Лабораторія

Солоні досліди

Якщо вам доводилося бувати на морі, ви вже знаєте, що вода в ньому солона і краще підтримує тіло, ніж прісна. Тому в морі легше навчитися плавати, ніж у річці або ставку. Сьогодні в Лабораторії ми будемо досліджувати солону воду, а ще дізнаємося більше про молекули — дуже маленькі частинки, з яких складається все довкола. Ми не можемо побачити їх поодинці, але разом вони здатні творити справжні дива!

Побачити невидиме

Підготуйте:

  • металеву миску
  • свічку
  • металеву підставку з отвором
  • сіль
  • воду

Зробіть

Приготуйте сольовий розчин, змішавши чайну ложку солі та п’ять столових ложок води. Налийте розчин у металеву миску, поставте її на підставку і запаліть під нею свічку. Залишіть миску з розчином нагріватися на годину. Ви побачите, як вода поступово випаровується, а на дні миски з’являється сіль.

Поміркуйте

Як сталося, що сіль і вода знову роз’єдналися?

Вдалося побачити невидиме? А от дізнатися, завдяки чому воно проявилося, зможуть тільки читачі друкованої версії журналу "Джміль" яким Джмелик детально все пояснить. До того ж вони проведуть іще один дослід і з’ясують, куди зникають сіль та цукор.

Вода — справжня чарівниця. Її можна досліджувати довго і щоразу робити нові дивовижні відкриття. Запропонуйте дітям виконати фокуси з водою. “Фокуси з водою” (“Джміль” 2020, № 11) — три в одному: наукове дослідження, фокус і забавка

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Краще один раз побачити, ніж сто разів почути, пам’ятаєте? Усі явища природи, які діти можуть побачити на власні очі, треба їм показати. А досліди, ясна річ, краще доручити їм виконувати самостійно. Тоді в малят будуть і пізнавальний інтерес, і мотивація до самостійного пошуку інформації, й міцні знання.

У публікації подано прості досліди, які здатна виконати самостійно кожна дитина. Звісно, малята не раз спостерігали розчинення у воді й випаровування різних речовин, але досліди все ж не будуть зайвими. Адже цього разу діти з’ясовуватимуть цікаві практичні питання: у якій воді — холодній чи гарячій — швидше розчиняються речовини; чи однаково швидко відбувається це з різними речовинами, чи будь-яка їх кількість може розчинитися у воді. Можна запропонувати вихованцям спробувати виконати аналогічні досліди із содою і порівняти результати.

Матеріал допоможе цікаво провести уроки інтегрованого курсу “Я досліджую світ”, заняття з ознайомлення з довкіллям, а також стане у пригоді під час проведення інтегрованих уроків / занять, днів, тижнів тощо.








<< До змісту номера (“Джміль” № 7-8 /2021)