Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 1 /2018) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Суперечка
Якось у своїх мандрах Джмелик став свідком суперечки, яка змусила його добряче замислитися. Хто й чому сперечався та чим усе закінчилося, прочитайте самі.
Котик морський та звичайний тюлень
Сперечались затято на скелі весь день:
— Буду я тут лежати!
— Я не хочу чекати!
— Я ж бо перший прийшов!
— Я цю скелю знайшов!
— Ич розумний який!
— Ти дражнитись не смій!
— Я тобі покажу!
— А я мамі скажу!..
А тим часом морж тихенько
Зайняв місце те тепленьке.
Правда ж, цікавий вірш? А чи між людьми трапляються подібні конфлікти? Коли саме? Обговоріть це питання з малятами. У друкованій версії журналу “Джміль” ви знайдете проблемні запитання для бесіди з дошкільнятами та молодшими школярами.
- Пригадайте, чи трапляються такі конфлікти між людьми. Про що саме ми сперечаємося найчастіше?
- А чи можна обійтися без сварки? Як саме? Коли?
- Коли без суперечок обійтися неможливо? Як треба домовлятися?
- Придумайте свою історію про суперечки та розіграйте її чи створіть усі разом мультфільм.
Навчити малят домовлятися, ділитися, обговорювати проблеми допоможуть оповідки-роздуми морально-етичної тематики про пригоди іграшок та їхніх господарів “Умій ділитися, але й за своє заступитися” (2016, № 6) |
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Вірш допомагає педагогу нестандартно розпочати розмову з дошкільнятами і молодшими школярами про суперечки, поговорити про їх доцільність і необхідність, разом пошукати різні способи домовитися.
Поговоріть з малятами про те, які слова можна і які не слід вживати під час суперечок. Запропонуйте зобразити суперечку пантомімою, дібрати влучні жести. Чи можна здалеку, не чуючи слів, відрізнити звичайну розмову від конфлікту? Як саме?
Публікація стане у пригоді під час проведення виховних годин, а також занять чи уроків з розвитку мовлення, читання. Така діяльність сприяє розвитку критичного мислення, допомагає дітям поглянути на свої дії збоку, обговорити їх, зрозуміти, як варто і як не варто діяти у подібних ситуаціях.