Перемога неминуча! Настане мир. Все буде Україна!  

Оркестровий клас

Мелодії зими

Зимового вечора Джмелик, Книжечка та Пензлик пробиралися через замети на гостину до Нотки. Надворі тріщав мороз, завивала хуртовина, і всі добряче змерзли. У Джмелика аж зуби цокотіли. Коли нарешті дісталися до Нотчиного будинку, він спересердя тупнув і ногою, струшуючи сніг:

— От каверзна зима! Колючі сніжинки б’ють в обличчя, холодний вітер збиває з ніг...

Сніг танцює

— А мені подобається зима! — сказав Пензлик. — Особливо коли йде сніг: люблю спостерігати, як сніжинки падають одна за одною… Це просто заворожує...

— Напевно, ти відчуваєш те саме, що й композитор Клод Дебюссі. Ось один з його творів, — Нотка увімкнула музику.

  • Послухайте фортепіанну п’єсу “Сніг танцює” з циклу К. Дебюссі “Дитячий куточок”.
  • Що вам нагадує початок п’єси? (Починається снігопад, з неба летять перші сніжинки, їх стає все більше, більше...).
  • Що ви чуєте в музиці: плавність, наспівність чи уривчасті звуки? (То вгору, то вниз. Вони ніби й справді танцюють — це вітер здіймає і закручує їх у білому вирі).
  • Як рухаються звуки-“сніжинки” — вгору чи вниз? (Уривчасті звуки, кожен  — ніби колюча сніжинка).
  • Коли ви будете вдома, а за вікном почнеться снігопад, увімкніть п’єсу і спробуйте послухати її, спостерігаючи за сніжинками.

Та чи всім композиторам подобається зима? Відповісти на це запитання зможуть читачі друкованої версії журналу “Джміль”, які разом з Ноткою та її друзями прослухають інші зимові музичні твори: невеселий фрагмент з ораторії Йозефа Гайдна “Зима” й таємничо-казкову варіацію Феї зими Сергія Прокоф’єва з балету “Попелюшка”.

  • Намалюйте зиму такою, якою її відтворили у музиці різні композитори.
  • А чи подобається зима вам? Що у зимі добре, а що — не дуже?
  • Чи існує така пора року, яку можна назвати доброю з усіх поглядів? А тільки поганою?
  • Прислухайтеся до зимового оркестру, який виконує музику природи за віконечком. Які мотиви ви чуєте? Партії яких солістів розрізняєте?
  • Які звуки вам подобаються, а які ні?
  • Як би ви передали звуки зими за допомогою дитячих музичних інструментів?

Поміркуйте разом із зайчиком Вуханчиком, за що любити зиму, прочитавши комікс у журналі “Джміль” (2017, № 1), і навчіться дивитися на все, що вас оточує, з усмішкою, бачити і добре, й погане.

Закружляймо із сніжинками у вальсі та почитаймо Нотчину розповідь про історію короля танців, послухаймо різні вальси.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Публікація підхоплює тему відображення природи засобами різних видів мистецтва — цього разу до художнього слова додається музика. Дошкільнята й молодші школярі вчаться емоційно сприймати музику, відчувати її настрій, порівнювати явища природи з її звучанням.

Щоб дітям легше було відчути музику, запропонуйте їм вільно рухатися під її звуки, втілюючи її образи в рухах, а потім разом зіставте твори поетів і композиторів.

Запропонуйте дітям виразно прочитати вірші, щоб у звучанні мовлення відобразити зимові явища та настрій людей, коли вони їх спостерігають. Які слова можна дібрати, щоб їх звучання передавало сутність певного зимового явища?

Матеріал може бути використаний під час проведення інтегрованих музичних занять, уроків курсу “Мистецтво”, образотворчої та проектної діяльності.









<< До змісту номера (“Джміль” № 1 /2018)