Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!
<< До змісту номера (“Джміль” № 10 /2019) | До наступної статті > |
Дорослі й діти, нумо дружити!
Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)
Якось уранці на зупинці автобуса Джмелику дали рекламний флаєр із запрошенням до парку атракціонів.
- Як гадаєте, чи схоче Джмелик відвідати парк розваг? Чому саме?
- Чи хотіли б і ви побувати там? Кого покликали б із собою?
- Яка інформація на флаєрі для вас найважливіша? Чому? Якої інформації бракує, щоб спланувати відвідини?
ЧИ ВМІЮТЬ ДОРОСЛІ РОЗВАЖАТИСЯ?
— Чудова ідея на вихідні! Запрошу і рідних, і друзів. Разом веселіше, — вирішив Джмелик, показуючи флаєр Нотці.
— Дивно, чому запрошують і дітей, і дорослих. Як на мене, розважатися на атракціонах люблять лише діти, — здивувалася дівчинка, — дорослі надто серйозні, заклопотані. Навіть якщо прийдуть до парку, то постійно дивитимуться в телефони.
— Ай справді! Я таке часто бачив. Невже дорослі приходять до парку лише для того, щоб розважити своїх дітей? А що цікаво їм самим? — продовжував розмірковувати Джмелик.
— Мого дідуся цікавлять новини. Він завжди дивиться їх по телевізору, а потім обговорює із сусідом, — поділилася Нотка, — а для бабусі найцікавіше — нові рецепти страв. Вона про них і по телефону, і на всіх прогулянках зі знайомими говорить. А у вільний час готує різні смаколики.
— А в мене навпаки, — засміявся Джмелик, — дідусь розшукує в інтернеті рецепти страв з різних країн і щотижня готує щось новеньке. А бабуся працює редакторкою сайту новин, і цікавиться здоровим способом життя. Тож коли дідусь їсть щось надто жирне, сварить його, бо це шкідливо.
— Бачиш, у дорослих свої інтереси, і вони відрізняються від наших, дитячих, — підсумувала Нотка.
— Знаєш, що я придумав? Нумо завтра в парку спробуємо відшукати дорослих, які вміють по-справжньому відпочивати й розважатися.
- Згадайте та намалюйте, чим цікавляться ваші знайомі чи рідні дорослі.
РОЗВАГИ НА ВСІ СМАКИ
І от друзі вже в парку розваг. Уважно розгляньте обкладинку журналу.
Джмелик прийшов зі своїми батьками та молодшою сестричкою. Як гадаєте, що можуть робити в парку члени родини різного віку та з різними інтересами? Куди Джмелик запрошує своїх рідних?
Пензлик приєднався до екскурсії учнів художньої школи, які вивчали квіти в парку. Цікаво, що він намалює, повернувшись додому?
Книжечка помітила біля лавочки ятку "Обмін книжок". Тут кожен може залишити або взяти книжку. Чи бачили ви такі ятки у своєму населеному пункті? Навіщо вони потрібні? Чим схожі на книгарні, а чим відрізняються від них? Що робить Нотка? Яку мелодію вона награє — сумну чи веселу? Як ви здогадалися?
- Знайдіть малюка, який загубився, та бабусю, яка його шукає. Хто прийшов на допомогу хлопчикові? Що він має зробити, аби перехожі допомогли йому? Що має їм сказати? Чи знаєте ви напам'ять номер телефону когось зі своїх рідних? Що робитимете, коли раптом загубитеся в парку? Якщо сумніваєтеся у своїх відповідях, завітайте до Служби безпеки (с. 12-14).
- Скільки людей купили акційне морозиво? Чи всі вони задоволені?
- Знайдіть у парку тих, хто матиме гарні світлини.
- Знайдіть малюка, що вередує. Як гадаєте, що він каже? Що йому відповідає мама? Чи виконає вона забаганку сина? Чому? Як би він мав попросити її про це? Розкажіть про ситуації, коли дорослі дослухалися до ваших прохань.
- Знайдіть порушників правил. Чи є поруч ті, хто їх зупиняє? Як гадаєте, що каже хлопчик? А що — власник песика?
- Подивіться, хто пересувається за допомогою коліс. Для кого це розвага, а для кого — звичний засіб пересування?
- А хто це примудрився заснути в парку? Які розваги можуть бути до вподоби цій особі?
Чи вдасться Джмеликові та його друзям знайти в парку дорослих, які розважаються та відпочивають? Що вони роблять?
- А що робили б ви та ваші близькі дорослі, якби опинилися тут?
КОЛИ ЩОСЬ ПIШЛО НЕ ТАК — ВИГАДУЙТЕ!
— Друзі, за спостереженнями ми ледь не забули скуштувати акційне морозиво, — раптом згадав Джмелик.
І всі, хто був поруч, стрімголов помчали до кіоску з написом “Холодна насолода”. Біля нього вже юрмилося чимало дорослих та дітей. А молоденька продавчиня ледь встигала збирати флаєри та видавати крижані пакуночки.
Несподівано вона зупинилася, почервоніла й сказала: “Усе! Морозиво закінчилося!”. Один дідусь одразу почав обурюватися: “Це — не справедливо! Я маю отримати свою порцію негайно!”. Двійко малюків заплакали на весь голос, а їхні мама й тато пообіцяли купити морозиво в найближчій крамниці. Відразу стало якось сумно й не так святково, як ще дві хвилини тому.
Хитро підморгнувши своїм друзям, Джмелик оголосив: “Скінчилося акційне видиме морозиво, але почалася акція з роздачі безкоштовного невидимого та сміхотливого морозива. Прошу, підходьте!”.
Книжечка простягнула руку, Джмелик удав, що дає дівчинці морозиво. Вона повільно розгорнула його й почала лизати та кусати, наче справжнє. Вийшло так кумедно, що всі навколо розреготалися, та й собі взяли у Джмелика невидиме морозиво. Сердитий дідусь навіть примудрився заляпати ним бороду та штани й просив у всіх паперові серветки.
Продавчиня щиро подякувала Джмеликові за цікаву вигадку, і сам адміністратор парку вибачився й пояснив: вони не сподівалися, що відвідувачів буде так багато, й пообіцяв, що наступного разу підготуються краще.
- Знайдіть найтихіше і найгаласливіше місця у парку. Чому ви так вирішили?
- Уявіть себе у картині. Де вам комфортно, а де ні? Чому?
- Які поради ви дали б тим, хто заважає іншим?
“Там добре живеться, де гурт до справи береться” (“Джміль”, 2018, № 3) — бесіда про те, як, узявшись до справи разом, можна створити красу довкола, а також про теплі родинні стосунки та взаємодопомогу. |
|
“На кухні” (“Джміль”, 2017, № 2) — сюжетна картина і бесіда за нею, яка допоможе дошкільнятам і молодшим школярам легко опанувати правила етикету для господарів і гостей, а також розкриє деякі таємниці приготування корисної та смачної їжі. |
Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Дорослі й діти, нумо дружити!”
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Сюжетна картина нагадує дітям про парки розваг і життєві ситуації, у яких вони часто беруть участь або які можуть спостерігати. Тож є нагода неупереджено подивитися на свої вчинки ніби збоку, обговорити, як можна діяти у тих чи інших ситуаціях, зважити всі "за" і "проти". За потреби можна навіть провести невеличку репетицію своїх дій — інсценізувати ту чи іншу ситуацію.
Обговоріть з дітьми кожну сценку на картині, визначте, чому така ситуація могла трапитися, спробуйте дати поради людям, які беруть участь у ситуації, та тим, хто спостерігає за подією.
Бесіда за сюжетною картиною допоможе провести нестандартну виховну годину, пожвавити уроки інтегрованих курсів "Я досліджую світ" і "Українська мова та читання", заняття й уроки з розвитку мовлення.