Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Самчитайлик

Як “говорять” жабки?

А ви знаєте, що в кожній мові люди відтворюють звуки тварин по-різному? От як, по-вашому, “говорять” жабки? Українці скажуть: “кум-кум”, а італійці — “кра-кра”, англійці не на жарт здивують вас своїм варіантом — “ріббіт-ріббіт”. Ще більше кумедних жаб’ячих “слів” можна почути у нашому Самчитайлику. Читайте та кумкайте різними мовами світу!



ЗАВАЖАКИ

Жаби кумкають в траві.
Спати не дають мені
Галасливі заважаки:
— Керо-керо, кумки-кваки!

Може, це у жаб змагання
Зі спортивного стрибання?
Вболівають гучно так:
— Кумки-куми, врак-врак!

...

Марія Артеменко

Цікаво, як розмовляють жабки в інших країнах? Тоді приєднуйтеся до дружної команди передплатників друкованої версії журналу “Джміль” і читайте та позначайте прочитане прикольними наліпками — так набагато цікавіше!

Послухайте, як вірш про жабенят читає Марія Артеменко

  • Як ви гадаєте, жабки з різних кран зрозуміють одна одну?
  • Вчені стверджують, що жабки повсюди кумкають однаково, а от люди з різних країн чують їх по-різному. Як це можна перевірити?

Нотка із Книжечкою прийшли на галявину, а там стільки звуків! “Запрошуємо подзеленчати та поджеркотіти” (“Джміль”, 2016, № 3) — здійснити разом мандрівку до Країни Граматики. На вас чекають розповідь про особливі звуки [дж] і [дз], вірші та цікаві завдання про них.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Усміхнений віршик, який читачам-початківцям буде нескладно читати, неодмінно сподобається й дошкільнятам, і учням молодших класів. Ще раз послухайте з малятами кумкання жабок. Як вони передали б його? Який варіант з озвучених у вірші здається їм найбільш подібним до природного звучання жаб?

Запропонуйте дітям поділитися враженнями від жаб’ячих концертів. Хто може підспівувати скрекотушкам?

Діти також можуть дослідити, як мешканці різних країн звуконаслідують голоси інших тварин.

Публікація буде корисною під час уроків літературного читання, занять чи уроків з розвитку мовлення, може стати приводом для бесіди за змістом віршів на уроках інтегрованого курсу “Я досліджую світ”, розгортання інтегрованих днів, тижнів, місяців.









<< До змісту номера (“Джміль” № 7-8 /2020)