Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 11 /2019) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Ви тільки уявіть
Якось сонячної осінньої днини друзі застали геть засмученого Джмелика за письмовим столом.
— Ходімо гуляти! — потягла його за руку Книжечка. — Погода ж чудова! Може, цієї осені то вже востаннє.
— Яке там гуляння, коли я не можу виконати домашнє завдання — твір написати! — зітхнув Джмелик.
— Хіба це важко? — здивувався Пензлик. — Це ж як картину писати. Стаєш, вдихаєш повітря на повні груди, і рука сама малює…
— Еге, вам добре. Ви — люди творчі. У вас фантазії — хоч греблю гати. А в мене — як кіт наплакав.
— Не сумуй. Ліпше заплющ очі й уяви, як бобри греблю будують. Уявив?
— Та я уявив навіть, як біля цієї греблі коти плачуть.
— Отже, Джмелику, уява в тебе точно є!
- А які óбрази виникають у вашій уяві, коли чуєте вислови, виділені в тексті? Які інші образні вислови ви знаєте та вживаєте, щоб яскраво описати свої почуття?
Довідка від Книжечки
Уява — здатність людини створювати нові образи на основі попереднього досвіду. Що більший досвід, то багатша уява.
Фантазія — різновид творчої уяви.
Друзі й вороги уяви
Найкраще розвинуті уява й фантазія в тих, хто багато читає. Коли ми читаємо книжки, перед нами відразу постають персонажі та місця, у яких відбуваються події.
А от перегляд телевізора, навпаки, убиває уяву, бо показує нам уже готові образи, у яких не треба нічого додумувати. Тож якщо проводитимемо багато часу перед екраном, можемо зовсім розучитися фантазувати.
Зрозуміли, що справжньому казкарю без уяви не обійтися? Звісно, уява знадобиться і у повсякденному житті, тому неодмінно розвивайте її — це потрібно кожному, а ще цікаво, захопливо, весело.
Отже, розгортайте друковану версію журналу “Джміль” — грайте і уяву розвивайте: зустріньтеся з друдлами, скуштуйте уявних смаколиків, помалюйте плямками, пограйте у буриме і уявіть неймовірне.
- Чи всі ваші знайомі однаково розгадали друдли? Поміркуйте, чому так вийшло.
- Придумайте друдли у русі та покажіть їх разом.
Деяким фотографам вдається зробити загадкові світлини. Ось дивіться!
- Спробуйте знайти в інтернеті подібні (або попросіть про допомогу батьків), а ще краще побачити загадки навколо і сфотографувати.
Гарну уяву мають актори, адже щоб добре виконати свої ролі, вони повинні уявити себе персонажами вигаданої історії, на час вистави стати ними, мислити як вони і відповідно діяти (це називається “увійти в образ”). Стати акторами власних вистав допоможуть пропоновані сценарії.
“Квіткові розмови” (“Джміль” 2019, № 7-8): прислухаємося до розмов у саду, створюємо костюми власноруч, умить перетворюємося на квіти і беремо участь у виставі. |
|
“Витівки Фарбоплута” (“Джміль” 2018, № 4): кольоровий фарс, що розповідає про те, як веселун Фарбоплут експериментував з барвами і що із цього вийшло. |
|
“У пошуках чарівних фарб” (“Джміль” 2016, № 3): сценарій інтерактивної музичної вистави для старших дошкільнят та молодших школярів про пригоди у Королівстві Митців. |
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Публікація доповнює уроки казкотворення у чарівній школі, які проводить Казкар у Літературній студії журналу “Джміль” (2019, № 11).
Здійсніть з дітьми прогулянку, на якій усі перетворяться на шукачів друдлів. Запропонуйте їм знайти друдли у гілочках дерев, хмаринках, квітах, візерунках на осінніх листочках тощо. Малята можуть зібрати деякі друдли, зробити світлини, а потім влаштувати виставку.
Ігри для розвитку уяви можуть надихнути на створення міні-музеїв: плямок, неймовірних речей, друдлів, фантастичних світлин тощо.
Матеріал стане у пригоді на заняттях та уроках з розвитку мовлення, допоможе провести уроки інтегрованого курсу “Я досліджую світ”, української мови та читання.