Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 10 /2020) |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо використання тематичного випуску “День захисників України” журналу “Джміль” (2020, № 10)
у дошкільній та початковій освіті
Тема номера зацікавить абсолютно всіх дошкільнят і молодших школярів, адже чи не кожен із них мріє стати сміливим та відважним захисником або захисницею. Цей випуск допоможе здійснити з дошкільнятами освітню подорож “Відважні захисники”, розгорнути освітню ситуацію “Про себе дбай і друзям помагай!”, провести козацьку розвагу “Ми — діти козацького роду”.
Вчителі, які працюють у початковій школі, можуть провести за матеріалами випуску тематичний тиждень “Батьківщина” (1 клас), а також використати публікації журналу під час розкриття тем “Факти і здогади” (2 клас) та “Між минулим і майбутнім” (3 клас).
Поговоріть з дітьми про те, хто такі захисники і як можна стати захисником. Зверніть їхню увагу на те, що захисники — це не тільки воїни. Це і волонтери, і діти, які захищають слабших, і звичайні люди, які допомагають у скруті іншим.
Здійсніть мандрівку в минуле — згадайте захисників Батьківщини різних часів. У цьому випуску ви знайдете багатющий матеріал до Дня захисника України (14 жовтня) та Свята Героїв (23 травня).
Розкажіть дітям про українських воїнів — борців за свободу України: про богатирів Київської Русі, козаків, січових стрільців, бійців Армії УНР, УПА та діячів ОУН, героїв Небесної сотні та російсько-української війни, що триває донині.
Розкажіть дітям про важливість професії захисника Батьківщини, про те, кого захищають українські воїни та якими вони мають бути.
Матеріали випуску можна використати у початковій школі під час вивчення таких тем.
1 клас: “Батьківщина” (тиждень 6)
- Сюжетна картина та бесіда за нею.
- Тренінг “Захисти себе словом”.
2 клас: “Факти і здогади”
- Логічні завдання з наліпками.
- Добірка дослідів “Перевір свої здогади”.
3 клас: “Між минулим і майбутнім”
- Сюжетна картина та бесіда за нею.
- Сценарій свята до Дня захисника України.
Організація освітньої діяльності в дошкільних закладах
Жовтневий випуск журналу “Джміль” (2020, № 10) містить матеріали, які допоможуть педагогам організувати різні форми роботи з дітьми з теми “День захисника України”. Подаємо короткий огляд його публікацій.
Освітня подорож “Відважні захисники”
- Віртуальна подорож у минуле “А ворогам зась!”. Запропонуйте дітям уявити себе в картині. Де вони хотіли би побувати? Ставте вихованцям запитання про козаків, даючи їм можливість продемонструвати свої знання або висловити здогади.
- Психологічна гімнастика “Захисти себе і друга”. Обговоріть із вихованцями проблемні ситуації, подані в журналі, та інші, із життя групи. Вчіть малят давати відсіч кривдникам і бути впевненими у собі.
- Образотворча діяльність “Чарівне дерево” (колективна робота за картиною В. Ковальчук). Поговоріть з дітьми про те, чому важливо захищати свою мову. Разом відшукайте на дереві відомі їм літери. Запропонуйте намалювати спільне диво-дерево. Нехай діти обирають букви, з яких починаються їхні імена.
Освітня ситуація “Про себе дбай і друзям помагай!”
- Дидактична гра “Небезпечні речі”. Ознайомте дітей із правилами поводження з небезпечними речовинами. Скориставшись наліпками, розберіться, які засоби можуть нашкодити людині та як із ними правильно поводитися.
- Пізнавальна хвилинка “Історія захисних масок”. Розкажіть своїм вихованцям історію виникнення захисних масок. З’ясуйте, як правильно носити маску.
Козацька розвага “Ми — діти козацького роду”
- Пізнавальна хвилинка “14 жовтня”. Пригадайте з дітьми, які свята українці відзначають 14 жовтня. Розпитайте, які з них святкують у родинах малят і кого вони хотіли би привітати.
- Театралізована діяльність “День захисника України”.
- Читання вірша Н. Тріщ “Захисник”.
Організація освітньої діяльності у початковій школі
Матеріали жовтневого випуску журналу “Джміль” (№ 10, 2020) “День захисників України” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:
- діти розповідають про Україну як свою Батьківщину, розпізнають державні символи України, шанобливо ставляться до них — [2 ГІО 8.3], знають про найважливіші державні свята України — [2 ГІО 5-8.3-7], дотримуються встановлених правил поведінки під час заходів з нагоди державних свят — [2 ГІО 5-8.3-8];
- розпитують дорослих (родичів) про сучасне громадське життя та минуле України — [2 ГІО 5-8.3-2], наводять приклади культурно-історичної спадщини України, виокремлюють важливі для громадян України події, пояснюють, як вони впливають на життя — [4 ГІО 1.3];
- проявляють інтерес до минулого і сьогодення України, до участі у відзначенні пам’ятних подій, державних і народних свят — [3 ГІО 3.1], [3 ГІО 3.2];
- співають Державний гімн України — [2 ГІО 5-8.3-5];
- розрізняють корисні й шкідливі впливи друзів та інших людей на вибір безпечної поведінки — [2 СЗО 1-33-1];
- розпізнають та описують небезпеку вдома, у школі та навколишньому світі [2 СЗО 2.1];
- пояснюють, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі, зокрема вдома — [2 СЗО 1-3.3-2], як слід діяти в небезпечних ситуаціях удома — [4 СЗО 2.1];
- розпізнають ситуації, коли вони або інші люди потребують допомоги [2 СЗО 3-1.3-7].
<< До змісту номера (“Джміль” № 10 /2020)
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.