Оркестровий клас

Музичні оповідки про іграшки

Заняття зі слухання музики для дошкільників та учнів молодших класів

Нотка продовжила бесіду про світ почуттів — вона сіла за рояль і почала грати. “Музика вміє передавати почуття без слів, — розповідала Нотка. — Прислухайтеся — і відчуєте радість чи смуток, захоплення чи здивування, що їх композитор передав за допомогою нот, а музиканти‑виконавці озвучили для нас, слухачів. Сьогодні в Оркестровому класі послухаємо музичні оповідки, які не залишать байдужою жодну дитину, адже їхні головні персонажі — іграшки”.

Не хочуть купити ведмедика

Артур Брагінський

Послухайте п’єсу Віктора Косенка “Не хочуть купити ведмедика”.

► Весела ця музика чи сумна?

► Чи хочеться під неї усміхатися? Бігати?

► Які рухи найбільше їй відповідають? Які емоції вона викликає?

Уявіть: ви — біля вітрини іграшкового магазину. Очі розбігаються — все таке гарне... А найкращий оцей пухнастенький ведмедик. Так хочеться пригорнути його до себе й ніколи не відпускати… Варто лише попросити татуся, щоб купив… Або мамусю…

► Чи попросили б ви батьків про нову іграшку? Якщо так, то якими словами?

Але у відповідь звучить відмова… І тут до бажання мати нову іграшку додаються образа, подив — хіба дорослі не розуміють, як мені цей ведмедик подобається і як добре буде нам удвох? Можливо, варто попросити ще раз?

Послухайте музику знову. Зверніть увагу: мелодія повторюється кілька разів.

► Чи різняться повтори? Чим?

З кожним повтором мелодія стає дедалі сумнішою, а прохання — жалібнішими. Так і чується настійливе: “Купи, купи, ну ку‑п‑и‑и, бу‑у‑удь ла‑а‑аска‑а‑а…”. А бажаної відповіді все немає. Ще в музиці вчуваються короткі пронизливі нотки. Як ви гадаєте, що це? Можливо, це останній “аргумент” — сльози? Крап, крап, крап... Наприкінці музика стає зовсім сумною. Мабуть, сльози котяться вже нестримним потоком...

► Як ви гадаєте, чи виконають батьки таке прохання?

► Чи варто за допомогою сліз умовляти рідних виконати ваші бажання?

Послухати та обговорити з дошкільниками й молодшими школярами наступні музичні п’єси про іграшки — “Купили ведмедика” Віктора Косенка (з альбому “24 дитячі п’єси для фортепіано”); “Нова лялька”, “Хвороба ляльки” Петра Чайковського (з “Дитячого альбому”) — та переглянути картини сучасних художників про дітей зможуть читачі друкованої версії журналу “Джміль”.

У електронному додатку до публікації — добірка картин сучасних художників для дітей і про дітей та їхні іграшки. Презентація прикрасить музичні оповідки, додасть ще й інших барв, допоможе малятам уявити те, про що розповідають композитори.

Завантажити презентації для дітейП’єса “Не хочуть купити ведмедика” Віктора Косенка

Завантажити презентації для дітейП’єса “Купили ведмедика” Віктора Косенка

Завантажити презентації для дітейП’єса “Нова лялька” Петра Чайковського

Завантажити презентації для дітейП’єса “Хвороба ляльки” Петра Чайковського


Завантажуйте електронний додаток
“Музичні оповідки про іграшки”

Завантажити презентацію для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Публікація допоможе провести серію занять або уроків зі слухання і обговорення музики для дошкільників та учнів молодших класів, навчити дітей розуміти музичну мову, зміст музичних творів, уявляти образи, які створюють для нас композитор і виконавець. А переглядаючи твори живопису, що розповідають про дітей та їхні іграшки, малята зможуть краще уявити ситуації та почуття, які описує музика.

Музичні історії — привід обговорити з дітьми життєві ситуації, допомогти їм подивитися на власні дії збоку, звернути увагу на почуття — власні та інших людей, навчитися з повагою ставитися до них. Такі бесіди з дітьми можуть стати основою занять із соціально‑морального розвитку та естетичного виховання, виховних годин.

Музичні твори допоможуть педагогу показати дітям, як мовою звуків можна розповісти про життя людей і навколишній світ, навчити малят висловлювати власні враження від музичних творів та ставлення до їхнього змісту, визначати настрій і характер музики, виражати його у пластичних рухах, відчувати смислові наголоси мелодії.

Матеріал допоможе провести уроки з курсів “Мистецтво” та “Музичне мистецтво” у початковій школі та бесіди з дітьми на музичних заняттях у дошкільних навчальних закладах.

<< До змісту номера (“Джміль” № 1 /2016)