Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  

Психологічна вітальня

Ви тільки уявіть

Якось сонячної осінньої днини друзі застали геть засмученого Джмелика за письмовим столом.

— Ходімо гуляти! — потягла його за руку Книжечка. — Погода ж чудова! Може, цієї осені то вже востаннє.

— Яке там гуляння, коли я не можу виконати домашнє завдання — твір написати! — зітхнув Джмелик.

— Хіба це важко? — здивувався Пензлик. — Це ж як картину писати. Стаєш, вдихаєш повітря на повні груди, і рука сама малює…

— Еге, вам добре. Ви — люди творчі. У вас фантазії — хоч греблю гати. А в мене — як кіт наплакав.

— Не сумуй. Ліпше заплющ очі й уяви, як бобри греблю будують. Уявив?

— Та я уявив навіть, як біля цієї греблі коти плачуть.

— Отже, Джмелику, уява в тебе точно є!

  • А які óбрази виникають у вашій уяві, коли чуєте вислови, виділені в тексті? Які інші образні вислови ви знаєте та вживаєте, щоб яскраво описати свої почуття?

Довідка від Книжечки

Уява — здатність людини створювати нові образи на основі попереднього досвіду. Що більший досвід, то багатша уява.

Фантазія — різновид творчої уяви.

Друзі й вороги уяви

Найкраще розвинуті уява й фантазія в тих, хто багато читає. Коли ми читаємо книжки, перед нами відразу постають персонажі та місця, у яких відбуваються події.

А от перегляд телевізора, навпаки, убиває уяву, бо показує нам уже готові образи, у яких не треба нічого додумувати. Тож якщо проводитимемо багато часу перед екраном, можемо зовсім розучитися фантазувати.

Зрозуміли, що справжньому казкарю без уяви не обійтися? Звісно, уява знадобиться і у повсякденному житті, тому неодмінно розвивайте її — це потрібно кожному, а ще цікаво, захопливо, весело.

Отже, розгортайте друковану версію журналу “Джміль” — грайте і уяву розвивайте: зустріньтеся з друдлами, скуштуйте уявних смаколиків, помалюйте плямками, пограйте у буриме і уявіть неймовірне.

  • Чи всі ваші знайомі однаково розгадали друдли? Поміркуйте, чому так вийшло.
  • Придумайте друдли у русі та покажіть їх разом.

Деяким фотографам вдається зробити загадкові світлини. Ось дивіться!

  • Спробуйте знайти в інтернеті подібні (або попросіть про допомогу батьків), а ще краще побачити загадки навколо і сфотографувати.

Гарну уяву мають актори, адже щоб добре виконати свої ролі, вони повинні уявити себе персонажами вигаданої історії, на час вистави стати ними, мислити як вони і відповідно діяти (це називається “увійти в образ”). Стати акторами власних вистав допоможуть пропоновані сценарії.

Квіткові розмови” (“Джміль” 2019, № 7-8): прислухаємося до розмов у саду, створюємо костюми власноруч, умить перетворюємося на квіти і беремо участь у виставі.

Витівки Фарбоплута” (“Джміль” 2018, № 4): кольоровий фарс, що розповідає про те, як веселун Фарбоплут експериментував з барвами і що із цього вийшло.

У пошуках чарівних фарб” (“Джміль” 2016, № 3): сценарій інтерактивної музичної вистави для старших дошкільнят та молодших школярів про пригоди у Королівстві Митців.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Публікація доповнює уроки казкотворення у чарівній школі, які проводить Казкар у Літературній студії журналу “Джміль” (2019, № 11).

Здійсніть з дітьми прогулянку, на якій усі перетворяться на шукачів друдлів. Запропонуйте їм знайти друдли у гілочках дерев, хмаринках, квітах, візерунках на осінніх листочках тощо. Малята можуть зібрати деякі друдли, зробити світлини, а потім влаштувати виставку.

Ігри для розвитку уяви можуть надихнути на створення міні-музеїв: плямок, неймовірних речей, друдлів, фантастичних світлин тощо.

Матеріал стане у  пригоді на заняттях та  уроках з розвитку мовлення, допоможе провести уроки інтегрованого курсу “Я досліджую світ”, української мови та читання.








<< До змісту номера (“Джміль” № 11 /2019)