Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!
<< До змісту номера (“Джміль” № 7-8 /2021) | < До попередньої статті До наступної статті > |
Солоні досліди
Якщо вам доводилося бувати на морі, ви вже знаєте, що вода в ньому солона і краще підтримує тіло, ніж прісна. Тому в морі легше навчитися плавати, ніж у річці або ставку. Сьогодні в Лабораторії ми будемо досліджувати солону воду, а ще дізнаємося більше про молекули — дуже маленькі частинки, з яких складається все довкола. Ми не можемо побачити їх поодинці, але разом вони здатні творити справжні дива!
Побачити невидиме
Підготуйте:
- металеву миску
- свічку
- металеву підставку з отвором
- сіль
- воду
Зробіть
Приготуйте сольовий розчин, змішавши чайну ложку солі та п’ять столових ложок води. Налийте розчин у металеву миску, поставте її на підставку і запаліть під нею свічку. Залишіть миску з розчином нагріватися на годину. Ви побачите, як вода поступово випаровується, а на дні миски з’являється сіль.
Поміркуйте
Як сталося, що сіль і вода знову роз’єдналися?
Вдалося побачити невидиме? А от дізнатися, завдяки чому воно проявилося, зможуть тільки читачі друкованої версії журналу "Джміль" яким Джмелик детально все пояснить. До того ж вони проведуть іще один дослід і з’ясують, куди зникають сіль та цукор.
Вода — справжня чарівниця. Її можна досліджувати довго і щоразу робити нові дивовижні відкриття. Запропонуйте дітям виконати фокуси з водою. “Фокуси з водою” (“Джміль” 2020, № 11) — три в одному: наукове дослідження, фокус і забавка |
Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.
До скарбнички методиста
Краще один раз побачити, ніж сто разів почути, пам’ятаєте? Усі явища природи, які діти можуть побачити на власні очі, треба їм показати. А досліди, ясна річ, краще доручити їм виконувати самостійно. Тоді в малят будуть і пізнавальний інтерес, і мотивація до самостійного пошуку інформації, й міцні знання.
У публікації подано прості досліди, які здатна виконати самостійно кожна дитина. Звісно, малята не раз спостерігали розчинення у воді й випаровування різних речовин, але досліди все ж не будуть зайвими. Адже цього разу діти з’ясовуватимуть цікаві практичні питання: у якій воді — холодній чи гарячій — швидше розчиняються речовини; чи однаково швидко відбувається це з різними речовинами, чи будь-яка їх кількість може розчинитися у воді. Можна запропонувати вихованцям спробувати виконати аналогічні досліди із содою і порівняти результати.
Матеріал допоможе цікаво провести уроки інтегрованого курсу “Я досліджую світ”, заняття з ознайомлення з довкіллям, а також стане у пригоді під час проведення інтегрованих уроків / занять, днів, тижнів тощо.