Війна закінчиться. Настане мир. Україна розквітне!  

Самчитайлик

Вірш на два голоси

Запропонуйте своєму найкращому другу чи подрузі продекламувати дуетом потішний віршик і зарядитися весняним настроєм! Домовтеся, хто читатиме кумедні примовки, надруковані синім, а хто — те, що написано зеленим. Нехай той, хто читає примовки, щоразу обирає для них різні інтонації — радісну, здивовану, пустотливу тощо, змінює висоту й гучність голосу. А коли добре запам’ятаєте вірш, візьміться за руки і пройдіться підстрибом у його ритмі. Буде весело!

Голова у хмарах

Чари-бари, чари-бари.
Голова моя у хмарах.
Чари-бари, фук-фук!
Хмари плигають до рук.

...

Оксана Лущевська

А зможете вигадати слова-смішинки в риму у наступних рядках? Але не поспішайте! Спочатку станьте читачами друкованої версії журналу “Джміль”, дочитайте цей віршик, продекламуйте його дуетом, а вже потім беріться за створення власного вірша.

А ще перед початком віршування варто поговорити зі справжнім поетом і взяти участь у його майстер-класі. Тут стане у пригоді публікація “Як Джмелик вірші писати спробував, або Секрети київських поетів” (“Джміль”, 2015, № 2) — бесіда з дітьми про вірші, рими і творення образів за допомогою слів.

Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації та електронні додатки для завантаження.

Email:    

До скарбнички методиста

Хочете, щоб ваші діти або вихованці полюбили поезію? Пропонуйте їм кумедні, веселі, легкі вірші з яскравими зрозумілими образами. Грайте з ними, читайте їх із різними інтонаціями, додавайте рухи або проплескування, щоб вірш перетворився на повноцінну забавку, до якої діти не раз звернуться під час самостійної гри.

Заохочуйте малят читати дуетом: так вони швидше навчаться співпрацювати, дослухатися до думок інших людей, об’єднувати зусилля задля досягнення результату, керувати своїми бажаннями, узгоджуючи їх з інтересами партнерів.

Коли діти вже впевнено читатимуть вірш дуетом, спробуйте розширити колектив читців: тріо, квартет тощо. Об’єднайте дітей у групи для створення власних віршів. Потім можна влаштувати поетичну вечірку.

Така діяльність стане в пригоді на уроках інтегрованих курсів “Українська мова та читання”, занять чи уроків з розвитку мовлення, допоможе в розгортанні інтегрованих днів, тижнів, місяців.

<< До змісту номера (“Джміль” № 4 /2021)