дітям, як музика може продовжити дію історії, стати її частиною. Письменник і композитор діють разом — переповідають історію за допомогою слів і музики, доповнюють одне одного. Так, музичні інструменти можуть передати характери персонажів, “тональність” стосунків між ними, динаміку різних подій.

Зверніть увагу дітей на те, що музичні інструменти різні фрагменти п’єс виконують з різною гучністю, в різних темпах, з різними інтонаціями, що відображають настрій персонажів. Запропонуйте дітям уважно послухати твори та передати особливості музики за допомогою руху.

Матеріал може бути використаний під час проведення інтегрованих музичних занять, уроків курсу “Мистецтво”, у проєктній діяльності.









<< До змісту номера (“Джміль” № 9 /2020)