Пригоди на обкладинці

Там добре живеться,
де гурт до справи береться

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці
(повна версія)

Доброго ранку! Починається новий день. Чим він буде сповнений: радістю, приємними емоціями чи сварками, невдоволенням? Розкриємо секрет: це залежить від вас! Той, хто всміхається світові, отримує усмішку у відповідь. Той, хто простягає руку допомоги, і сам має підтримку, коли потребує її.

Творіть красу довкола

Завдання від Пензлика

  • Які справи ви зазвичай робите разом з кимось зі своїх рідних?

Зазирніть на подвір'я будинку, де живуть Пензлик і його родина. Мешканці, хто сам, а хто з рідними, насолоджуються теплим вихідним днем. Вихідний — чудова нагода зібратися всією сім'єю, з друзями, сусідами, гуртом відпочити або й корисну справу зробити. От і на картині кожен знайшов собі заняття до душі й добрих помічників.

Знайдіть на обкладинці Пензлика, його молодшу сестричку, маму, тата, дідуся. Вони разом прикрашають стіну будинку яскравим муралом.

  • Яке приладдя їм для цього знадобилося?
  • Поміркуйте, як вони розподілили обов'язки: хто малював ескіз, хто купував фарби, хто отримував дозвіл на створення мурала, хто виконує найнебезпечнішу роботу, хто подає фарби, хто митиме пензлики в кінці?

Знайдіть іще двох осіб, які малюють.

  • Чи подобається вам малювати крейдою на асфальті?

Ще одна родина дбає про те, щоб подвір'я мало веселіший та яскравіший вигляд. Розгляньте тих, хто висаджує на клумбі розсаду.

  • Як гадаєте, які квіти тут розпустяться?
  • Чи ви садили коли-небудь квіти біля свого будинку? Як реагували сусіди та перехожі, побачивши клумбу? Чи важко було за нею доглядати?

Мамі й тату слід допомагати

У батьків завжди, навіть у вихідні, є важливі справи. А дітям же так хочеться провести з ними час! Чому б тоді не взятися до роботи разом? Онде чоловік лагодить свій автомобіль: підняв капот і доливає мастило у двигун чи рідину для обмивання скла. Йому з радістю допомагає син — подає інструменти.

  • Розкажіть, як ви допомагаєте дорослим доглядати за речами, якими користуєтеся разом. Що вам подобається робити, а що ні?
  • Чи треба робити те, чого не хочеться, але попросили? Чому?

Жінка несе з магазину пакети з продуктами. Добре, що в неї є помічники — синочок і доня!

  • Чи легко дітям нести великий пакет? Чому вони це роблять? Як гадаєте, що родина купила?
  • А ви допомагаєте дорослим робити закупи в магазині чи на базарі? Розкажіть про це.
  • Як може допомогти хлопчик мамі з немовлям у візочку?

Як розважитися разом?

За корисними справами та допомогою дорослим не мине весь день! Час для ігор та розваг обов'язково знайдеться.

  • Хто на картині грає з м'ячем? А хто хоче приєднатися до гри, але не наважується?
  • Що б ви порадили сором'язливому хлопчикові? Чи траплялося вам колись опинитися на його місці? Чи ви охоче запрошуєте до гри тих, хто стоїть осторонь? Чому?

Знайдіть на картині того, хто вчиться робити те, чого раніше не вмів.

  • Хто допомагає хлопчикові? Які емоції вони переживають?
  • Чи ви вже вмієте їздити на двоколісному велосипеді? Хто вам допомагав навчитися цього? Як він поводився: підтримував вас, підбадьорював чи сердився й сварився? Якщо ви ще не вмієте кататися на велосипеді, подумайте, до кого можете звернутися по допомогу в цій справі.

Зверніть увагу на дівчинку, що годує пташок. Поруч із нею бабуся, яка спирається на ходунок. Видно, що їй важко пересуватися, виходити з дому. Але бажання вийти разом з онучкою на прогулянку весняного дня перемагає біль та слабкість.

  • Які справи вам до вподоби робити разом зі своїми бабусями та дідусями? Чи мають вони проблеми зі здоров'ям? Як ви можете їм допомогти почуватися краще?

Розкажіть про вашу сім'ю. З кого вона складається? Які захоплення мають члени родини? Хто за які справи відповідає? Хто кому і в чому допомагає? Чи хотіли б ви, щоб ваша родина стала щасливішою? Поміркуйте, що ви можете для цього зробити. І зробіть!

Перегорніть сторінку та створіть дерево своєї родини. Намалюйте себе, своїх братиків чи сестричок, маму й тата, їхніх батьків. Підпишіть ім'я кожного.

Завантажте зображення родинного дерева
Завантажити зображення родинного дерева

  • Яка погода у зображеному на картині дворі? Чому ви так вирішили?
  • Як гадаєте, яка пора року зображена на картині? З чого це видно? Знайдіть якомога більше прикмет весни.
  • Яких пташок на картині ви бачите, а які скоро прилетять з теплих країв? Як люди приготувалися до зустрічі з ними?
  • Прислухайтеся до звуків на картині. Що ви чуєте?
  • Кого у дворі більше — дорослих чи дітей? Як ви гадаєте, чому?
  • У яких будинках живуть люди, що їх ми бачимо на картині? Як ви гадаєте, цей двір знаходиться у великому чи у маленькому місті? Чому?
  • Знайдіть гурти на картині. Яку справу робить кожен з них?
  • Хто кому допомагає? Чим саме?
  • Чи можна сказати, що від картини віє теплом? Звідки воно взялося?

Що зігріє зимової ночі (2017, № 12). Пензлик пропонує пофантазувати й уявити себе в гостях у дружної родини симпатичних кроликів, яких намалювала художниця Сьюзан Вілер, а також розглянути серію картин про життя-буття у казковій країні.

Завантажуйте інтерактивну версію сюжетної картини
“Там добре живеться, де гурт до справи береться”

Завантажити презентацію для дітей

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Сюжетна картина розповідає про те, як добре разом робити спільну справу, допомагати один одному, вміти домовлятися, узгоджувати свої дії.

Це привід поговорити з малятами про повсякденне життя, про сімейні цінності, пригадати хвилини, проведені з найріднішими людьми, навчити дорожити ними.

Запропонуйте дітям створити серію картинок про родинне життя, цікаві спільні подорожі, різноманітні справи. Потім їх можна зібрати у презентацію та створити слайд-фільм про родини малят.

Діти можуть пригадати цікаві пригоди, які трапилися з ними під час сімейного відпочинку, скласти історію, змайструвати ляльок, розіграти з ними сценку і записати на відео. Вийде захопливий мультфільм.

Публікація стане у пригоді під час занять та уроків з розвитку мовлення, образотворчої діяльності, виховних годин.









<< До змісту номера (“Джміль” № 3 /2018)